شماره ۱۰۳۶ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۲ دي
صفحه را ببند
کریستیانو رونالدو جایزه بهترین بازیکن‌ سال 2016 را از فیفا دریافت کرد
دردسرهای رأی کی‌روش به مسی

شهروند| مراسم معرفی بهترین‌های دنیای فوتبال در‌ سال 2016 فیفا از ساعت ۲۱ دوشنبه شب گذشته با حضور چهره‌های مطرح و
 شناخته شده جهان فوتبال در شهر زوریخ سوییس برگزار شد و آرای کاپیتان‌ها و سرمربیان تیم‌های ملی تاثیری ۵۰‌درصدی در تعیین برندگان داشت. ۵۰‌درصد دیگر آرا به عموم مردم و رأی آنها از طریق اینترنت و البته خبرنگاران ورزشی برجسته بین‌المللی اختصاص داشت. مهم‌ترین حاشیه این مراسم هم غیبت بازیکنان بارسلونا بود که با عصبانیت جیانی اینفانتینو رئیس فیفا همراه شد. بارسایی‌ها به خاطر در پیش بودن بازی حساس در جام حذفی  قید حضور در این مراسم را زدند.
برترین‌های ‌سال فیفا
در حالی که زین‌الدین زیدان سال پرفروغی را با رئال‌مادرید سپری کرده بود و فرناندو سانتوس سرمربی تیم‌ملی پرتغال هم در میان شگفتی همگان این تیم را قهرمان رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ کرد، عنوان مربی‌سال فیفا به کلودیو رانیری سرمربی لسترسیتی رسید. او جایزه‌اش را از دیگو مارادونا دریافت کرد. در بخش معرفی بهترین هواداران نیز تیم‌های دورتموند آلمان و لیورپول انگلیس توانستند این عنوان را از آن خود کنند. فیفا عنوان جایزه بازی جوانمردانه‌ سال را به نماینده آمریکای لاتین اهدا کرد. باشگاه اتلتیک ناسیونال که جام قهرمانی خود را به باشگاه چاپه کوئنسه اهدا کرده بود برنده جایزه جوانمردانه ‌سال ۲۰۱۶ شد. فیفا در این مراسم کلیپی از تیم چاپه کوئنسه پخش کرد و سقوط هواپیمای حامل این تیم را غم انگیزترین اتفاق ‌سال نامید. موحد فیض سوبری که در لیگ مالزی گل زیبایی را به ثمر رسانده بود جایزه پوشکاش را که به‌طور معمول به زیباترین گل‌ سال اهدا می‌شود، به خود اختصاص داد. او جایزه‌اش را از رونالدوی مشهور برزیلی گرفت. گابریل باتیستوتا مهاجم مشهور و دوست‌داشتنی سابق آرژانتین هم جایزه بهترین بازیکن‌سال فوتبال جهان را به کارلی لوید آمریکایی اهدا کرد.
رونالدو: حق به حقدار رسید
با کسب عنوان بهترین بازیکن ‌سال فیفا،‌ می‌توان ‌سال 2016 را‌سال رونالدو در دنیای فوتبال نامید. رونالدو‌ سال 2016 را با کسب چندین جایزه فردی و تیمی باارزش به پایان رساند. ازجمله توپ طلای مجله فرانس فوتبال، بازیکن‌سال فیفا، توپ طلای جام باشگاه‌های جهان، بهترین بازیکن یوفا، بهترین بازیکن گلوب ساکر و چندین جایزه فردی دیگر. او با پرتغال در این ‌سال قهرمان یورو شد و با رئال به قهرمانی چمپیونزلیگ و جام‌جهانی باشگاه‌ها رسید. مهاجم پرتغالی در‌سال 2016در 58بازی 55گل زد. رونالدو بعد از کسب این افتخار جدید هم گفت:  «سال فراموش نشدنی از نظر فردی و تیمی بود. بهترین دوران فوتبالم پس از پیوستن به رئال‌مادرید و همچنین تیم‌ملی پرتغال که نمی‌توانم فراموشش کنم را تجربه می‌کنم. شک و تردیدهایی نسبت به توانایی‌هایم و کمپین‌هایی بر ضد من در داخل و خارج از دنیای فوتبال وجود داشت. آنها می‌خواستند از همه طرف به من ضربه بزنند. این اتهامات مرا آزرده خاطر کرد و ناراحت شدم اما درنهایت حق به حقدار رسید.»
توضیح کی‌روش برای رونالدو
چیا فوادی سردبیر سایت برنامه نود در این مراسم حضور داشت. او برای انتخاب بهترین بازیکن به رونالدو، مسی و گریزمان و برای جایزه بهترین مربی به ترتیب به کلوپ، رانیری و سیمئونه رای داد. کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی ایران هم آرای خود برای بهترین بازیکن را به ترتیب به مسی، رونالدو و سوارز داد و در بخش بهترین مربی گواردیولا، سیمئونه و یورگن کلوپ اسامی انتخاب شده‌اش بودند. سیدجلال حسینی، کاپیتان تیم‌ملی با نظر کی‌روش هم در این رای‌گیری شرکت داشت. رونالدو، ‌مسی و نیمار 3 بازیکن منتخب او بودند و سیمئونه، گواردیولا و رانیری مربیانی که کاپیتان تیم‌ملی به آنها رأی داد. البته رای ندادن کی‌روش به رونالدو و سانتوس سرمربی تیم‌ملی پرتغال که هموطنان او به حساب می‌آیند بازتاب بسیار زیادی در رسانه‌های دنیا داشت. تا جایی که او مجبور شد در صفحه فیس‌بوکش به این جنجال‌ها پاسخ بدهد و بگوید که انتخاب‌هایش را با مشورت 16 مربی لیگ برتری فوتبال ایران انجام داده است.

 


تعداد بازدید :  169