شماره ۱۰۳۹ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۶ دي
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

به پاس یک عمر فعالیت هنری «محمد کاسبی» بازیگر سینمای ایران، بزرگداشت این هنرمند در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر برگزار خواهد شد.

مراسم پاسداشت رضا امیرخانی نویسنده کتاب «جانستان، کابلستان» ازسوی اتحادیه ناشران و نویسندگان افغانستان در کابل برگزار می‌شود.

جشنواره بوستون با نمایش آثاری از کیارستمی و فرهادی یاد کارگردان فقید ایرانی را گرامی می‌دارد. همزمان نمایشگاهی از عکس‌های دیده نشده کیارستمی درکرمان درحال برگزاری است که احمد کیارستمی درباره این نمایشگاه یادداشت نوشت.


داوود فتحعلی‌بیگی و آتش تقی‌پور زنگ افتتاح نمایش کمدی اجتماعی «سایکو» را به کارگردانی علی‌اصغر راسخ‌راد، در تماشاخانه مهر حوزه هنری می‌نوازند.

جلال تهرانی این روزها درحال آماده‌سازی نمایش جدیدی با نام «سونات پاییزی» اثر اینگمار برگمان است که گلاب آدینه و بهاره رهنما هم دوبازیگر آن هستند.

فیلم «فروشنده» دربخش نمایش‌های ویژه جشنواره فیلم «سانتاباربارا» درکشور آمریکا به روی پرده می‌رود.

داوری ۱۵۰ اثر از کودکان افغانستانی درجایزه سپیدار انجام شد. این آثار از بین ۳ مدرسه که کودکان افغانستانی در آن تحصیل می‌کنند، به این جایزه رسیده است.

طلاق جانی دپ و امبر هرد، پس از ماه‌ها مشاجره بر سر شروط، سرانجام نهایی شد. دپ موافقت کرده تا ۷‌میلیون دلار به امبر هرد بپردازد. هرد گفته است که این پول را به دو سازمان خیریه اهدا خواهد کرد.

نمایشگاه آثار نقاشی سروناز سلطانی با عنوان «تمام ناتمام‌های من» در نگارخانه ملک‌الشعرای بهارباغ- موزه قصر افتتاح می‌شود.


سه اثر از سه هنرمند ایرانی درتقویم بین‌المللی هنر محیطی ۲۰۱۷ به چاپ رسید. دراین تقویم که آثار فرشته زمانی، مجید ضیایی و محمود مکتبی هنرمندان ایرانی در آن آمده است، ۱۴ اثر برتر هنر محیطی از هنرمندان کشورهای مختلف جهان چاپ شده‌اند.

«ریش فیدل، غبغب مرکل» نمایش تازه‌ای به کارگردانی امیرعلی نبویان است که نیمه دوم بهمن‌ماه در تماشاخانه پالیز روی صحنه خواهد رفت.

ششمین دوسالانه نقاشی «دامون فر» ویژه جوانان زیر ۲۵‌سال ایران، در سینما گالری پردیس ملت آغاز به کار کرد که مدیریت آن در آیین افتتاحیه، این دوره را به دو استاد برجسته هنر، زنده‌یادان پرویز کلانتری و عباس کیارستمی تقدیم کرد.

پیش‌فروش بلیت‌های سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر فجر از روز سه‌شنبه 28 دی‌ماه آغاز می‌شود.

پیترو فلوریدیا، نمایشنامه‌نویس و کارگردان ایتالیایی با بازیگران ایرانی و افغانستانی نمایش «ویولن تایتانیک» را در کارگاه دکور بنیاد روی صحنه برده است.

پیشتر ماهنامه «صنعت و انرژی» اعلام کرده بود، برای رسیدن به اهداف توسعه و سلامت پایدار نخستین مسابقه قصه‌نویسی و تصویرسازی را با موضوع سرطان در چهارمحور «سرطان و صنعت»، «سرطان و آلاینده‌های محیط‌زیست»، «پیشگیری از سرطان» و «راه‌های درمان سرطان» برگزار می‌کند که روز گذشته برگزیدگان آن مشخص شدند.

مجموعه داستان «جشن همگانی» نوشته مجید قیصری توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شد.

جنیفر ‌هادسن و بری لارسن از برندگان پیشین جوایز اسکار، اسامی نامزدهای هشتاد‌ونهمین دوره جوایز اسکار را اعلام می‌کنند.


تعداد بازدید :  210