شماره ۱۰۳۶ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۲ دي
صفحه را ببند
کشتار خانواده‌ای دیگر این‌بار در ایرانشهر

شهروند| چند پوکه فشنگ، یک کلت‌کمری، 8 جسد و 3 مظنون همه داشته‌های پرونده قتل‌عام ایرانشهر است. پرونده‌ای مبهم از یک قتل عامل خانوادگی. جنایتی معماگونه که فقط جزییات کوتاهی از آن منتشر شده است. اعضای یک خانواده به طرز مشکوکی قتل‌عام شدند. یک مرد، دو زن و پنج کودک بی‌سروصدا درخواب به قتل رسیدند. هشت کشته بدون هیچ شاهدی، حتی ساعت به قتل رسیدن آنها هنوز به درستی برای پلیس مشخص نیست. پرونده‌ای سر به مهر، که به‌طور اتفاقی توسط مأمور اداره بهداشت کشف شد. قتل‌عامی تکان‌دهنده در روستایی آرام و دورافتاده. جنایتی رازآلود در روستای نصرآباد شهرستان ایرانشهر. هشت گلوله‌ای که با اسلحه کلاش شلیک شده اما کسی صدای آن را نشنیده است. هیچ ردی هم از ضارب یا ضاربان به دست نیامده. انگیزه این کشتار خانوادگی هم روشن نیست. دو روز از این جنایت خانوادگی می‌گذرد، اما داشته‌های پرونده هنوز هم به تعداد انگشتان یک دست نمی‌رسد. یک کلت‌کمری که با آن تیری شلیک نشده، اما از کیف یکی از مقتولان کشف شده است. همه چیز در‌هاله‌ای از شک و تردید است.
این درحالی است که هنوز سه هفته از جنایت تکان‌دهنده فهرج نمی‌گذرد. حادثه‌ای که درآن داماد جوان 15نفر از اعضای خانواده همسرش را به رگبار بسته است. شهروز داماد کینه‌توز، 10نفر را به ضرب گلوله کشت و 5 نفر دیگر را هم راهی بیمارستان کرد. او پس از ارتکاب به قتل‌عام خانواده همسرش به ایرانشهر گریخت، که توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.
جزییات 8 جنایت در ایرانشهر
حوالی ظهر دوشنبه مأمور تزریق واکسن اداره بهداشت، پلیس را درجریان وقوع جنایتی خونین در روستای نصرآباد ایرانشهر قرار می‌دهد. مأموران پلیس هم پس از دریافت خبر درمحل حادثه حاضر می‌شوند که با پیکر بی‌جان هشت مرد، زن و کودک روبه‌رو می‌شوند. کارمند اداره بهداشت درتحقیقات اولیه به مأموران پلیس گفته: «متوجه بازبودن درِ این خانه شدم. پس از ورود به خانه با این اجساد مواجه شدم و بلافاصله موضوع را به پلیس اطلاع دادم.»
کشف کلت‌کمری از کیف یکی از مقتولان
سردار حسین رحیمی رئیس پلیس استان سیستان‌وبلوچستان بعد از وقوع این قتل‌عام هولناک درتشریح جزییات این حادثه گفت:  «ساعت 12 ظهر مأموران پلیس درتماس کارمند اداره بهداشت درجریان وقوع جنایتی خونین در روستای نصرآباد ایرانشهر قرار گرفتند. با حضور مأموران درمحل آنها با جسد خونین 5 کودک، دو زن و یک مرد روبه‌رو شدند.» به گفته رئیس پلیس سیستان‌وبلوچستان همه کشته‌شدگان این حادثه به ضرب گلوله به قتل رسیده‌اند، اما هیچ ‌کدام ازهمسایه‌ها صدای شلیک را نشنیده‌اند و به نظر می‌رسد قاتل یا قاتلان از صدا خفه‌کن استفاده کرده‌اند، یا جنایت درشب رخ داده است. او همچنین از کشف یک کلت‌‌کمری درصحنه جرم خبر داد و دراین‌باره گفت: «این کلت‌کمری درکیف خواهر مقتول کشف شده است، اما مقتولان با سلاح کلاشینکف به قتل رسیده‌اند.» رئیس پلیس سیستان‌‌وبلوچستان درباره سرنخ‌های به دست آمده ازاین پرونده مبهم هم فقط به این جمله بسنده کرد: «ردپایی از یک نفر دراین قتل کشف شده و تحقیقات دراین‌باره ادامه دارد.»
قتل‌عام خانواده عبدالغفور
ساعتی پس از وقع این حادثه هولناک سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی ایرانشهر جزییات بیشتری از قتل‌عام خانوادگی نصرآباد را فاش کرد: «از آنجایی که منازل روستاییان دارای دیوار نیست، مشاهده داخل خانه برای عابرپیاده به راحتی امکان‌پذیر است. به همین دلیل هم مأمور بهداشت محلی وقتی برای دادن قطره فلج اطفال به این روستا مراجعه می‌کند، متوجه جنازه‌ها درمحل حادثه می‌شود.» سرهنگ جلیلیان درباره هویت مقتولان هم گفت: «دراین حادثه صاحبخانه عبدالغفور دامنی همراه با همسر و دو فرزندش و خواهر و سه خواهرزاده‌اش به قتل رسیده‌اند.» فرمانده انتظامی ایرانشهر هم درباره انگیزه این کشتار هولناک اظهار بی‌اطلاعی کرد، اما اختلافات خانوادگی در بروز این جنایت را یکی از احتمالاتی عنوان کرد که توسط پلیس درحال بررسی است.
3 مظنون قتل‌عام خانوادگی در نصرآباد
اما آخرین جزییات این پرونده را خانی دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر اعلام کرده است: «3 مظنون در ارتباط با این پرونده وجود دارد، اما هنوز دلایل قانع‌کننده‌ای مبنی بر این‌که قتل توسط آنها صوت گرفته باشد، به دست نیامده است. اتهام این سه نفر هنوز قطعی نیست و تحقیقات با جدیت ادامه دارد.» او ادامه داد: «دادستانی و نهادهای مسئول با جدیت پیگیر هستند. تیمی از پلیس آگاهی مرکز استان سیستان‌وبلوچستان برای بررسی ابعاد و جزییات این جنایت به محل حادثه رفتند. پوکه‎های فشنگ‌های کشف‌شده درصحنه قتل برای بررسی و کارشناسی به آزمایشگاه تشخیص جنایی پلیس آگاهی فرستاده شده تا چنانچه درصحنه درگیری مشابهی از آن استفاده شده باشد، از آن طریق قاتل یا قاتلان شناسایی شوند. شاید ازاین طریق جزییات این حادثه
 روشن  شود.»


تعداد بازدید :  397