شماره ۳۹۸ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۶ مهر
صفحه را ببند
معاون اول رئیس‌جمهوری:
118 پرونده ویلاسازی در مناطق حفاظت‌شده تهران به معنای فساد جدی است

ایرنا| معاون اول رئیس‌جمهوری بر ضرورت جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی تأکید کرد و گفت: 118 پرونده درباره ویلاسازی در مناطق حفاظت‌شده نزدیک تهران وجود دارد که این پرونده‌ها به معنای فساد جدی است.
اسحاق جهانگیری دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در آیین اختتامیه همایش ملی روز روستا که در سالن اجلاس سران برگزار شد، افزود: ما برای مبارزه با این گونه فسادها مصمم و جدی هستیم و باید اتفاقات بدی که این سال‌ها افتاده جبران شود و میلیاردها دلار از پول و منابع طبیعی ملت را که عده‌ای به ناحق تصرف کرده‌اند از حلقومشان بیرون بکشیم. او اظهار داشت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه به روستاها دارد و برای حل مسائل و مشکلات روستایی جدی است.معاون اول رئیس‌جمهوری، نخستین اقدام دولت یازدهم در این راستا را ارتقای دفتر توسعه روستایی در ریاست‌جمهوری به معاونت ذکر و خاطرنشان کرد: این اقدام در جهت فراهم شدن امکان تماس با نهادهای ذیربط انجام شد.
جهانگیری، روستا را بخش اصلی حیات تاریخی جامعه دانست و گفت: تاریخ ایران را نمی‌توان بدون درک درست از جایگاه روستا در هر حوزه‌ای شناخت.او با تأکید بر این‌که روستا در توسعه کشور نقش مهمی دارد، تصریح کرد: امروز و فردای ایران در گرو توسعه پایدار است و توسعه روستایی نیز در این میان بحثی کلیدی به شمار می‌رود. معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان این‌که امنیت غذایی کشور مرهون تلاش روستاییان است، اظهار داشت: روستاها سهم اصلی و مهمی در تولید ناخالص ملی دارند. او یادآور شد که اقتصاد روستایی ناکارآمد است و قادر نیست زندگی روستایی را اداره کند.
معاون اول رئیس‌جمهوری تصریح کرد: ما به‌عنوان دولت نباید نسبت به پرداخت یارانه به بخش کشاورزی تردید داشته باشیم که البته یارانه‌ها باید هدفمند و موثر باشد. در این راستا برخی از واحدهای تولیدی در مناطق دور و در روستاها ایجاد شده‌اند که محصولات آنها در بازارهای بین‌المللی ارایه می‌شود. معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین بر ضرورت تکمیل زیرساخت‌ها در روستا تأکید و خاطرنشان کرد:  این زیبنده کشور ما نیست که بگوییم 6‌هزار روستای کشور با تانکر آبرسانی می‌شود. جهانگیری آب را موضوع اصلی کشور دانست و یادآور شد:  ما حق نداریم برای مصرف امروز از آب به‌طور بی‌رویه استفاده کنیم و آینده ایران را به خطر اندازیم. او با بیان این‌که منابع قابل توجهی در وزارت جهاد کشاورزی اختصاص داده شده تا سیستم‌های آبیاری مدرن شود، گفت:  8‌درصد مصارف آب کشور خانگی و 92‌درصد کشاورزی است که صرفه‌جویی آب در بخش کشاورزی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. معاون اول رئیس‌جمهوری درباره برنامه اشتغال جوانان روستایی نیز اظهار داشت: باید برای اشتغال روستایی یک تعریف جدی داشته باشیم.


تعداد بازدید :  91