شماره ۳۹۸ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۶ مهر
صفحه را ببند
دارچين

 حمایت از حقوق کودکان به‌ویژه کودکان محروم و کودکانی که در معرض آسیب‏‌های ناشی از بحران‏‌ها و نابسامانی‏‌های اجتماعی و حوادث طبیعی هستند، وظیفه‏‌ای است
 انسانی -   اجتماعی که بر عهده‌ یکایک افراد، سازمان‏‌ها و نهادهاست.  بی‌‏تردید بدون توجه کافی به حقوق کودکان و سرمایه‏‌گذاری و برنامه‌‏ریزی در امر آموزش، بهداشت و ارتقای سطح زندگی آنان امیدی برای دستیابی به دنیایی بهتر وجود ندارد.
انجمن حمایت از کودکان کار به‌عنوان نهادی مردمی، غیردولتی، غیرسیاسی و غیرانتفاعی به منظور ایفای مسئولیت اجتماعی و انسانی خود و با هدف حمایت از کودکان کار و کودکان در معرض آسیب از مردادماه‌ سال 1381 با مجوز رسمی وزارت کشور تلاش خود را در این عرصه آغاز کرده است و بدون در نظر گرفتن ملیت، قومیت، جنسیت، رنگ، نژاد و مذهب به کودکان کار و در معرض آسیب، خدمات آموزشی و حمایتی خود را به صورت رایگان ارایه می‏دهد.
برنامه‌‏های انجمن حمایت از کودکان کار عبارتند از:  اقدام اجرایی به منظور حمایت از کودکان کار و کودکان در معرض آسیب و ارایه‌‏ الگویی عملی، فراهم کردن مأمنی در دسترس کودکان، آگاه‌‏سازی و جلب افکار عمومی به منظور ایجاد زمینه‌‏های مشترک مردمی جهت رفع معضل کار کودکان و ... .
  http: //www. apcl. org. ir


تعداد بازدید :  94