شماره ۳۹۸ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۶ مهر
صفحه را ببند
اخبار جهان

عفو ۳‌هزار زندانی در میانمار در راستای اجرای اصلاحات
دولت میانمار در راستای اجرای اصلاحات گسترده اقدام به آزادی بیش از ۳‌هزار زندانی این کشور کرده که در میان آنها شخصیت‌های امنیتی و اطلاعاتی نیز دیده می‌شوند. به گزارش تسنیم، مقامات میانمار دیروز اعلام کردند در تازه‌ترین دور عفوهای گسترده آزادی بیش از 3‌هزار زندانی ازجمله شخصیت‌های امنیتی و اطلاعاتی سابق را آغاز کرده‌اند. دولت میانمار که میزبان جلسه رهبران بین‌المللی خواهد بود این عفوها را به‌عنوان بخشی از اصلاحات پس از بین رفتن حکومت نظامی در ‌سال 2011 شکل داده‌است. براساس مطلب درج‌شده در صفحه فیس‌بوک وزیر اطلاع‌رسانی میانمار، رئیس‌جمهوری این کشور 3‌هزار و 73 زندانی را که درمیان آنها 58 شهروند خارجی دیده می‌شدند عفو کرد. هنوز مشخص نیست که در میان افراد آزادشده هیچ زندانی سیاسی حضور دارد یا خیر. ژنرال تین، از افسران اطلاعاتی و نظامی سابق این کشور نیز که در ‌سال 2004 و درجریان شورش مردم بازداشت شده بود آزاد شده است.

استقبال تشکیلات خود‌گردان فلسطین از مواضع سوئد و فرانسه
ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین از تصمیم سوئد برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین و تأکید فرانسه بر ضرورت تشکیل دولت فلسطین استقبال کرد و آن را «اقداماتی تشویقی برای تقویت روند صلح» برشمرد. «نبیل ابو ردینه» در این خصوص گفت مواضع سوئد و فرانسه اقداماتی تشویقی در جهت صحیح است که آینده روند صلح در فلسطین و منطقه را تقویت می‌کند. به گزارش وفا، وی تصریح کرد که تمرکز اروپا و جهان بر ضرورت به رسمیت شناختن دولت فلسطین و همسویی آن با قطعنامه مجمع عمومی صادره در تاریخ 29 نوامبر 2012 مورد استقبال محمود عباس و رهبران فلسطین است زیرا به رسمیت‌شناختن دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی، راه درست امنیت و ثبات در منطقه است.

بشار اسد:فقط جنگ رسانه‌ای را به غرب باختم
بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه در مصاحبه‌ای با کانال 24 روسیه با اشاره به این‌که کشورهای حامی مخالفان مسلح حکومت سوریه، در سه‌سال و نیم گذشته در همه جبهه‌ها شکست خورده‌اند افزود تنها جنگ رسانه‌ای را به غرب باخته است. به گزارش عصر ایران رئیس‌جمهوری سوریه با اشاره به این‌که ارتش سوریه طرح خود را برای بازپس‌گیری تمامی نقاط اشغال‌شده سوریه آغاز کرده است، گفت: برخی تروریست‌های مسلح که در سوریه هستند در کوزوو و در کمپ‌هایی مخصوص آموزش جنگ چریکی شهری دیده و به سوریه اعزام می‌شوند. اسد توضیحات بیشتری درباره کمپ کوزوو ارایه نکرد. بشار اسد همچنین در مصاحبه خود اعلام کرد تمامی سناریوهایی را که علیه کشورش طراحی شده است، به اطلاع افکار عمومی جهان خواهد رساند.


تعداد بازدید :  82