شماره ۱۰۳۹ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۶ دي
صفحه را ببند
ذره‌بين

فرمانده نیروی انتظامی آستارا در گفت‌وگو با «شهروند» فاش کرد
جزییات کشف 1000 فشنگ

شهروند|  مأموران پلیس آستار‌ا 1000 فشنگ اسلحه شکاری را از کیف دومسافر اتوبوس کشف کردند. این دونفر که از تبریز به رشت می‌رفتند، درحالی که فشنگ‌ها را درون یک کیف جاسازی کرده بودند، هنگام ورود به آستارا لو رفتند و دستگیر شدند.
دو روز پیش مأموران ایستگاه بازرسی سه‌راه قلعه، هنگام کنترل محور مواصلاتی اردبیل- آستارا، به یک اتوبوس مسافری که از مسیر استان اردبیل به سمت استان گیلان درحرکت بود، مشکوک شدند. آنها دستور توقف این اتوبوس را دادند و پس از ایستادن این اتوبوس به بررسی داخل آن پرداختند. پس از بازرسی‌ این اتوبوس، مأموران این ایستگاه پس از بازرسی از دومسافر مقداری فشنگ اسلحه را که به ‌طرز ماهرانه‌ای در داخل یک کیف جاسازی کرده بودند، کشف و ضبط کردند. در بررسی‌ها مشخص شد که مقدار فشنگ‌های کشف شده، 1000 عدد است که  در این رابطه 2نفر که اهل استان آذربایجان‌شرقی بودند، دستگیر و به مراجع قضائی شهرستان معرفی شدند. علاوه بر دستگیری متخلفان، اتوبوس تا زمان تکمیل و سیر مراحل قانونی پرونده فوق نیز، توقیف شده است.
در ادامه سرهنگ رسول عزیزی فرمانده نیروی انتظامی آستارا در گفت‌وگو با «شهروند» دراین رابطه گفت: «دربررسی‌ها و تحقیقات انجام‌شده مشخص شد که این فشنگ‌ها مربوط به اسلحه‌های شکاری کوچک است که به وسیله آن حیوانات کوچک مانند پرندگان را شکار می‌کنند. فشنگ‌ها خیلی حرفه‌ای درون یک ساک جاسازی شده بود که با مظنون‌شدن و هوشیاری مأموران ایستگاه کشف شد. فشنگ‌ها مجوز حمل نداشت و دونفری که این فشنگ‌ها را درون یک کیف جاسازی کرده بودند، نیز اهل آذربایجان‌شرقی بودند و از رشت به سمت آستارا می‌رفتند. درحال حاضر نیز مأموران درحال تحقیق از دومتهم دستگیرشده، هستند تا زوایای پنهان این موضوع مشخص شود.»

بیمار یزدی پس از مرگ زندگی را هدیه کرد
شهروند| عضو بدن بیمار62ساله بعد از تأیید مرگ مغزی به بیمار نیازمند اهدا شد. اعضای بیمار یزدی به نام «محمد حیدری‌ بندرآبادی» 62ساله که در اثر عارضه مغزی دربخش ویژه بیمارستان شهیدصدوقی بستری بود، بعد از تأیید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده به بیمار نیازمند اهدا شد. کبد مرحوم حیدری بندرآبادی، جهت پیوند به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شد. گفتنی است؛ این عمل اهدای عضو بیست‌ودومین اهدای زندگی مردم استان یزد از ابتدای امسال تاکنون بوده که نشان از روحیه انسان‌دوستانه مردم دارالعباده یزد است.

رئیس پلیس فدرال آلمان وارد سیستان‌وبلوچستان شد
باشگاه خبرنگاران|  رئیس پلیس فدرال آلمان به منظور بازدید از مرزهای سیستان‌وبلوچستان با کشور همجوار وارد استان شد.  رئیس پلیس فدرال آلمان درسفر یک‌روزه به استان ضمن ملاقات‌های دوجانبه با مسئولان انتظامی و مرزبانی سیستان‌وبلوچستان از مرزهای این استان با کشورهای همسایه دیدن می‌کند. سردار رحیمی فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان گفت: این سفر در راستای ارتباط دوجانبه پلیس 2 کشور ایران و آلمان صورت گرفته که این استان یکی ازمقاصد سفر رئیس پلیس فدرال آلمان پیش‌بینی شده است. سیستان‌وبلوچستان ۱۱۰۰کیلومتر مرز با کشورهای پاکستان و افغانستان و ۳۰۰کیلومتر مرز آبی با دریای عمان دارد و به دلیل قرارگرفتن درموقعیت راهبردی و ترانزیتی از اهمیت فراوانی برخوردار است به‌ویژه بندر چابهار که تنها بندر اقیانوسی ایران و آسان‌ترین و بهترین راه دسترسی کشورهای آسیای میانه به آب‌های آزاد است.


تعداد بازدید :  215