شماره ۳۹۸ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۶ مهر
صفحه را ببند
میز خبر

با رأی موافق نمایندگان و به منظور تأمین نظر شورای نگهبان: هرگونه تبلیغ در زمینه پیشگیری از بارداری و کاهش فرزندآوری ممنوع شد
شهروند| با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی هرگونه تبلیغ درخصوص پیشگیری از بارداری و کاهش فرزندآوری ممنوع است.
نمایندگان مجلس دیروز در جریان بررسی طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور اعاده شده از شورای نگهبان موادی از این طرح را مورد بررسی قرار داده و با اصلاح برخی از مواد این طرح به شرح زیر موافقت کردند.
در جریان بررسی ماده 2 این طرح، نمایندگان با پیشنهاد کمیسیون بهداشت مبنی بر اصلاح و الحاق یک تبصره به این ماده با 127 رأی موافق، 18 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 225 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند. در ماده 2 این طرح آمده است: هر گونه تبلیغ درخصوص پیشگیری از بارداری و کاهش فرزندآوری ممنوع است. همچنین در تبصره این ماده آمده است: در صورت تخلف رسانه‌ها از حکم این ماده متناسب با عمل ارتکابی و تکرار آن متخلف به مجازات‌های مندرج در ماده 35 قانون مطبوعات مصوب 22/12/64 و اصلاحات بعدی آن محکوم می‌شود. همچنین نمایندگان مجلس با اصلاح ماده 3 این طرح با 141 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
در ماده 3 این طرح آمده است: موارد آموزشی و ضروری در راستای احتراز از تهدیدات سلامت جسمی و روانی مادر و کودک از شمول این قانون مستثنی است. وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی مکلف است آئین‌نامه اجرایی این ماده و تبصره ماده 1 را ظرف سه ماه از تاریخ تصویب این قانون تهیه نمایند و به تصویب هیأت وزیران برساند.
 
دولت برای نجات و احیای تالاب‌ها و دریاچه‌های کشور لایحه می‌دهد
شهروند| بر اساس نامه ابتکار به نمایندگان مجلس، مجلس طرح نجات و احیای تالاب‌ها و دریاچه‌های کشور را به منظور ارایه لایحه‌ای از سوی دولت به کمیسیون کشاورزی ارجاع داد.
نمایندگان مجلس در دستور کار دیروز خود بررسی طرح نجات و احیای تالاب‌ها و دریاچه‌های کشور را داشتند که باهنر، رئیس جلسه اعلام کرد: طبق نامه‌ای که رئیس سازمان محیط‌زیست خانم ابتکار فرستادند دولت درحال آماده کردن لایحه جامع در این مورد است که از مجلس خواسته حداکثر فرصت یک‌ماهه بدهند تا همه مشکلات ازجمله مشکلات اصل 75 که بار مالی به دولت تحمیل می‌کند برطرف خواهد شد و هم این‌که یک نظر تفاهمی بین مجلس و دولت به وجود می‌آید.
باهنر پس از این سخنان ارجاع مجدد طرح نجات و احیای تالاب‌ها را به رأی نمایندگان گذاشت که با 119 رأی موافق و 52 رأی مخالف به تصویب رسید.


تعداد بازدید :  110