شماره ۳۹۸ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۶ مهر
صفحه را ببند
شرکت‌های بیمه اروپایی برای همکاری با ایران پیشقدم شدند
لغو تدریجی تحریم صنعت بیمه ایران

شهروند| رفع تحریم بیمه معلم و خروج آن از لیست شرکت‌های تحریم شده توسط وزارت دارایی انگلستان اولین حرکت مثبت بین‌المللی در صنعت بیمه پس از آغاز مذاکرات ایران با  1+5 در دولت یازدهم بود. اتفاقی که پس از آن چراغ سبز شرکت‌های بیمه‌ای اروپایی نیز روشن شد. در همین رابطه حمید تاجیک عضو هیأت‌مدیره بیمه ایران با اشاره به حضور خود در تازه‌ترین اجلاس بین‌المللی بیمه‌ای اتحادیه اروپا که در وین برگزار شد، گفت: اروپایی‌ها از قبل به حقانیت جمهوری اسلامی ایران اعتقاد و به آن ایمان دارند و امروز با تلاش دیپلماسی خارجی این مشکل درحال برطرف شدن است. او ادامه داد: شرکت‌های اروپایی به برند و نام بیمه ایران با توجه به قدمت، دانش فنی کارکنان، بنیه مالی قوی، دارا بودن 9‌هزار نماینده در شبکه فروش احترام خاصی قائل هستند. تاجیک اضافه کرد: شرکت‌های بین‌المللی اروپایی به‌خوبی می‌دانند این شرکت با 80‌سال سابقه درخشان برترین شرکت بیمه‌ای در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقاست. وی افزود: شرکت‌های اروپایی از آن‌جا که حضور در ایران برای آنان جذابیت دارد در حاشیه این اجلاس تقاضای همکاری اتکایی با بیمه ایران در زمینه صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی داشتند که مقرر شد در زمان مناسب به این تقاضاها رسیدگی و در صورت مساعد و مناسب بودن پیشنهادها، همکاری با آنها آغاز شود. در همین راستا موسسه کارگزاری بیمه UIB انگلیسی طی اقدامی در روزهای 15 و 16 مهرماه اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی دو روزه کرده است.
محمود امراللهی رئیس هیأت‌مدیره بیمه ایران نیز در همین خصوص با تأیید این‌که تحریم‌های بیمه‌ای اتحادیه اروپا درحال رفع شدن است، گفته است: تحریم‌های ناجوانمردانه اتحادیه اروپا علیه صنعت بیمه کشورمان درحال رفع شدن است و به‌زودی شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود.
حمید تاجیک با اشاره به شرکتش در تازه‌ترین اجلاس بین‌المللی بیمه‌ای اتحادیه اروپا که در وین برگزار شد، افزود: اروپایی‌ها از قبل به حقانیت جمهوری اسلامی ایران اعتقاد داشته و امروز به لطف دیپلماسی قوی خارجی این مشکل درحال مرتفع شدن است.
گفتنی است براساس اعلام مسئولان بیمه‌ای شرکت‌های اروپایی تقاضای همکاری اتکایی با بیمه‌های ایرانی در زمینه صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی دارند.


تعداد بازدید :  80