شماره ۱۰۲۹ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۳ دي
صفحه را ببند
کارمندان بانک‌ها در بلاتکلیفی
با تصویب تبصره ماده 35 لایحه برنامه توسعه ششم، اصل عدم تبعیض به عنوان یکی از اصول شهروندی نقض خواهد شد

شهروند حقوقی| حقوق شهروندی که این روزها بحث و گفت‌وگو در رابطه با آن بسیار داغ شده در بسیاری از موارد در جهت اجرای صحیح قانون اساسی بوده و همان اصل‌ها را به شکلی شفاف‌تر در خود جای داده است. یکی از مهم‌ترین اصول این حقوق داشتن زندگی سالم است که لازمه آن دارا بودن حق اشتغال و کسب درآمد است. حقی که این روزها برای کارمندان بانک‌ها درحال تغییر و دگرگونی است و سبب بروز نگرانی‌هایی در این زمینه شده است. بهارستانی‌ها درحال تلاش برای تصویب  لایحه‌ای در برنامه ششم توسعه  هستند که مطابق آن پرداخت تسهیلات و مزایای شغلی کارمندان بانک‌ها به شدت محدود خواهد شد تا جایی که برخی از منتقدان لایحه معتقدند باعث بروز مشکلاتی چون عدم استقبال کارکنان بانک از ادامه همکاری با سازمان متبوع خود خواهد شد یا ریسک عملیات‌های مالی را افزایش خواهد داد. این امر درحالی رخ می‌دهد که داشتن شغل  و کسب درآمد جزو اصول پذیرفته‌شده در اسناد بین‌المللی و قوانین داخلی ایران است. حق داشتن شغل به‌عنوان حق طبیعی افراد در اسناد بین‌المللی  به‌کررات به رسمیت شناخته شده و در ماده 23 اعلامیه جهانی حقوق بشر تأکید شده است: هرکس حق دارد کار کند، کار خود را آزادانه انتخاب کند، شرایط منصفانه و رضایت‌بخشی برای کار خواستار باشد و در مقابل بیکاری مورد حمایت قرار گیرد. میثاق بین‌المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی؛ سند بین‌المللی دیگری است که در ‌سال ۱۹۷۶ میلادی به اجرا درآمد و ۱۴۸کشور هم‌اکنون عضو آن هستند. حق کارکردن در شرایط عادلانه و مناسب یکی از حقوقی است که این اعلامیه می‌کوشد از آن حمایت و تضمینش کند. در ماده 6 این میثاق آمده است:   کشورهای‌ طرف‌ این‌ میثاق‌ حق‌ کارکردن‌ را که‌ شامل‌ حق‌ هرکس‌ است‌ به‌ این‌که فرصت‌ یابد به‌وسیله‌ و کاری‌ که‌ آزادانه‌ انتخاب‌ یا قبول‌ می‌کند معاش‌ خود را تأمین کند، به‌ رسمیت‌ می‌شناسند و اقدامات‌ مقتضی‌ برای‌ حفظ‌ این‌ حق‌ معمول‌ خواهند داشت‌. این حق مهم در ایران نیز مورد قبول قانون‌گذار بوده و طبق اصل 28 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تأکید می‌کند: هرکس حق دارد شغلی را که بدان مایل است و مخالف اسلام و مصالح عمومی و حقوق دیگران نیست، برگزیند. بدین‌ترتیب در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حق اشتغال و انتخاب آزادانه شغل به رسمیت شناخته شده است.  تکلیف دولت در این خصوص نیز در ادامه این اصل بیان شده است: دولت موظف است با رعایت نیاز جامعه به مشاغل گوناگون برای‌ همه افراد امکان اشتغال به کار و شرایط مساوی را برای احراز مشاغل ایجاد کند. بدین‌ترتیب در قانون اساسی که مهم‌ترین قانون موجود در کشور است، این حق به رسمیت شناخته شده است.  همچنین تساوی بین همه انسان‌ها درخصوص شغل و اجرت در اسلام پذیرفته شده است، مگر این‌که شرایط سخت‌تری برای کار یک نفر باشد که برای دیگری نباشد، در این صورت تفاوت شرایط کار موجب تفاوت دستمزدها می‌شود و این تفاوت غیر از تبعیض است. اعلامیه جهانی حقوق بشر چیز تازه‌ای نسبت به معارف فقهی اسلام مطرح نکرده، بلکه اصل تساوی، قرن‌ها پیش در اسلام پذیرفته شده بود؛ عمل کارگر محترم است و کار مساوی در شرایط یکسان، دستمزد یکسان دارد و از ارزش هیچ کارگری به خاطر رنگش یا دینش کم نمی‌کنند، بلکه به اندازه ارزش اقتصادی کار به کارگر دستمزد و عوض پرداخت می‌شود. اما این‌روزها کارمندان بانک‌ها در شرایط نابسامانی قرار دارند و قانون‌گذار آن بی‌توجه به سختی شغلی آنان تغییراتی را در بحث پرداخت تسهیلات، مزایا، حقوق و دستمزد آنها ایجاد کرده‌اند.
گلایه‌های کارمندان بانکی
در گام نخست کارمزد یک‌درصدی تسهیلات وام کارکنان بانک‌ها به 10‌درصد افزایش یافت و اکنون دریافت تسهیلات در مجلس در مرحله حذف قرار دارد. درحالی‌که برخی کارکنان بانک‌ها در تماس با روزنامه شهروند از حقوق کمتر از 2‌میلیون تومان با سابقه 10 تا 15‌سال کار و پشت باجه‌نشینی گله‌مند بودند که با حذف وام و تسهیلات کارمندی قادر به اداره زندگی خود نخواهند بود.
مجید شیرین‌کام یکی از کارکنان بانک ملی است که در گفت‌و‌گو با «شهروند» از تشکیل کارگروه مجازی میان کارکنان تمامی بانک‌های کشور با جمعیتی بالغ بر 30‌هزار نفر خبر داد که در تلاش برای رفع مشکلات ایجادشده هستند.  وی با بیان این‌که با تغییرات در نظام پرداخت در حق کارکنان بانک‌ها اجحاف شده است، گفت: بر هیچ‌کس پوشیده نیست که بانک‌ها نبض اقتصاد کشور هستند و اصولا جامعه بانکی در کشور ما جامعه بزرگی است. بیش از 30 بانک و موسسه مالی و اعتباری، تحت پوشش بانک مرکزی جمهوری اسلامی در کشور درحال فعالیت هستند و در نتیجه کارکنان بانک‌ها جمعیت بزرگی از شاغلان در سطح کشور را تشکیل می‌دهند.  وی با بیان این جمله که میزان حقوق دریافتی براساس راندمان  کاری کارکنان بانک‌ها نیست و کارکنان بانک‌ها به‌طور تقریبی در هفته 44 ساعت فعالیت دارند و کار مداوم و حالت آماده‌باش پرسنل بانک‌ها بر هیچ شهروندی پوشیده نیست، ‌افزود: تحقیقات گسترده‌ای در رابطه با راندمان کاری کارکنان سازمان‌ها صورت گرفته که در همه تحقیقات، کارکنان بانک‌ها، بالاترین راندمان را به خود اختصاص داده‌اند، این درحالی است که آیا براساس همین راندمان، حقوق دریافت می‌کنند یا در الگوی حقوقی آنها راندمان بالای کاری هیچ جایگاهی ندارد؟
وام‌های کارمندان بانکی
این کارمند بانک ملی در پاسخ به این انتقاد که بسیاری معتقدند وام‌های کارکنان بانکی بسیارزیاد است و همین امر باعث نگاه منفی به این کارکنان شده است، توضیح داد: وام‌های پرداختی به کارکنان بانک‌ها به شدت در اذهان افکار عمومی مورد هجمه واقع شده تا جایی که در هفته جاری، موضوع محدودیت شدید پرداخت وام به کارکنان بانک‌ها به صورت طرح در مجلس شورای اسلامی مطرح شد و درحال بررسی است.  وی با بیان این نقد که  عمل بهارستانی‌ها درحالی است که سایر سازمان‌ها پرداخت وام کارمندان درون سازمانی دارند و مشکلی در این رابطه به وجود نیامده است، افزود: ما وام‌های کارکنان سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها را پرداخت می‌کنیم. پرداخت وام و تسهیلات چگونه برای سایر سازمان‌ها امکان‌پذیر است اما برای خود کارکنان بانک ممنوع شده‌است.
ریسک مالی و استرس کاری
شیرین‌کام با اشاره به اهمیت کار کارمندان بانکی نیز گفت:   کارکنان بانک‌ها در لحظه‌لحظه ساعت کاری خود با ریسک مالی روبه‌رو هستند. کنترل صحت عملیات مالی در عین سرعت، مسئولیت بسیار خطیری است و کارکنان بانک‌ها از این حیث در ریسک بالایی قرار دارند که با کوچکترین اشتباهی ممکن است راهی زندان شوند.
سختی شرایط کار
وی افزود: کارکنان بانک‌ها به دلیل حساسیت و نوع کار، نیازمند تمرکز بالایی حین انجام کار هستند، این تمرکز بالا و لحظه‌به‌لحظه نیازمند داشتن پشتوانه‌هایی چون امنیت مالی، معیشتی و حمایت درون سازمانی است. البته  در صورت  وجود این امنیت‌ها، آنها به شدت در معرض انواع ریسک‌های مالی ناشی از جعل و کلاهبرداری، تقلب و... هستند. سرقت از بانک‌ها و همین‌طور امنیت جانی نیز در این قسمت جای دارد.
نداشتن کانون صنفی
وی در پایان با تأکید به فعالیت گسترده کارمندان بانک‌های سراسر کشور در کانال تلگرامی برای رسیدن به راه‌حلی در جهت ساماندهی وضع موجود گفت: همان‌طور که بانک‌ها تحت پوشش بانک مرکزی کار می‌کنند، کارکنان بانک‌ها هم نیاز به داشتن تشکل، اتحادیه یا کانون صنفی مستقل همانند سایر کارکنان سازمان‌ها هستند که حقوق، شرایط کاری، وضعیت رفاهی و معیشتی آنها به صورت هماهنگ بررسی و پیگیری شود اما چنین کانون مستقلی درحال حاضر وجود ندارد. امیدواریم در آینده بتوانیم چنین اتحادیه‌ای را ایجاد کنیم.
 کمبود نیرو در بانک‌ها
مهسا ملکی یکی دیگر از کارکنان بانکی نیز در گفت‌وگو با «شهروند» با گله از عدم امکان استفاده از حق مرخصی توضیح داد: به علت کمبود نیرو و نبود نیروی جایگزین از ابتدای ‌سال تاکنون من فقط 5 روز توانسته‌ام مرخصی بگیرم.   وی به وضع استخدام‌ها در بانک‌ها اشاره کرد و گفت: بیشترین استخدام در بانک‌ها در سال‌های 1360 تا 1365 صورت گرفته که در نتیجه بیشترین بازنشسته‌های بانکی نیز در سال‌های 1390 تا 1395 بوده‌اند. آیا همزمان با بازنشستگی آنها نیروی جدید نیز جایگزین شده‌ یا کارکنان بانک‌ها هر کدام با فشار کاری چندین برابر ناشی از عدم تأمین نیروهای جایگزین روبه‌رو شده‌اند؟  ملکی ادامه داد: مردم هنگام مراجعه به بانک‌ها انتظار دارند به سرعت و در اسرع وقت به امور بانکی آنها رسیدگی شود. آیا کارکنان  بانک‌ها در صورت استفاده از مرخصی استحقاقی یا حتی استعلاجی و... جایگزین هم دارند تا مردم در اسرع وقت به خواست خود برسند؟  عدم استخدام و وجود نیروهای جایگزین، مسئولان بانک‌ها را ناگزیر به محدود کردن مرخصی‌های کارکنان کرده است. امری که در هیچ نهاد و سازمانی چنین رفتاری با کارمندان نمی‌شود.  وی به اجبار برای حضور در روزهای پنجشنبه یا عید نوروز در بانک برای انجام وظیفه اشاره کرد و گفت: حتی در روزهای تعطیل در آلودگی هوا کارمندان باید در بانک حاضر شوند. در حقیقت ما هیچ‌گونه تعطیلی و آرامشی نداریم.
زیان‌های مالی کارکنان بانک‌ها
 مهدی کیانی، کارشناس اقتصادی نیز در اظهارنظری در رابطه با شرایط پیش آمده برای کارکنان بانکی معتقد است: درنظر گرفتن سقف محدود برای مجموع تسهیلات دریافتی و چندبرابر کردن نرخ سود تسهیلات دو مورد از مهم‌ترین آسیب‌ها به نظام بانکی است. به‌گفته وی اعمال ناگهانی و بدون اطلاع‌رسانی قبلی مقررات جدید تسهیلات کارکنان بانک‌ها سبب شد آن دسته از کارمندان که براساس رویه ۵۰ ساله شبکه بانکی با مطالعه مقررات سابق و حساب بر روی تسهیلات دریافتی از بانک، وارد معاملاتی چون قولنامه مسکن، خودرو و غیره شده بودند، در میانه کار با عدم‌پرداخت تسهیلات توسط بانک و اعمال محدودیت‌های فراوان جدید مواجه شده و به همین دلیل مشمول جریمه و خسارت‌های مالی و غیرمالی فراوانی شوند. باوجود اعمال محدودیت‌های شدید بر مزایای کارکنان بانک‌ها، اخیرا در جریان تصویب لایحه برنامه ششم توسعه، تبصره‌ای در متن لایحه گنجانده شده که محدودیت جدیدی برای کارکنان شبکه بانکی کشور اعمال می‌کند. در تبصره۲ از ماده ۳۵ این لایحه آمده است که «پرداخت هرگونه تسهیلات بانکی به کارکنان بانک‌های دولتی و غیردولتی و موسسات مالی و اعتباری به جز تسهیلات مسکن، ضروری و تعمیر مسکن برای یکبار در دوران خدمت، ممنوع است. میزان تسهیلات مذکور و نحوه بازپرداخت آن با پیشنهاد رئیس‌کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی، به تصویب شورای پول و اعتبار می‌رسد.» به‌اعتقاد کیانی اجرای ماده مذکور در عمل سبب می‌شود کارکنان شبکه بانکی از حداقل‌های دسترسی به تسهیلات بانکی که عموم مردم به آن دسترسی دارند، محروم شوند. به‌عنوان مثال، اگر کارمندی بخواهد همانند بسیاری از عموم مردم با دریافت تسهیلات خرید خودرو نسبت به تهیه یک خودرو اقدام کند، دریافت تسهیلات برایش امکان‌پذیر نخواهد بود.
حق درآمد
طبق این گزارش با نگاهی به قوانین، حقوق و مزایای متناسب با ارایه خدمات و فعالیتی که باید پرداخت شود، کاستن به یکباره حقوق و مزایای کارمندان سبب آسیب‌رسیدن به قشر عظیمی از افراد جامعه خواهد شد.
 تبعات کاهش مزایا و حقوق کارکنان عادی بانک‌ها که بیشترین بهره‌وری را داشته و حتی امکان استراحت میان زمان کاری خود را ندارند، سنگین خواهد بود و ممکن است سبب‌ساز بروز تخلفاتی نه عمدی که از سر نداشتن آرامش و تمرکز بر اثر دغدغه‌های مالی باشد، اشتباهاتی که هزینه بالایی دربرخواهند داشت.

دیدگاه‌های دیگران

ع
عزیز بابامیر |
مخالف 0 - 18 موافق
باسلام و خسته نباشید.باتشکر از پیگیری شما عزیزان بنده یکی از کارمندان بانکی هستم از ساعت6:45 تا ساعت17 مشغول بکار هستم بدون ناهار و چیزای دیگه.حتی مرخصی ها را هم نگاه کنید بدلیل شلوغی ومشغله کاری نمیتوانیم ازشون استفاده کنیم و سوخت میشن.حتی جرات غذا خوردن و چای خوردن را نداریم.ولی تمام ادارات دروقت کاری استراحت.غذا.بیرون رفتن و....را دارن.ولی شما حقوقای ما را مقایسه کنید ببینید چقدر هستش که همه از حقوقای ما مینالن؟!اگه تسهیلات که همه ادارات و سازمانها دارند را از ما بگیرن همه سرخورده و مایوس میشویم و در آینده این سیستم بانکی به مشکلات عظیمی از جمله اختلاس.دزدی.فساد و رشوه دچار میشه.مگه میشه جایی که وام میدن خودش از وام محروم باشه؟الان یه نظر سنجی تو سال 95 از بانکی ها بگیرید هیچکدوم آرامش و آسایش قبلی را ندارن.مدیران نجومی میگیرن کارکنان زحمت کش باید تاوان بدن.کجاش عدالته
س
س گ |
مخالف 0 - 18 موافق
با سلام وتشكر فراوان از حمايتي كه در روزنامه شهروند امروز از حقوق پايمال شده بانكيها انجام داديد باستحضار ميرساند درحال حاضر ميزان تسهيلاتي كه ساير ارگانها دريافت ميكنند بسيار بالاتر از تسهيلاتي كه بانك بعنوان يكي از بزرگترين و مستقل ترين پايه هاي اقتصادي مملكت به شمار ميرود ، مي باشد بعنوان مثال كاركنان بيمه ايران تسهيلاتي برابر يك ميليارد و چهارصد ميليون ريال دريافت مينمايند واين درحاليست كه سقف وام دريافتي كاركنان بانك براي خريد واحد مسكوني مجموعا " هفتصد ميليون ريال ميباشد كه حتي از مبلغ وام پرداختي دولت توسط بانك مسكن به احاد جامعه نيز كمتر ميباشد واين در حاليست كه كارمندان بانك عليرغم اينكه در بدترين و سخت ترين شرايط با بالاترين درصد ريسك و استرس بصورت تمام وقت وبدون هيچگونه وقفه اي مشغول خدمت رساني به مردم ميباشند حتي حقوق ماهيانه دريافتيشان به اندازه نصف ارگانهاي ديگر هم نبوده و گاها " حتي كفاف امرار معاش و يك زندگي عادي و معمولي را هم نميدهد واين منوال تا پايان دوران خدمت و حتي پس از بازنشستگي نيز همچنان ادامه خواهد داشت خواهشمنديم صداي ما را به گوش مسءولان برسانيد
ح
حسین حقیقی |
مخالف 0 - 17 موافق
باتشکرازتوجه صحیح شما به سختی شغل بانکداری وعده تناسب بین دریافتی وحساسیت کاری
ف
فرامرز |
مخالف 0 - 18 موافق
در زماني كه اكثر كارمندان در شهرهاي خود مشغول بخدمت هستن بر اساس دستورالعمل ها روساي بانك هر چهار سال در يك شهر مشغول بخدمت باشند. الان محل كار و زندگي من ٥٠٠ كيلومتر فاصله داره كه هر هفته اين مسير٢٥٠ كيلومتري رو مجبورم با ديسك كمر رانندگي كنم، شغل بانكداري خودش كه سخت است، مشكل وقتي بوجود مياد كه سازمان به اتكاي نيروها فعاليت مي كنه ومجبوري گوش بفرمان آواره جاده ها بشي
ح
حسین |
مخالف 0 - 18 موافق
کارمندان همه تقریبا در یک رنج قرار دارند نباید به بهانه حقوق های نجومی و به دلیل فشار عمومی و اینکه محض انجام کاری این قشر از جامعه رو از حقوق قانونیشون محروم کرد. هر کاری مزایا و معایبی و سختی های خاص خودش رو داره
ر
رضا به ابادی |
مخالف 0 - 16 موافق
سلام از روزنامه وزین شهروند تشکر می کنم ضمن تأیید تمامی مطالب گفته شده توسط همکاران بانکی در این صفحه بنده بعنوان شخصی که عمری را در سیستم بانکی کار کردم و بازنشسته شدم عرض میکنم در مقایسه با خیلی از ادرات و شرکتها که شما هم بهتر میدانید و در مقایسه با شرایط کار بانک دریافتی کارمند آن بانک کم است دوم اینکه بدتر از آن وضعیت بازنشسته های بانک است چه حقوق دریافتی و چه تسهیلات آنها نسبت به شاغلین کمتر است علیرغم اینکه مخارج آنها بیشتر است خواهشمند م مطالب را منعکس بفرمائید
س
سجاد |
مخالف 0 - 16 موافق
چرا بجای برخورد با نجومی بگیران ، ظلم در حق کارمندان مظلوم بانک می کنند و مزایای کارکنان قطع میشه جای تاسف داره
م
محمد حسن اسحاقی |
مخالف 0 - 15 موافق
با عرض سلام بنده 14سال سابقه کاری دارم میزان دریافتی بنده وهمکارانم از همه ادارات کمتر است و ساعت کاری ما زیاد لطفا رسیدگی کنید این انصاف نیست
آ
آزاد |
مخالف 0 - 16 موافق
واقعا ای کاش انسانها درمورد مباحثی که اطلاعات کافی ندارند قضاوت عجولانه نداشته وجبه گیری نمی کردند .این روز ها به علت حرص وطمع بعضی از مدیران که هیچکدام نیز از داخل شبکه بانکی انتخاب نشده اند واز خارج وتصمیم دیگران به خانواده شبکه بانکی تحمیل گردیده اند ،کارکنان زحمت کش و خدوم بانکهای کشور مورد هجمه های فراوان از طرف رسانه ها ،افکار عمومی وحتی بعضی از مسولان قرارگرفته که متاسفانه موجب قطع بسیاری از حقوق ومزایای طبق روال پنجاه ساله این عزیزیان گردیده است وبه قول مثل معروف گردن مسگر شوشتری را بابت گناه آهنگر بلخی قطع کرده اند
س
سعید |
مخالف 0 - 17 موافق
با سلام با تشکر از روزنامه و سایت شهروند که این مصاحبه رو ترتیب داده و مشکلات کارکنان بانکها رو چاپ و منتشر کرده است. واقعا برمظلومیت این قشر شریف و زحمتکش بانکها باید گریست قشری که بیشترین راندمان کاری در بین ادارات و سازمانها دارند حتی در روزهایی که همه در تعطیلات عید کنار خانواده هایشان لذت میبرند این کارمندان بانکها هستند که باید سرکارشان حاضرشوند و بجای لذت بردن از تعطیلات در کنار خانواده پشت باجه های بانک حاضر میشوند تا به امورات مشتریان رسیدگی کنند و این داستان پرغصه همچنان ادامه دارد تا جایی که بخاطر شرایط جوی و آلودگی هوا تمامی کارکنان سازمانها تعطیل میشوند بغیر از کارمندان بانک که انگار شُش آنها با بقیه فرق دارد و این آلودگی ها برای ریه آنها مضر نیست کارکنان بانکها نسبت به راندمان و میزان کاری که در طول ماه دارند کمترین حقوق را دریافت میکنند و تنها دلخوشی آنها دریافت تسهیلات درون سازمانی بود که آن هم به لطف دولت فعلی قطع شد آیا این ظلم نیست بانکی که برای همه اقشار و همه کارکنان سازمانهای دیگه تسهیلات با نرخ پایین پرداخت میکند ولی برای کارمندان خودش نمیتواند پرداخت کند
|
مخالف 0 - 13 موافق
موافقم
|
مخالف 0 - 13 موافق
درود بر انسان ها ی آزاده وبزرگی که زحمات کارکنان بانک را می بینند وقدردان آن هستند اطمینان دارم قدر دانی مردم باعث دل گرم شدن کارکنان بانک ها میشود وبا تمام وجود به ملت شریف ایران خدمت خواهندکرد
م
مسعود |
مخالف 0 - 13 موافق
با سلام. ما از کارمندای بانک راضی هستیم. اونایی که باید محاکمه بشن کارمند بانک نیستن بلکه مسولین رانت خوار هستن
|
مخالف 0 - 12 موافق
من خدایی دیدم کارمندهای بانک چقدر زحمت کش هستند . یکی از نزدیکان من کارمند بانکه . گاهی میگم چه خوب که کارمند بانک نشدم
م
ملکی |
مخالف 0 - 14 موافق
واقعا مایه تاسف این قشر زحمت کشو اینجوری اذیت میکنن حقوق نجومی یکی دیگه میبره بی پولی شرمندگی از خانواده وبچه مال ماست چرا هیچ کس به فکر این همه حقوق پایمال شده نیست
م
محمد عزتی عارف |
مخالف 0 - 14 موافق
اولا از روزنامه کمال تشکر را دارم دوما به خداوندی خدا قسم اگر محدودیت جدید چه عرض کنم وضع بانکها به همین منوال بگذره فاتحه بانکداری ایران را باید خواند و لکه ننگی بر دولت یازدهم خواهد بود که نفرین حدود سه چهار میلیون خانواده بانکی به دنبال روحانی ویارانش خواهد بود فساد اگر تا الان فقط در سطوح بالای بانک بوده این فساد به سطوح پایین هم کشیده میشود یکی از این دولت بپرسه من که با لیسانس ۱۶سال سابقه دارم با حقوق زیر دو میلیون چطور زندگی خودم را اداره کنم و سالم کار کنم در پایان از روزنامه باز هم به دلیل چاپ مطالبش تشکر میکنم
م
مجید |
مخالف 0 - 12 موافق
با تشکر از پیگیری روزنامه شهروند باید به عرض برسانم که پرسنل خدوم و صادق و پاک دست شبکه بانکی خواهان اعمال نظام هماهنگ حقوق هستند.
م
محسن معصومیان |
مخالف 0 - 12 موافق
با سلام و عرض تشکر
ک
کیا |
مخالف 0 - 15 موافق
سلام ضمن تشکر از درج رنج نامه ی ما کارکنان شبکه بانکی بالاخره یه رسانه پیدا شد وحرف دل هزاران کارمند بانک از بیرون جلا داده شده و از درون سوخته رو زد آقا با چه زبانی بگیم ما دزد نیستیم تو رو خدا دزدمون نکنین وام هم نمیخوایم. با با حقوقمان رو مثل سایر سازمان ها به تناسب ساعات کاری بپردازین. داد همه مون دراومده مگه میشه من تا ظهر پول بشمارم. ماهی یک و دویست دریافتیم باشه تا کی خودمون رو سفت بگیریم رشوه خور نشیم بخدا شکم گرسنه دین وایمون حالیش نیس
ع
علی قاسمی |
مخالف 0 - 14 موافق
با تشکر از شهروند بابت توجه به مشکلات کارمندان بانک
آ
آرمان |
مخالف 0 - 14 موافق
سلام بنده کارمند بانکم حقوقم کفاف 5 روز من و خانواده م هست باور کنید ماهم انسان هستیم حتی ربات هم بعد از چند ساعت کار یه روغن کاری لازم داره،کارمون پر از فشارو استرس خواهشا پیگیری نمایید.. با تشکر از روزنامه فهیم و آگاه شهروند
آ
آرمان |
مخالف 0 - 14 موافق
سلام بنده کارمند بانکم حقوقم کفاف 5 روز من و خانواده م هست باور کنید ماهم انسان هستیم حتی ربات هم بعد از چند ساعت کار یه روغن کاری لازم داره،کارمون پر از فشارو استرس خواهشا پیگیری نمایید.. با تشکر از روزنامه فهیم و آگاه شهروند
ت
توحید سعیدی (اردبیل) |
مخالف 0 - 15 موافق
با سلام و تشکر از مدیر محترم روزنامه شهروند و قدردانی از اینکه زحمت مصاحبه با جناب شیرین کام همکار زحمتکش بانک ملی کرده بودید . تشکر میکنیم از شما که واقعیت ها و مشکلات کارکنان زحمتکش بانکها رو منعکس میکنید .
خ
خلیلی. |
مخالف 0 - 15 موافق
با سلام اینجانب دارای لیسانس با17سال سابقه در امر تحویلداری هم از حقوق بسیار پایین .و هم از ریسک بالای کاری و عدم حمایت از تحویلداران از سوی مسئولین در زمان بحران که هرروزه برای ما محتمل است شکایت دارم. قطع شدن حقوق یکساله من موئد این گفته میباشد که یک کلاهبردار با ارائه شناسنامه تقلبی اقدام به افتتاح حساب نموده و من فلک زده از همه جا بیخبر این حساب را برایش افتتاح نمودم .در صورتی که شناسنامه و کارت ملی نیز که عکس خود نامردش روی ان بود نیز همراهش بود.نمیدانم باید به چه کسی شکایت کنم .
ش
شیرین |
مخالف 0 - 13 موافق
کارمندان بانک واقعا مورد ظلم واقع شدن
م
محمدرضا |
مخالف 0 - 14 موافق
سلام. من استانداری مشغول بکار بودم و ميديم که کارکنان روزی دو ساعت اگه کار میکردم، اما کارکنان بانک حداقل 8 ساعت کار مفيد در طول روز انجام ميدن. هر روز بايد با افراد مختلف در حال صحبت باشن و با همه همدردی کنن و حرفشون گوش بدن، با همه در کل روز خنده رو باشن که مشتری ناراحت نشه. در صورتی که کارمندان بانک هم انسان اند، بهترین روزهای سال، عید و تعطیلات باید سرکار باشن. از صبح تا ظهر جواب مشتری، بعدازظهر هم دنبال بازاریابی... کمترین وقتی برای خانواده وجود ندارد. همه روز زحمت آخرش هم اضافه کاری نمیبینم. دلمون خوشه وام ميدن، که اونم پس ميگيرن. هستن اداراتی چون دارایی و تامین اجتماعی و دادگستری که واقعا حقوق دوبرابر کارمند بانک دارن با یک سوم کار بانک، اما هیچکس نمیپرسه چرا تفاوت....
غ
غلامرضا |
مخالف 0 - 15 موافق
تقریبا 16 سال سابقه تو بانک ملی دارم مدرکم لیسانسه.دریافتیم 1800000تومنه. اکثرا 7صبح تا 7شب توبانکم. یا کار مردم رو باید انجام بدم یا اقساط معوق پیگیری کنم.تا حالا با فامیلامون نتونستم برم مسافرت.نمیدونم مدرسه بچه هام کجاست.تا حالا تو هیچ مجلس ختمی نتونستم شرکت کنم.عروسی هم دو تا در میون رفتم .عروسی خودم بهم یه روز مرخصی دادن. گفتن نیرو نداریم. وقتی میرسن خونه اینقد خسته ام که حال حرف زدن با بچه هام هم ندارم.بس که نشستم رو صندلی دیسک کمر و دیسک گردن دارم.حالا من از تمام مردایی که وجدان دارن میپرسم عدالت اینه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ر
راهب تنکسار |
مخالف 0 - 15 موافق
با سلام تشکر میکنیم از کسانی که در فضای ناسالم وغیر حرفه ای ازحق و حقوق کارکنان کارا وموثر در اقتصاد درسالی که مزین است به اقتصاد مقاومتی دفاع میکنند من یک متصدی هستم از بس سرمان شلوغ است بارها وبارها از برادرم تلفنی خواهش کرده ام که فرزندم را به دکتر ببرد حتی درروزی که در شعبه ای نسبتا دور کار میکردم جهت ترخیص از بیمارستان از دیگران کمک گرفتم وبرادر همسرم را برای ترخیص فرستادم در حال این قضایا در حال شکل گیری هست که بنده حقوق کارکنان حداقل ۵شرکت دولتی وادرات را پرداخت نموده ام واز کم وکیف ان باخبرم ولی هیچ گاه جز حق حقوقمان بیشتر تمنا نکردهام خدا را گواه میدهم که با سابقه ۱۵سال کار صادقانه با اضافه کار و....دریافتی کمتر از یک میلیون هفتصد هزار دارم وخیلی از مواقع شرمنده زن وبچه ام هستم نه مرخصی داریم ونه اگر هم مرخصی با هزاربهانه والتماس دادن پول مسافرت ان چنانی هم نداشتیم فقط وجدان خودرا قاضی قرار دهید روزی که بخاطر لارش برف تقریبا ادرات نیمه تعطیل هستند باید ساعت ۶.۳۰از خانه بیرون بری تا سر وقت حاضر باشی که اگر دیر کنی روزت خراب میشود
|
مخالف 0 - 1 موافق
قربون دهنتون و البته قلمتون تاوان ندونم کاری بعضیا رو ما داریم پس می دیم
م
مسعود |
مخالف 0 - 1 موافق
سلام خدا رو شکر پس از چند ماه فشار ناجوانمردانه به کارکنان بانک ها که حقوق نجومی نگرفتن ولی بدترین گفتارها و بی احترامی ها رو تحمل کردن، بالاخره یکی پیدا شد حرف دل ما رو منعکس کرد، واقعا متشکرم از شما
پ
پیمان |
مخالف 0 - 1 موافق
با سلام و تشکر بسیار از شما بنده با مدرک فوق لیسانس و 20 سال سابقه کار سخت و طاقت فرسا و پراسترس هنوز کمتر از 2میلیون تومان در ماه حقوق میگیرم . نماینگان محترم مجلس کدام اداره یا نهاد را سراغ دارند که این طور مورد ظلم و هجمه نابحق واقع شده باشند و باز همچنان با کمترین مزایا صادقانه و پاک در خدمت مردم و نظام باشند
ر
ر ش |
مخالف 0 - 2 موافق
آقا تسهیلات نخواستیم. هر چی میدن برای خودشون. یه حقوق مثهدآدمیزاد بهمون بدن. مند600 هزار تومن قسط از حقوقم کم میشه که موجب شده دریافتی ماه پیش من 800 هزار تومن بشه. آخه چه زندگیه. من که والا راضی نیستم از هر کسی که تو این حق و ناحق کردن ها دست داره.
و
وحید |
مخالف 0 - 2 موافق
واقعا در حقمون ظلم میشه
آ
آرش یادگار |
مخالف 0 - 1 موافق
درود و سپاس بی کران درد مشترک همه ی بانکی ها در این متن آمده است، هم به مسئله ی بالا بودن راندمان و ساعات مفید کاری اشاره شده است. خطرات جانی ، مالی و جسمی به خوبی بیان شده است. بحث نبود نیرو و سخت بودن مرخصی نیز بر دردهای همکاران افزوده است. امیدواریم که قانونی عادلانه متناسب سختی و شرایط کار بانکی ها تصویب شود.
م
محمود بهرامی |
مخالف 0 - 1 موافق
باسلام و تشکر از روزنامه شهروند .بنده با 15سال سابق کاری همه این سالها را در رفت آمد و از این شهر به آن شهر هستم با دریافتی ماهیانه یه میلیون و پانصد هزار تومان که نصفش هزینه ایاب و ذهاب و رفت و آمد مشود و واقعا با الباقی حقو ق و این تورم سنگین زندگی سخت و طاقت فرسا شده و فقط با سیلی صورتمون رو سرخ نگه داشتیم . امیدواریم دولت محترم از حقوق مسلم سیستم بانکی حمایت کنه و باعث بروز مشکلات عدیده برای سیستم بانکی نشه .و با نجومی بگیرها برخورد کنه .
م
مهرداد انجینی |
مخالف 0 - 1 موافق
بسیار عالی کمال تشکر را از همه دوستان و همدلان عزیز بانکی و غیر بانکی‌ دارم و از دادار بزرگ آرزوی پیروزی
ا
امین بانکی |
مخالف 0 - 2 موافق
با سلام با تشکر از مدیریت روزنامه شهروند که گوشه ای از مشکلات و دغدعه های خاطر کارمندان حساسترین و شریان اقتصاد کشور را به رشته تحریر درآورده... و این پایان این مشکلات و همه آنها نیست.بماند که بیشتر کارمندان بدلیل وضعیت پر از استرس و کمبود وقت به بیماریهای مزمنی همچون زخم دستگاه گوارش مبتلا هستن.بماند که هر کدام از هموطنان عزیز که مشکل مالی برایشان بوجود میآید با انتظار رفع مشکل به کارمندان بانک رجوع میکنند و بخشی از بار روحی این مشکلات نا خواسته به کارکنان بانک منتقل میگردد.بماند که اگر کارشان به هر دلیلی انجام نشود این کارمند را مقصر میدانند.بماند که برخی به دنبال صرفا کلاهبرداری ای هستند که کارمندی که روحش هم خبر ندارد بایستی تاوان پس بدهد.بماند که برخی یک احترام از سر جایگاه برای این کارمندان قائلند که از صدها بی احترامی برایشان درداورتر است،و...... سنگینی بار نگاه مردم را چه میشه کرد که فلانی کارمند بانک است،مرفه است،دردی ندارد در حالیکه همه آنچه که فکر میکنند داریم را نداریم و همه آنچه که را که نباید داشته باشیم را داریم.
ع
علی رضایی |
مخالف 0 - 1 موافق
با سلام و تشکر از مطلب بسیار عالی از اینکه بالاخره کسی پیدا شد و مطلبی در مورد این قش زحمتکش نوشت خوشحالم خدا شاهد است استرس وارده بر کارمندان بانک در طی روز ، خستگی ناشی از کار در تمام ساعات اداری بدون اتلاف وقت ، نداشتن شغل دوم مثل بسیاری از هم وطنان عزیز شاغل در سایر ادارات و به طبع آن مشکلات بسیار زیاد اقتصادی، عدم امکان رسیدگی به امور شخصی بعلت سختی بسیار در گرفتن مرخصی روزانه و حتی ساعتی ، محروم بودن از شرکت در مناسبتهای شادی یا غم دوستان و آشنایان به خاطر حضور در بانک و صدها مورد دیگر هیچکدام با مقیاس ریال و تومان و پول و پاداش و تسهیلات قابل جبران و خرید نیست. حال حذف ناچیز دریافتی این قشر به خاطر حقوق های نجومی عده ای خاص که بیشترشان حتی بانکی هم نیستند نه خدا را خوش خواهد آمد و نه به نفع مردم و کشور است. گنه کرد در بلخ آهنگری / به شوشتر زدند گردن مسگری باز هم متشکرم
|
مخالف 0 - 1 موافق
باسلام وتشکر بابت نشر این مصاحبه ودفاع ازحقوق زحمت کش ترین قشر کارمندی کشور که درحال حاضر به ناحق مظلوم واقع شده
س
سیداکبرمنصوری |
مخالف 0 - 1 موافق
باسلام ازتمام کسانیکه که در این فضا از حقوق کارمندان بانک که دریک محیط پراسترس دارای بالاترین راندمان در بین کارکنان کشور میباشند دفاع میکنند کارکنانی که علاوه بر راندمان بالا دارای کمترین حقوق در بین کارکنان کشور می باشد.
ا
امیررضا |
مخالف 0 - 1 موافق
سلام.به نظر من باتوجه به سختی کار بانکها علی الخصوص بانکهای دولتی ، قربانی کردن کارکنان بانکها و سوء استفاده وضع موجود و دولتی ها از این مقوله و حقوق پایین حداکثر کارکنان بانکها، حق کشی به معنای واقعی در حق کارکنان بانکها انجام شده و ایشان قربانی عده ای حقوق بگیر نجومی شدند که فقط چوب عدالت میتواند درمان ان باشد. به امید عدالت.بدرود
م
مهدى |
مخالف 0 - 1 موافق
١٥ سال سابقه كارى ، مدرك تحصيلى ليسانس حقوق دريافتى ام با اضافه كار ١٩٥٠٠٠٠ تومن نزديك به ٤٠٠ هزارتومن هزينه رفت و آمد تا محل كارم كه با ماشين شخصى ام ميرم و يك ميليون تومن كرايه خانه دارم حالا بماند كه بچه محصل دارم و ديگر مخارجى كه نياز به بازگويى انها ندارم. بايك محاسبه ساده نتيجه دخل و خرج ما هميشه منفى در مياد كه به ناچار با وامهاى كارمندى اون رو پوشش مى ديم!! واگه اينها هم قطع بشه به نظرم بايد براى چند ساعت شبها بايد تاكسى تلفنى هم كار كنم!! اى كاش حقوق دريافتى ما هم كفاف مى داد كه ديگه از روى ناچارى وام نگيريم..
م
مرتضی مشهدی زاده |
مخالف 0 - 1 موافق
با تشکر از پیگیری مدیریت روزنامه شهروند . کارمندان شبکه ی بانکی کشور ، این قشر عزیز و زحمتکش را دریابید ، چرخ محرکه ی اقتصاد کشور بانکها و به تبع آن کارمندان شبکه بانکی هستند . امیدوارم مسئولین این قشر خدوم و زحمتکش را دریابند.
ت
تاجيك |
مخالف 0 - 1 موافق
با درود آنچه محرز است هجمه عظيمي به بانكها صورت گرفته ولذا كاركنان صديقوزحمت كش بانكها از مسولين انتظار دارند توجه ويژه اي به اين قشر داشته باشند دوحاليكه در بررسيهاي ميداني مشخص شده حقوق كاركنان بانكها نسبت به دريافتي بسياري از سازمانها مزدارات پايين تر است بطوريكه مينگين حقوق بازنشستگان بانكها حدود ٦٠٠تا يكميليون تومان ميباشد
|
مخالف 0 - 1 موافق
واقعا حدف دل کارمندان بانکه
و
والامنش |
مخالف 0 - 1 موافق
با تشكر از روزنامه شهروند كه با وجود هجمه ناجوانمردانه أفراد و أشخاص مختلف به كاركنان شريف بانكي، گزارشي بي طرف و واقع گرايانه ارائه نمودند بايد به اطلاع برسانم اينجانب هم مانند ديگر همكاران بر سختي كار، نبود حقوق برابر بر اساس نظام پرداخت هماهنگ و فرسايش جسمي و روحي شديد در اين حرفه اذعان داشته و خواهان بررسي واقع گرايانه به مشكلات كارمند بانكها مي باشم
م
مهدی |
مخالف 0 - 1 موافق
تعیین شرایط سخت معیشتی و رفاهی برای کارمندان بانکها عاقبت خوبی نداره...
ا
امین |
مخالف 0 - 1 موافق
باتشکر از جانبداری و حمایت شما امید است مشکلات کارمندان شریف شبکه بانکی مرتفع گردیده و این اعمال ظالمانه برعلیه خدمتگذاران ملت پایان یابد.
|
مخالف 0 - 1 موافق
سپاس از حمایتی که انجام دادید
ا
امین خوشرضا |
مخالف 0 - 1 موافق
تشکر از سردبیر محترم روزنامه شهروند تا بعد از گذشت سالها شاید به مشکلات طیف بزرگی از کارمندان زحمتکش اشاره ای شده.
ب
بهرام |
مخالف 0 - 2 موافق
سلام و با تشکر از شما من کارمند بانک هستم با ۲۲ سال سابقه,مدرک لیسانس و رییس شعبه , حقوقم دومیلیون یکصد هزار تومن بدون کسورات که اگه خالص دریافتی رو حساب کنیم کمتر از یک و نیم میلیون دریافتیم هست , آقایون محبت کنند حقوق ما رو هم مثل یه سری کارمندان افزایش بدن تسهیلات خاص کارکنان ارزونی خودشون , باور کنید مشتری میاد بانک سند خونش رو رهن میزاره میگه به اسم خودم و همسرم و برادرم هرکدوم چهل میلیون وام میخوام, میگم قسط سه تا وام جمعا میشه چهار میلیون تومن ماهانه ! چه جوری میخوای پرداخت کنی ؟ قشنگ سینه رو میده جلو میگه آقای رییس من کارمند مخابراتم ,پتروشیمیم بیمه ام چهارتومن راحت میدم ! واقعا هم راست میگه بنده خدا ! باور کنید بخدا خودشون هم فشار کاریمون رو میبینن دلشون بحال ما میسوزه! حالا لطف کنن حقوق ما رو نسبت به فشار کاریمون ریسک کاری و... افزایش بدن وامها ارزونی خودشون بعد از ۲۲ سال خدمت صادقانه اگه کل زندگیم رو بفروشم بیش از پنجاه درصدش مال بانکه! حق دارن آقا دزده بیشتر بدرد این آقایون میخوره
ش
شکوفه کریمی |
مخالف 0 - 1 موافق
من یکی از کارکنان بانک با سابقه کاری به مدت 24سال و 7ماه هستم که در سال 94 اقدام به بازنشستگی پیش از موعد به دلیل مشکلات جسمی همسرم و مهاجرت به شهرستان به دلیل هوای مناسب جهت سلامتی همسرم که هم جانباز و هم آزاده هست نمودم و دریافتی بازنشستگی من با سمت رئیس سپرده های یکی از شعب مستقل تهران متغیر بین 700 تا 800 هزار تومان است. آیا این میزان دریافتی بعد ازاین مدت کار و با شرایط تورم موجود در کشورمان عادلانه است.
ب
ب.ناظری |
مخالف 0 - 1 موافق
باتشکر و خسته نباشید از نشریه پر مخاطب شهروند.حرف حق جواب ندارد،نه اینکه بنده از جامعه بزرگ بانکی هستم این را میگویم،بعد از 25 سال خدمت واقعا این قشر زحمتکش و امانت دار و خدمتگزار مردم شریف ایران میباشد،عدالت و انصاف را رعایت کنیم
ح
حمید رضا دایی |
مخالف 0 - 1 موافق
با سلام و تشکر از حسن توجه سردبیر محترم بنده هم کارمند بانک هستم باید به عرض برسونم ما کارمندان بانک از داخل خودمون سوختیم و از بیرون دیگران و سوزوندیم من که با سی سال خدمت صادقانه وقتی خودمو با کارمندان همطراز خودم در سایر ادارات مقایسه میکنم حس میکنم عمرم و هدر دادم .واقعا کارمند بانک مورد ظلم واقع شده هم داخل سیستم و حالا هم که همه میدونن به جرم کارمند بانک بودن دارن همه رو تنبیه میکنن که چرا مدیران ما حقوق نجومی میگرفتن . یکیم نیست به اقایون بفهمونه مگه ما بردیم مگه ما خوردیم ؟ بگذریم درد و دل زیاده بازم ممنون
ک
کریم فرد |
مخالف 0 - 1 موافق
سلام ،خسته نباشید واقعا در این دوره و زمانه کسانی پیدا شدن که از کارکنان بانکها هم دفاع کنند کارمندان زحمتکشی که در دوره زمانه همه به دیده دزد و کسانیکه حقوق های میلیاردی میگیرند نگاه میکنند در حالیکه حقوق اکثریت کارمندان بانکها از دیگر کارکنان دولت کمتر است در حالیکه در روز بازده کاری این قشر از همه کارکتان دولت بیشتر میباشد . واقعا از شما بسیار متشکرم
م
محمدرضا |
مخالف 0 - 1 موافق
با سلام و احترام با 12 سال سابقه در بانک مسکن به استحضار می رسانم کارمند بانک بویژه بانک دولتی و تخصصی تابع بی چون و چرای بخشنامه های بانک مرکزی و دولت می باشد .بیشترین حجم و بیلان کاری در اجرای مسکن مهر از تلاش خالصانه همکاران ما در دولت پیشین بوده به حدی که به سرانجام رسانیدن این پروژه شاید تا ده سال دیگر نیز در دستور کار همکاران خستگی ناپذیرم باشد . تهیه یک گزارش از ساعات حضور و میزان اضافه کار همکارانم موید تایید گفته های اینجانب می باشد . شعبه مرکزی اندیشه سه برابر استان آذربایجان شرقی تسهیلات پرداخت نموده و شعبه پرند در دولت گذشته حتی در جمعه ها نیز شاهد حضور گرم همکارانم بوده.جا دارد در اینجا بگویم همکارانم در سایر بانکها نیز چنان بیلانی داشته اند.و هر همکار در بانک خصوصی علی رغم امکانات مالی و رفاهی مناسب تر از بانکهای دولتی بیلان ساعت-کار بالایی داشته اند که کمک شایانی به امور بانکی هم میهنان گرامی نموده اند. ما کارمندان بانک خودمان را با هیچ قشری مقایسه نمی کنیم ولی با کمترین استراحت دریغ از تعطیلی پنجشنبه ها و اعیاد زیر دومیلیون تومان حقوقمان می باشد.ملت شریف ما مجری قانونیم
ج
جواد احمدی |
مخالف 0 - 1 موافق
سلام کاربانک واقعا سخت است وبايد جزو مشاغل سخت وزیان آور محسوب شود
ل
لطیف عزیززاده |
مخالف 0 - 1 موافق
با تشکر و قدردانی از کسانی که جانب حق را گرفته و بدون جانبداری قضاوت می کنند به نظر بنده آقایانی که طی چند خبر ناخوشایند آن هم از جانب بالادستی ها همیشه حق و حقوق پایین دستی ها را ضایع می کنند باید هیئت تحقیق و تفحص از تمامی ادارات و مشاغل آن تشکیل دهند و با بررسی از عملکرد و ساعت کاری آنان و مقایسه راندمان کاری و ساعت کاری و نرخ بهره وری ، رای به کم و افزایش حقوق یا مزایای کارکنان طبق اسناد و تحقیقات مستدل داد نه اینکه تا وزیر یا رییس یک اداره ای اشتباه می کند کل زیر مجموعه آن باید تنبیه شوند این به دور از عدالت است .
ا
احمد |
مخالف 0 - 1 موافق
گنه کرد در بلخ آهنگری.....به شوشتر زندن کردن مسگری. مشکل حقوقای نجومی با حداقل نمودن حقوق ومزایای کارکنان خورد بانکها حل نمیشود.
ع
علی |
مخالف 0 - 1 موافق
درو بر شما که صدای عدالتین.واقعا مظلومترین و پرکارترین قشر جامعه کارمندهای بانک هستن که با بدترین شرایط چرخهای اقتصاد مملکت رو میچرحونن.ساعت کاری مفید عدم سختی کار دوربودن از خانواده در ایام شب عید و روزهای پایانی سال استرس بالای کار و توقعات زیاد مراجعه کنندگان محترم .تعطیل نشدن در وقتهایی که تمام اداره ها تعطیل هستند.من خودم خوزستانی هستم وقتی بعلت گرد و خاک همه اراده ها تعطیل میشن متاسفانه ما رباتها!!!تعطیل نمیشیم.تحمل این شرایط بخدا خیلی سخته خیلی بیشتر ازاونی که بخوام اینجا بنویسم
ا
امیر حسین |
مخالف 0 - 1 موافق
با سلام و تشکر از حسن توجه شما باور کنید که در این چند ماه گذشته علاوه بر تمامی فشارهای شغلی و سختی های مشقت بار کار در بانک که دیگه به جزئی از زندگی و شخصیت کارکنان بانک تبدیل شده بار روانی و هجمه گسترده ناشی از موضوع فیش های به اصطلاح نجومی و تصمیمات شتابزده پس از اون که با هدف رفع و رجوع تخلف عده ای محدود گرفته شده به شدت بر روحیه پرسنل بانکها تاثیر مخرب گذاشته است. تصمیماتی که با هدف ایجاد آرامش و اقناع افکار عمومی اتخاذ و به اجرا دراومدند فقط و فقط یه خروجی مشخص داشت: تنگ تر کردن حلقه معیشت و رفاه یکی از زحمتکش ترین اقشار جامعه از جمله این تصمیمات افزایش نرخ تنها وام مطلوب کارکنان بانکها ( قرض الحسنه ) به 10% بود ( لازم به ذکر و تاکید است که سایر تسهیلات بانکی ها که در بخش مسکن پرداخت میشد از ابتدا هم با نرخهای 10 تا 16% پرداخت میشد که تنها مزیتش تقسیط طولانی مدت بود ولاغیر که البته اون هم به قیمت بلعیده شدن بخش زیادی از حقوق تا پایان خدمت و حتی دوران بازنشستگی می انجامید. ) ناگفته بسیار است و همچون همیشه پرسنل بانکها امکان و حتی فرصت اعتراض به شرایط سختشون رو ندارند. .....
م
مجید |
مخالف 0 - 1 موافق
با سلام به همه دوستان بزرگوار با تشکر از روزنامه وزین شهروند در این روزها که در شرایط سخت معیشتی و کاری خانواده بزرگ بانکهای کشور که مصداق ضرب المثل معروف (آواز دهل شنیدن از دور خوش است )قرار داریم گفتنی فقط این است: در خانه اگر کس هست یک حرف بس است
و
وحید |
مخالف 0 - 2 موافق
واقعا جای تاسف داره که در حق امین ترین و شریف ترین کارمندان ایران چنین اجحافی صورت بگیره از نمایندگان محترم مجلس انتظار میرود تا با اتخاذ تصمیمات به حق از تبعات منفی در مهمترین سیستم مالی کشور جلوگیری کنند ضمناً از نشریه محترم شهروند که در چنین فضای مسمومی جسارت نشر این نوشته را داشته اند صمیمانه تشکر میکنم
ا
ابراهیم |
مخالف 0 - 2 موافق
سلام سالها است که پشت باجه هستم دانشجوی دکترا هستم دیروز می خواستم یک مرخصی بگیرم بهم می گند حق مرخصی رفتن نداری.کار اداری بوده کسی هم نمی تونسته انجام بدهد . حقوقم یک میلیون و پانصد هست اگر خواستید همه همکاران باجه فیش حقوقی خودشون را نشون می دهند .با نقشه و برنامه با کارمندان بانک روزگار می گذارنند. آیا ما کارمندان بانکها که همیشه در خدمت مردم هستیم . باعث رکود جامعه و بیکاری هستیم ؟ مردم عزیز مشکل خود مدیران هستند .
|
مخالف 0 - 2 موافق
سلام و خسته نباشید به بچه‌های روزنامه شهروند خوشحالم که یکی به فکر مظلومترین قشر کارمند هست کارمندانی با کار زیاد و پراسترس که هدف آماج تهمتهای نارواست فقط به دلیل مدیرانی که اکثرا توسط دولتها انتخاب میشن و خیانت بعضی هاشون به پای تمام کارمندان زحمتکش بانک تموم میشه!
ع
علی کاظمی |
مخالف 0 - 0 موافق
با سلام و تشکر بابت مطلب بجا و عالیتون.من یکی از کارمندان بانکهای خصوصی هستم که الان 12 ساله که مشغول بکار هستم.متاسفانه تا پایان 30 سال شغلمون باید سالانه و یکسال یکسال قرارداد ببندیم.متاسفانه فیش های حقوقی کارمندان سایر ادارات و نهادها رو که به هنگام ضمانت میبینیم که خیلیهاشون از ما بیشترن.الان طبق معمول یه عده دوست می‌نویسن که اگه ناراضی هستین بیاین بیرون ما بیاییم.اما نمیدونم چرا فقط به ما میگن؟!...
ف
فرزان عاقلی |
مخالف 0 - 0 موافق
باسلام و ضمن تشکر باید بگم هیچ وقت با کارمزد یک درصد هیچ وامی نگرفته آیم حتی وام قرض الحسنه ضروری را هم با کارمزد 4 درصد گرفتیم و وام مسکن با 7 و 17 درصد و جعاله هم با 7و 17 درصد گرفتیم وام خودرو هم 21 درصد بود و 5 ساله مثل همه مردم و چون مجموع اقساط از توان پرداخت مون کمتر بود مجبور شدیم وام خودرو رو پس بدیم تا بتوانیم وام مسکن رو بگیریم تا یه آپارتمان 80 متری بگیریم
ر
رضا.ف |
مخالف 0 - 0 موافق
با سلام.دست مریزاد که تو این وانفسای بیصدایی شهامت پرداختن به این موضوع رو دارید.اونهم با در نظر گرفتن نظرات خود جامعه بانکی.وباید تاسف خورد به حال وزیر متبوعه مون و رییس کل بانک مرکزی که برای حفظ جایگاه خودشون بجای دفاع از نیروی انسانی سازمانش،سر ما رو جلوی منتقدین به پرداختهای نجومی برید.واقعا شمابهشون شرف دارید.
ح
حمید رضا قاسمی |
مخالف 1 - 1 موافق
پست اول : من نمی دانم چرا کارکنان محترم بانک این قدر شلوغش کرده اند، مگر فقط بانکی های عزیز زیاد کار می کنند، سوال من این است که آیا کار در بانک جزو مشاغل سخت و زیان آور است؟ در حالی که ما دارای مشاغلی هستیم که بسیار دشوار و کاملا زیان آور است اما هیچ کدام از عوامل انگیزشی که برای بانکی های عزیز در نظر گرفته شده برای انها وجود ندارد، مثلا کار بانک را در نظر بگیرید با کار استخراج شامل جداکردن یا منفجر ساختن مواد از سطح کار، حمل مواد عملیات مربوط به انفجار ؛ آقا قابل مقایسه است؟ یا مثلا کار در حفر قنوات، چاه‌ها، فاضلاب‌ها، تونل‌های زیرزمینی و مخازن سربسته که دشواری های فراوان دارد. همچنین تخلیه و حمل موادمذاب از کوره‌های مشغول به کار و کار مستمر در مجاورت کوره‌های ذوب به نحوی که کارگر در معرض مستقیم حرارت یا بخارات زیان‌آور متصاعد از کوره باشد که با کار در بانک مقایسه کنید. چند نمونه دیگر برای بانکی های عزیز ذکر می کنم: کار مستمر و مداوم در فضای باز و در ارتفاع بیش از 5 متر از سطح مبنا روی دکل‌ها، اتاقک‌های متحرک، داربست‌ها و اسکلت‌ها.کار مداوم روی خطوط و پست‌های انتقال برق با فشار
ح
حمید رضا قاسمی |
مخالف 1 - 1 موافق
پست دوم : ادامه مطلب من در باره نگرانی های کارکنان بانک ها : کار مداوم روی خطوط و پست‌های انتقال برق با فشار شصت و سه کیلوولت و بالاتر. مشاغل شن‌پاشی، پخت آسفالت دستی، قیرپاشی و مالچ‌پاشی.9- کار در محل‌های با فشار محیط غیرمعمول از قبیل غواصی. کار مستمر در محیط‌هایی با فشار صوتی بسیار بالا که امکان کنترل یا حذف آن در محیط با حفاظت از دستگاه شنوایی با وسایل حفاظت فردی امکانپذیر نیست. کار در امور سمپاشی باغ‌ها و اشجار و مزارع و ضدعفونی اماکن و طویله‌ها و آشیانه‌های مرغداری در زمان سمپاشی حالا این سوال برای من مطرح است که مزایای کار در بانک ها چقدر بیشتر و بهتر از این شغل هایی است که برای تان مثال زدم . اصلا هر کدام از کارگرانی که در این مشاغل کار می کنند برای شان قابل تصور نیست وام هایی که به بانکی ها داده می شود به آنها هم داده شود. بنابر این به نظرم کار در بانک دور از آفتاب و سرما و گرما و در یک محیط دلپزیر با چای و بسگوئیت و ساعت منظم ناهار و انواع مزایا اصلا سخت و زیان آور نیست و دلیل این هم اظهار نظر از روی یاس را از طرف کارکنان محترم بانک های کشور نمی دانم
ک
کریمی |
مخالف 0 - 0 موافق
با سلام، بیان مشکلات از سوی کارکنان بانکها بر اساس دریافت حقوق نجومی تعداد انگشت شمار مدیران که سبب حذف مزایای کارکنان قشر ضعیف بانکیها گردیده مطرح شده است. بر کسی پوشیده نیست که کارهایی سخت و طاقت فرسا بر روی کره ی زمین خصوصا کشور ما وجود دارد. عدم اعلام مشکلات از سوی کارکنان زحمت کش مطروحه، دلیل موجهی بر سکوت سایرین از جمله بانکیها نمی باشد؟! آیا کسر این مزایا، بر حقوق این زحمتکشان می افزاید؟ یا اینکه نظر جنابعالی بر این است که چون این مشاغل به هر دلیلی بطور مثال، کارگروهی برای رسیدگی به مشکلاتشان ندارند، دیگران نیز به تشدید شغلهای کاذب در جامعه تن دهند و هیچ نگویند؟ چه بخشی از آنان درپایان ماه منتظر کسری صندوق بجای دریافت حقوق از استرس چه کنم چه کنم درگیر بازجوییهای روسایشان هستند و شرمنده در کانون خانواده حاضر می شوند و از جیبشان باید این مبالغ را جایگزین و یا منتظر مجازات بمانند؟ چه خوب بود جنابعالی نیزبه جای خرده گرفتن به کارکنان محترم بانکها، حال که قلم به دست گرفته اید نسبت به بیان مشکلات همان عزیزان که نام بردید اقدام شایسته مبذول فرمایید.
M
Milad |
مخالف 0 - 0 موافق
حقوق بسيار كم ،كمبود نيرو ،نداشتن مرخصي ،كاره پر ريسك

تعداد بازدید :  3488