شماره ۱۰۳۶ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۲ دي
صفحه را ببند
گزیده اخبار

20 هزار خانواده؛ سهم خراسان رضوی در ارایه آموزش‌های «خادم»
شهروند| معاون آموزش‌وپژوهش هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: جلسه آموزشی تسهیل‌گران طرح خادم با حضور 60 تسهیل‌گر داوطلب و پرسنل در مرکز آموزش‌های تخصصی مشهد (مقدس) برگزار شد. مصطفی ذاکر، معاون آموزش‌وپژوهش هلال‌احمر استان با اعلام این خبر اظهار کرد:  طرح خادم یک تلاش دسته‌جمعی برای آموزش خانواده‌های ایرانی در برابر مخاطراتی است که آنها را تهدید می‌کند و هدف ما جلب مشارکت خانواده‌ها برای یادگیری و یاددهی در جهت تحقق جامعه آماده در برابر مخاطرات است. وی افزود: تسهیل‌گرانی که موفق به دریافت گواهینامه می‌شوند، باید با توجه به سهمیه شهرستان به ازای هر 100 خانوار در شهرستان 2 داوطلب را آموزش دهند تا بتوانند با ارایه خدمات آموزشی در محل زندگی مردم سطح آمادگی خانواده‌ها را در مخاطرات ارتقا دهند.
در ‌سال نخست اجرای طرح خادم   300‌ هزار خانواده آموزش می‌بینند که 20‌هزار خانواده سهم استان خراسان رضوی است و طی یک برنامه پنج‌ساله برنامه خادم  شاخص آمادگی خانواده‌ها از 9‌درصد به30‌درصد می‌رسد.

برگزاری کارگاه مهارت‌های زندگی در شهرستان صحنه
شهروند| با هدف ارتقای سطح شناختی، مهارت‌های فردی، ارتباطی و بکارگیری روش‌های صحیح ارتباط در زندگی به همت امور جوانان جمعیت هلال‌احمر شهرستان صحنه کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی (ارتباط موثر) برای جوانان این شهرستان برگزار شد. معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین خصوصیات انسان که او را نسبت به سایر موجودات برتری می‌دهد، قدرت تکلم و سخن گفتن اوست که با بکارگیری کلمات و جملات احساسات و نیت‌های درونیاش را بیان کند و دیگران را از آن آگاه کند، گفت: با هدف ارتقاي سطح شناختی، مهارت‌های فردی، ارتباطی و بکارگیری روش‌های صحیح ارتباط در زندگی روز مره به همت امور جوانان جمعیت هلال‌احمر شهرستان صحنه کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی(ارتباط موثر) برای جوانان این شهرستان برگزار شد. کیومرث ویسی با بیان اینکه آموزش مهارت‌های زندگی نوعی کوشش است که در سایه آن جوانان ترغیب می‌شوند تا خلاقیت خود را بکار گیرند و به طور خود‌جوش راه‌های موثر را برای حل تعارضات و مشکلات زندگی خود  بیابند، افزود: آموزش مهارت‌های زندگی گام موثری در این جهت باشد که استعدادها و توانمندی‌های جوانان بکار گرفته شود تا خود فعالانه سرنوشت خویش را به دست گیرند و انتخاب‌گر باشند. وی یادآور شد: هنگامی که بتوانید ارتباط موثر برقرار کنید، دیگران به شما احترام می‌گذارند؛ چرا که ارتباط موثر زندگی را ثمربخش می‌کند، اما به شرطی که مهارت‌های این ارتباط را بیاموزیم و با شیوه‌های ارتباطی در مواجهه با افراد متفاوت آشنا شویم و سعی کنیم خطاهای ارتباطی خود را اصلاح كنيم.

مدیرعامل هلال‌احمر اردبیل خبر داد:  رونمایی از بالگرد امدادونجات طی هفته آینده
شهروند| مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل گفت:   هفته آینده بالگرد امداد‌و‌نجات به صورت دایمی کار خود را در استان اردبیل آغاز می‌کند. بهرام غیبی با اشاره به اینکه بالگرد امداد‌و‌نجات هفته آینده در اردبیل رونمایی می‌شود، اظهار کرد: فعالیت این بالگرد به صورت 15 الی 20 روز در ماه و محل استقرار آن پد بالگرد ساختمان معاونت امداد‌و‌نجات واقع در شهرک سینا خواهد بود. وی گفت: وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی به خاطر شرایط جغرافیایی استان اردبیل غیر قابل اجتناب بوده و آمادگی هلال‌احمر در امدادرسانی به مناطق دوردست از اولویت‌های این سازمان در استان است. غیبی تصریح کرد: میزان حوادث و بلایای طبیعی در استان اردبیل زیاد است و از این نظر جزو استان پرحادثه هستیم. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر از شایعات موجود در فضای مجازی انتقاد کرد و افزود: داروهای تاریخ‌گذشته در مجموعه هلال‌احمر دور ریخته می‌شوند و محصولات خوراکی که تاریخ مصرف آنها تمام شده است، به هیچ عنوان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

 


تعداد بازدید :  186