شماره ۱۰۳۹ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۶ دي
صفحه را ببند
خبرنامه

رئیس دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران از سازمان جوانان بازدید کرد
تفاهم برای انجام فعالیت‌های بشردوستانه

شهروند| دکتر محمد خدایاری‌فرد، رئیس دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران دربازدید از سازمان جوانان، با فعالیت‌های داوطلبان جوان هلال‌احمری آشنا شد.
دراین دیدار که در راستای فعالیت‌های مشترک دانشگاه تهران و سازمان جوانان انجام شد، دکتر حبیبی رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر ضمن معرفی سازمان جوانان و فعالیت‌های آن گفت:   سازمان جوانان آمادگی دارد تا از ظرفیت‌های اساتید دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران درجهت پیشبرد اهداف والای جمعیت هلال‌احمر استفاده کند.
وی ابراز امیدواری کرد که بتوان با تشکیل جلسات کارشناسی میان دومجموعه، طرح‌های عملیاتی مشترک تدوین و اجرا کرد.
در ادامه این دیدار، دکتر خدایاری‌فرد رئیس دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران نیز ازعزم خود و اساتید دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برای کمک به فعالیت‌های انسان‌دوستانه و بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر گفت و اعلام آمادگی کرد تا در راستای یک تفاهمنامه، طرح توانمندسازی جوانان داوطلب توسط دومجموعه اجرایی شود.
گفتنی است، دراین جلسه مقرر شد تا کمیته کارشناسی بین سازمان جوانان و دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران تشکیل و پیش‌نویس تفاهمنامه اجرای طرح مشترک تهیه شود.

ویژه مدیران و مربیان غنچه‌های هلال در قم برگزار شد
کارگاه آموزش امداد و کمک‌های اولیه

شهروند|کلاس‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه ویژه مدیران و مربیان غنچه‌های هلال‌احمر درقم برگزار شد. سومین کارگاه آموزش امداد و کمک‌های اولیه با حضور ۲۴نفر از مدیران و مربیان غنچه‌های هلال‌احمر استان قم برگزار شد. براساس این گزارش، دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه که با هدف افزایش آگاهی عمومی و آشنایی مدیران و مربیان مراکز تحت پوشش کانون غنچه‌های هلال‌احمر در دو دوره آموزش امداد و کمک‌های اولیه درمرکز جوانان جمعیت هلال‌احمر برگزار می‌شود.
 این دوره با توجه به اهمیت ارتقای سطح علمی و دانش امدادی سطوح مختلف افراد درجامعه و به‌خصوص تربیت و آموزش نیروهای عضو و تحت پوشش هلال‌احمر در دو دوره به صورت مجزا برگزار می‌شود که درمجموع ۶۵نفر از مدیران و مربیان کانون‌های غنچه‌های هلال‌احمر با اصول و مبانی امداد و کمک‌های اولیه به صورت تئوری و عملی آشنا خواهند شد.  گفتنی است، هفته آینده آخرین کارگاه دوره اول و آزمون پایانی آموزش امداد و کمک‌های اولیه برگزار و پس آن، دوره دوم آموزش امداد و کمک‌های اولیه ویژه مدیر و مربیان کانون‌های غنچه‌های هلال‌احمر برگزار خواهد شد.

امدادرسانی به یک‌هزار و 252 مصدوم در حوادث هفته گذشته
شهروند|  رئیس سازمان امداد‌و‌نجات با اعلام گزارش عملیات هفتگی امداد‌و‌نجات در کشور گفت:   2‌هزار و 393 تن از هموطنان در هفته گذشته آسیب‌‌دیده و 353 تن از حوادث نجات یافتند. مرتضی سلیمی با اعلام انجام 424 مورد عملیات امدادی در هفته گذشته، اظهار کرد: بر این اساس 221 مورد از حوادث جاده‌ای، 36 مورد شهری، 21 مورد کوهستان، 4 مورد برف‌و‌کولاک، 4 مورد صنعتی و کارگاهی، 123 مورد خدمات حضوری و 9 مورد خدمات مناسبتی است.
وی با اشاره به آسیب‌دیدگی 2‌هزار 393 تن از هموطنان در حوادث گذشته، عنوان کرد: 695 تن از هموطنان در حوادث جاده‌ای، 54 تن در حوادث شهری، 209 تن در برف‌و‌کولاک، 38 تن در کوهستان، 6 تن در حوادث صنعتی و کارگاهی و مابقی در سایر موارد حادثه دیدند.
وی با اشاره به امدادرسانی به 598 تن در حوادث هفته گذشته، عنوان کرد: در این زمینه 54 تن در جاده‌ها، 209 تن در برف‌و‌کولاک،  19 تن در کوهستان، 16 تن در حوادث شهری و 214 تن در خدمات مناسبتی، خدمات امدادی لازم را دریافت کردند. او با اعلام اسکان اضطراری 28 تن در این زمینه گفت: مجموع مصدومان یک‌هزار و 252 تن بوده که 292 تن به مراکز درمانی منتقل شده و 960 تن سرپایی درمان شدند و درمجموع 353 تن از حوادث نجات یافتند.


تعداد بازدید :  196