شماره ۱۰۳۶ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۲ دي
صفحه را ببند
خبرنامه

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان غربی:  فعالیت نیروهای هلال موجب آرامش مردم است
شهروند| مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان‌غربی گفت: فعالیت انسان‌دوستانه نیروهای هلال‌احمر در جامعه موجب امید‌بخشی و آرامش در بین مردم است. حسن محمودی در مراسم تجلیل از امدادگران فعال جمعیت هلال‌احمر شهرستان بوکان افزود: فعالیت نیروهای هلال‌احمر در مأموریت‌های مختلف نجات جان انسان‌ها، تسکین آلام نیازمندان و ایجاد امید و آرامش در جامعه را به دنبال دارد. وی با بیان اینکه مشارکت واقعی جوانان در برنامه‌های هلال‌احمر جدی گرفته شده است، اظهار کرد: فعالیت‌های انسان‌دوستانه جوانان و امدادگران این جمعیت آرامش روحی و روانی امدادگران را به دنبال دارد. محمودی ادامه داد: باید آمادگی نیروهای امدادی هلال‌احمر به‌طور مستمر حفظ و تجهیزات و امکانات با نیازهای روز هماهنگ شود تا کارها نتیجه‌بخش باشد. وی از راه‌اندازی خانه هلال‌احمر در روستاهای پرجمعیت آذربایجان‌ غربی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: خانه‌های هلال‌احمر روستایی با هدف افزایش سطح آموزش‌های همگانی در بخش امداد‌و‌نجات و فعالیت‌های بشردوستانه در میان روستايیان راه‌اندازی خواهد شد. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان‌غربی درخصوص ظرفیت جوانان شهرستان بوکان اظهار کرد: شهرستان پرجمعیتی همچون بوکان دارای ظرفیت‌های مختلف و جوانان مستعد و توانا است که توانایی‌های خود را با طرح‌های جدید برای مردم ارایه می‌کند.
فرماندار بوکان نیز در این مراسم گفت: اساس فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر بر محور انسان‌دوستی بوده و این امر به دست جوانان شکل گرفته است. جمال خسروی اضافه کرد: شهرستان بوکان با داشتن جوانان خلاق و مستعد می‌تواند با حضور در جمعیت هلال‌احمر مقابل بلاهای طبیعی خوب عمل کرده و توانایی‌های خود را به نمایش بگذارپد. وی گفت: حضور به‌موقع امدادگران جمعیت هلال‌احمر در شرایط سخت و بحرانی باعث کاهش تلفات انسانی در مواقع بروز بحران می‌شود. فرماندار بوکان از مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان‌غربی خواست که نسبت به تجهیز پایگاه امدادرسانی حضرت رسول(ص) در مسیر جاده بوکان- میاندوآب اقدام کنند، چون وجود این پایگاه باعث کاهش تلفات جاده‌ای در این مسیر پرخطر می‌شود.
در این مراسم همچنین از 14نفر عضو فعال جمعیت هلال‌احمر شهرستان بوکان تجلیل شد. شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان‌غربی قرار دارد.

رئیس هلال‌احمر کنگان خبر داد:  فعال‌سازی کانون‌های دانش‌آموزی در مدارس
شهروند| رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان کنگان از برگزاری اجرای طرح امید اجتماعی (پیشگیری اولیه از اعتیاد) در شهرستان کنگان و عسلویه خبر داد. ابراهیم هوشمندیان اظهار داشت: طرح امید  اجتماعی از طریق استانداری به جمعیت هلال‌احمر استان واگذار و مقرر شده است در همه شهرستان‌ها اجرا شود. وی اضافه کرد: این طرح در شهرستان کنگان به‌خصوص در روستاهای پرک، برکه چوپان، شیرینو، تمبک و نخل غانم برگزار شد که با استقبال خوب مردم و جوانان گروه‌های هدف از سن ۱۸ به بالا همراه بود و همچنین به مدت دو ساعت توسط مربیان هلال‌احمر که قبلا برای آموزش دوره به استان اعزام شده بودند، برگزار شد. رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان کنگان بیان کرد: در شهرستان عسلویه جلسه‌ای با بخشدار چاه مبارک و روستاهای سهمو جنوبی و سهمو شمالی، کلات و بندو گرفته شده و در آینده نزدیک برگزار می‌شود. هوشمندیان آسیب‌های اجتماعی و مواد‌مخدر را یکی از معضلات مهم اجتماعی دانست و افزود: توسعه بیش از پیش برنامه‌های ورزشی و توجه جدی به فعالیت‌های مختلف فرهنگی ازجمله مهم‌ترین عواملی است که در پیشگیری از اعتیاد در بین جوانان نقش خواهد داشت. وی خاطرنشان کرد: اعتیاد به مواد‌مخدر یک آسیب و بیماری جدی اجتماعی است؛ اعتیاد، فقر، بیکاری، طلاق، خودکشی و موارد دیگری مثل انحرافات اجتماعی برخوردار است. رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان کنگان از فعال‌سازی کانون‌های دانش‌آموزی در مدارس شهرستان خبر داد و افزود: در شهرستان کنگان ۱۰ مدرسه در پایه‌های هشتم و همچنین در عسلویه هشت مدرسه در پایه هشتم راه‌اندازی شده است. هوشمندیان از برگزاری مانور بزرگ نجات غریق و اطفای حریق در حوضچه اسکله بندر کنگان با حضور نیروهای امدادی و عملیاتی ازجمله شیلات، اداره بندر و دریانوردی کنگان، دریابانی، هلال‌احمر، اورژانس و آتش‌نشانی خبر داد و گفت: هدف از این مانور بالابردن سطح آمادگی نیروهای امدادی است. رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان کنگان از همه مردم شهرستان کنگان، جوانان و نوجوانان خواست تا در این دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه که به صورت رایگان برگزار می‌شود، شرکت کنند.


تعداد بازدید :  203