شماره ۱۰۲۹ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۳ دي
صفحه را ببند
ویترین ایران

رشد اقتصادی‌ سال آینده، 7/7درصد
مهر| محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: از ‌سال ۹۲ تا ابتدای دی پارسال ۵میلیارد و۷۰۰‌میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در ۱۱۳ طرح صورت گرفته که این رقم در یک‌سال اخیر، بیش از ۱۱‌میلیارد دلار بوده است. او افزود: رشد اقتصادی پیش‌بینی شده برای‌ سال آینده ۷.۷درصد است؛ این درحالی است که رشد اقتصادی 6ماهه امسال با احتساب نفت ۶/۵‌درصد و بدون محاسبه آن ۴/۵‌درصد بود.

کاهش رسوب کالای وارداتی به 5 روز
شهروند| ولی آذروش مدیرعامل و نایب‌رئیس هیأت‌مدیره شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران (سهامی ‌عام) اعلام کرد: این شرکت از زیاندهی خلاص شده و به مسیر سوددهی افتاده است. او اعلام کرد، هم‌اکنون بیشتر از 40‌درصد سهام شرکت سودده شده است و تا‌ سال آینده این شرکت به‌طور کامل از زیاندهی خارج می‌شود. آذروش همچنین توضیح داد: سهم و ضریب نفوذ این شرکت دربازار به‌رغم کاهش واردات 9ماهه در همسنجی با پارسال از 7.6‌درصد به 8.7‌درصد افزایش یافت.

هر دقیقه ۱۴ نفر وارد بازار کار می‌شوند
تسنیم| علی ربیعی وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این‌که اکنون با پایداری رشد بدون اشتغال مواجهیم، گفت: پارسال هر دقیقه ۵نفر و امسال هر دقیقه ۱۴نفر به میزان متقاضیان کار اضافه شدند. او با بیان این‌که به‌طور متوسط در سه‌سال گذشته سالانه بیش از 600‌هزار شغل ایجاد کردیم، گفت: در ‌سال 1392 جمعیت شاغل ما 21‌میلیون و300‌هزار نفر بود که در‌ سال 1394 به 21‌میلیون و972‌هزار و در تابستان ‌سال 95 به حدود 23‌میلیون نفر رسید.

یارانه سالمندان به 400هزار تومان می رسد
ایرنا| علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه، اجتماعی دیروز در دیدار با هموطنان مسیحی اعلام کرد: تلاش می کنیم یارانه سالمندان را بین 360 تا 400 هزار تومان افزایش دهیم. او که برای تبریک سال نو میلادی در جمع ایرانی های مسیحی حاضر شده بود،از افزایش٢٠ درصدی حقوق مستمری بگیرانی که حداقل را دریافت می‌کنند، برای سال آینده نیز خبر داد.


تعداد بازدید :  371