شماره ۱۰۳۹ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۶ دي
صفحه را ببند
آژير

کلاهبرداری با ۲۳‌هزار شاکی در ایلام
شهروند| مردی که از طریق فضای مجازی بیش از 6‌میلیارد ریال از ۲۳‌هزار نفر کلاهبرداری کرده بود در شهرستان چرداول دستگیر شد. به دنبال وقوع چندین کلاهبرداری پیامکی از شهروندان در شهرستان چرداول، کارشناسان پلیس آن شهرستان موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. بررسی‌های اولیه پلیس مشخص کرد که متهم با ارسال پیامکی با این مضمون که «شما برنده قرعه‌کشی شده‌اید و نیاز است برای دریافت جایزه مبلغی را به حساب واریز کنید.» از طعمه‌های خود کلاهبرداری می‌کرد. با اشراف اطلاعاتی پلیس، متهم در یکی از بخش‌های شهرستان چرداول شناسایی، دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد. تحقیقات پلیس نشان می‌دهد این فرد به همین شیوه در سه استان بزرگ کشور اقدام به کلاهبرداری پیامکی از مردم می‌کرده است. متهم تاکنون از 23‌هزار نفر و در مجموع بیش از 6‌میلیارد ریال به همین شیوه کلاهبرداری کرده است.

جزییات تیراندازی در جمعه‌بازار ایرانشهر
 مرد شرور دستگیر و در شهر  گردانده شد

فارس| مرد مسلح که در جمعه‌بازار ایرانشهر دست به تیراندازی زده بود پس از دستگیری در شهر گردانده شد.  در پی وقوع تیراندازی در جمعه‌بازار شهرستان ایرانشهر، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.  با توجه به حضور ماموران یگان امداد در محل وقوع حادثه، بلافاصله ماموران وارد عمل شدند و عامل تیراندازی را درحالی‌که یک قبضه کلت کمری در دست داشت و درحال فرار بود، شناسایی کردند.
پس از مدتی تعقیب و گریز ماموران وی را به همراه سلاح کمری دستگیر کردند. این شرور سابقه‌دار، در این تیراندازی دو نفر از شهروندان را از ناحیه پا زخمی کرده بود که فرد دستگیرشده با هماهنگی مراجع قضائی برای عبرت دیگران، در سطح شهر گردانده شد.

نجات ۶ کوهنورد حادثه‌دیده در ارتفاعات گرین نهاوند
شهروند|  تیم‌های امداد و نجات نهاوند برای نجات ۶ کوهنورد حادثه‌دیده در ارتفاعات گرین نهاوند 8 ساعت عملیات انجام دادند. ساعت 53: 13 بعدازظهر جمعه ۲۴ دی‌ماه طی تماس پلیس ۱۱۰ مبنی بر سقوط یک کوهنورد در دره ارتفاعات گرین نهاوند و مفقود شدن و احتمال سرمازدگی این کوهنورد و گرفتار شدن ۵ کوهنورد دیگر، تیم‌های مختلف امداد و نجات نهاوند فراخوانده شدند.
تیم حرفه‌ای مشترک هیأت کوهنوردی و جمعیت هلال‌احمر نهاوند، تیم محلی روستای وراینه و تیم تدارک و پشتیبانی هلال‌احمر به همراه تیم دوم کوهنوردی حرفه‌ای نهاوند به محل حادثه اعزام شدند. در این عملیات امداد و نجات یک کوهنورد کرمانشاهی که بر اثر سقوط به دره احتمال قطع نخاع شدن داشت، توسط بالگرد امداد هوایی به بیمارستان بعثت همدان منتقل شد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند با اعلام این خبر گفت: در ادامه عملیات امداد و نجات ۲ کوهنورد گرفتار در یخچال توسط تیم امداد و نجات کوهستان استان از یخچال‌های مسیر رهاسازی و ۳ کوهنورد دیگر گرفتار در ارتفاعات غار قوش گرین توسط تیم امداد کوهنوردان حرفه‌ای نهاوند به پناهگاه منتقل شدند.
شهبازی تصریح کرد: بعد از رهاسازی کوهنوردان و انتقال آنها به پناهگاه، تیم دوم امداد حرفه‌ای شهرستان نهاوند به پناهگاه اعزام شد و 7 کوهنورد حادثه‌دیده را به همراه سایر همراهان به شهر نهاوند انتقال دادند.
وی با بیان این‌که این حادثه برای تیم‌های کوهنوردی کرمانشاه و نهاوند پیش آمده است، گفت: حال عمومی کوهنوردان منتقل شده به شهر نهاوند رضایت‌بخش گزارش شده است. وی گفت: عملیات تیم‌های امداد و نجات ساعت
۲0: 22 روز جمعه ۲۴ دی‌ماه بعد از گذشت ۸ ساعت با موفقیت به پایان رسید.


تعداد بازدید :  200