شماره ۱۰۲۹ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۳ دي
صفحه را ببند
لیورپول با ایده‌های یک ریاضی‌دان به اوج بازگشت
«کلوپ» با مدیریت یورگن

شهروند| عملکرد درخشان لیورپول در فصل جاری، شادابی را به هواداران این تیم هدیه کرده است، مرسی‌ساید همراه با سرمربی جذاب خود، یورگن کلوپ، رقابت جالبی را با چلسی دارد هرچند که با 6 امتیاز کمتر از چلسی 49 امتیازی، در رتبه دوم قرار دارد اما تغییرات این تیم در سبک بازی، استقبال منتقدان را در پی داشته است.
تیم ورشکسته‌ای که مدیریت شد
آخرین باری که لیورپول موفق شد در لیگ‌برتر انگلیس بدرخشد به‌سال 2013 بر می‌گردد، شاگردان برندن راجرز در رقابتی تنگاتنگ با چلسی، درنهایت به مقام دوم لیگ دست پیدا کردند، حتما صحنه‌ سُر خوردن جرارد را در آن فصل فراموش نکرده‌اید، اسطوره لیورپول در حساس‌ترین زمان ممکن، روی زمین افتاد و دمبا، بازیکن چلسی توپ را وارد دروازه این تیم کرد. پیش از این و در فصل 2009-2008 هم لیورپول یکی از قدرت‌های لیگ‌برتر بود، این فصل، دوران درخشش مثلث آلونسو، جرارد و تورس بود. همان فصلی که لیورپول موفق شد منچستر را 4 تایی کند. رئال را با نتیجه 4 بر صفر شکست بدهد و درنهایت به رتبه دوم لیگ‌برتر دست پیدا کند. سال‌ها از روزهایی که لیورپول وارد بحران شده بود می‌گذرد، جان هنری یک تیم ورشکسته و بدهکار را خرید و از نظر اقتصادی مدیریت کرد، کنی داگلیش، برندن راجرز و درنهایت یورگن کلوپ را به‌عنوان سرمربی انتخاب کرد تا لیورپول کم‌کم به روزهای خوب خودش بازگردد.
اداره باشگاه با ایده یک ریاضی‌دان
حالا لیورپول همراه با کلوپ در رتبه دوم جدول قرار دارد و یکی از قدرت‌های انگلیس شده است. اما کلوپ با لیورپول چه کرد؟ او قید جذب بازیکنان مطرح را زد و ابتدا مجموعه مربی‌گری این تیم را به‌طورکلی تغییر داد، مربیانی را از بایرن‌مونیخ به تیم اضافه کرد، همان‌ها که با پپ گواردیولا همکاری می‌کردند زیر نظر یورگن کلوپ، لیورپول را ساختند. او قید هزینه‌های آن‌چنانی را زد و اغلب بازیکنانی را گرفت که به درد سیستم بازی تیمش می‌خوردند. سادیو مانه و آدام لالانا تنها بازیکنان مطرحی بودند که لیورپول به خدمت گرفت. سبک مدیریت یورگن کلوپ و تیمش براساس ایده یک ریاضی‌دان به نام بیل جیمز است، او کتابی نوشته بود درباره این‌که چگونه می‌توان جای یک بازیکن ستاره را با چند بازیکن متوسط پر کرد. آنها بیلی بین که یکی از مدیران ورزشی و معروف بئیس‌بال و یکی از پیشروان این ایده بود را استخدام و آن را اجرایی کردند. لیورپول با یک برنامه بلند مدت به روزهای اوج خود بازگشته، این روزها ادامه‌دار خواهد بود چون برنامه‌ای پشت آن است.


تعداد بازدید :  323