شماره ۳۹۸ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۶ مهر
صفحه را ببند
نگاه هادی مرزبان به بازسازي مجموعه تئاتر شهر

هادی مرزبان آغاز تعمیرات مجموعه تئاتر شهر را اتفاق مثبتی دانست و عنوان کرد: اگر این بازسازی انجام نشود کل تئاتر شهر را از دست می‌دهیم.
این نویسنده و کارگردان تئاتر با ارزیابی از وضع بازسازی مجموعه تئاتر شهر به ايسنا گفت: به‌هرحال این بازسازی باید آغاز می‌شد اگر این بازسازی دیروز آغاز می‌شد‌، بهتر از امروز بود‌ و حالا که درحال انجام است بهتر از فرداست. چرا که اگر این اتفاق نمی‌افتاد کل مجموعه تئاتر شهر را از دست می‌دادیم. انجام این بازسازی خدمت بزرگی است و خوشبختانه خانم مقتدی مدیریت تئاتر شهر هم در این ماجرا مصر هستند. به اعتقاد من این بازسازی شانسی است که برای همه ما اتفاق افتاده است.
این کارگردان با اشاره به تعطیلی سه سالن سایه‌، قشقایی‌ و کارگاه نمایش تئاتر شهر گفت: هر زمان دیگری هم که تعمیرات آغاز می‌شد این تعطیلی را در پی داشت و بالاخره عده‌ای از هنرمندان به لحاظ زمان اجرا قربانی می‌شدند. باید امیدوار باشیم که تعمیرات هرچه سریع‌تر پیش برود و نیمه‌کاره رها نشود. مرزبان با اشاره به تجربه‌ نامطلوب تعمیرات تئاتر شهر در‌سال 86 یادآور شد: درست است که در آن زمان تعمیرات تئاتر شهر به خوبی انجام نشد اما الان نمی‌توانیم از ترس تکرار آن اتفاق بازسازی را رها کنیم و بگوییم نباید تعمیرات انجام شود.
این هنرمند پیشکسوت درباره حضور سیامک احصایی‌، جلال تهرانی و عبدالخالق مصدق به‌عنوان ناظر و مشاور این پروژه گفت:    هنرمندانی که برای این کار انتخاب شده‌اند همگی دستی بر آتش دارند و با مشکلات تئاتر شهر آشنا هستند. اگر به جای این دوستان هنرمندان دیگری هم انتخاب می‌شدند‌، باز هم این سوال پیش می‌آمد که چرا این افراد انتخاب شدند؟! به نظر من بهتر است اما اگرها را کنار بگذاریم و خوشبینانه‌تر به ماجرا نگاه کنیم و اگر ما هم به‌عنوان هنرمند نظری درباره بازسازی تئاتر شهر داریم به دوستانی که به‌عنوان ناظر انتخاب شده‌اند انتقال دهیم.


تعداد بازدید :  77