شماره ۳۹۸ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۶ مهر
صفحه را ببند
فروش آثار 100 هنرمند ایرانی برای حمایت از برنامه جهانی غذای در سازمان ملل

نشست خبری برنامه جهانی غذا به مناسبت بزرگداشت روز جهانی غذا روز گذشته با حضور پرویز کلانتری، پری‌ یوش‌گنجی دو هنرمند نقاش و شکوفه ملک کیانی مدیر هنری برنامه جهانی غذا، نگار گرامی نماینده برنامه جهانی غذا در ایران، دارا دربندی سخنگوی این برنامه و سیدعباس سجادی رئیس فرهنگسرای نیاوران در نمایندگی سازمان ملل در ایران برگزار شد.
نگار گرامی نماینده برنامه جهانی غذا در سازمان ملل در آغاز این مراسم به هدف بزرگ این سازمان در زمینه به صفر رساندن آمار گرسنگی در جهان اشاره کرد و گفت: در سراسر جهان بیش از 800‌میلیون نفر گرسنه وجود دارد این درحالی است که در دنیا غذای کافی برای همه افراد هست و تلاش ما نیز در راستای به صفر رساندن آمار گرسنگان جهان است.
نماینده برنامه جهانی غذا در ایران با اشاره به نمایشگاهی از آثار صد هنرمند که به همین مناسبت در فرهنگسرای نیاوران برپا خواهد شد ادامه داد: امسال یک اتفاق بزرگ هنری را در پیش داریم و از این نمایشگاه آثار هنرمندان به‌عنوان بهانه‌ای برای اطلاع‌رسانی و جلب افکار عمومی نسبت به این معضل جهانی استفاده می‌کنیم. حدود 100 هنرمند آثارشان را به ما اهدا کردند تا به نفع پروژه ما در راه مبارزه با گرسنگی در دنیا به فروش گذاشته شود.
پرویز کلانتری هنرمندي که در این پروژه همکاری دارد درباره ضرورت حضورش در این نمایشگاه گفت: ما بیرون از خط‌کشی‌های سیاسی، باید با جهان نفس بکشیم، ایران با همسایگانش نظیر افغانستان، عراق و حتی ترکیه بسیار متفاوت است چرا که این مردم همیشه در برنامه‌های خیریه برای کشورشان همراه یکدیگر بوده‌اند ولی باید این موضوع برای همگان تفهیم شود که نسبت به یک معضل جهانی نیز بی‌تفاوت نباشند.
پری یوش‌گنجی دیگر هنرمند نقاش همراه با این پروژه نیز دراین‌باره گفت: هر دردی در هر جای دنیا وجود داشته باشد، هنرمندان نسبت به آن احساس و درد مشترک دارند چرا که هر هنرمند بعد از عبور از مراحل مختلف کاری خود، دغدغه‌هایش جهانی می‌شود و نسبت به جهان اطرافش بی‌تفاوت نیست، اکنون نیز این درد را احساس کرده‌ایم و در آثارمان آن را به نمایش گذاشته‌ایم.
شکوفه ملک‌کیانی مدیر بخش هنری برنامه جهانی غذا در سازمان ملل نیز در سخنان خود با تقدیر از همراهی صد هنرمند در برپایی این نمایشگاه درباره نحوه قیمت‌گذاری این آثار گفت:  احترام به حقوق هنرمندان از اهداف اصلی ما در برپایی این نمایشگاه است و به همین‌منظور برای قیمت‌گذاری آثار نیز دست هنرمندان را باز گذاشتیم و هر هنرمند قیمت آثارش را خود تعیین می‌کرد، البته این قیمت‌ها بسیار معقول و منطقی است و خبری از ارقام نجومی نیست برای آن‌که قصد ما فروش این آثار است.
نمایشگاه آثار صد هنرمند در راستای مبارزه با گرسنگی و به مناسبت روز جهانی غذا 25 مهرماه در فرهنگسرای نیاوران گشایش خواهد یافت.


تعداد بازدید :  79