شماره ۳۹۸ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۶ مهر
صفحه را ببند
مدیر امور آبفای شهرستان قدس تأکید کرد:
لزوم نهادینه‌کردن فرهنگ صحیح مصرف آب از کودکی

مدیر امور آبفای شهرستان قدس برلزوم نهادینه کردن فرهنگ صحیح مصرف آب از کودکی گفت: به این منظور با امضای تفاهمنامه با آموزش و پرورش شهرستان قدس درخصوص آموزش‌های فرهنگی صرفه‌جویی آب در ‌سال تحصیلی جدید، مقرر شده برنامه‌هایی را در سطح مدارس اجرا کنیم.
سیدمحمدصادق بهشتی با اشاره به برنامه‌های انجام شده در 6 ماهه ابتدای‌ سال 93 اظهار داشت: این اداره بازسازی طرح‌های موجود را همواره مدنظر قرار داده و تلاش می‌کند با اجرای برنامه‌های گسترده تعمیرات و نگهداری، اقدامات پیشگیرانه را نسبت به بهره‌برداری بهینه از تأسیسات موجود در نظر داشته باشد.وی افزود: محدودیت منابع آب در دسترس در استان و خشکسالی‌های اخیر تاکیدی بر این هشدار است که استان تهران ازجمله شهرستان قدس تا مرز بحران جدی در زمینه آب شرب و بهداشتی فاصله چندانی ندارد. بهشتی با اعلام اصلاح یک‌هزار و
490 متر شبکه در 6 ماهه ابتدای‌ سال‌جاری گفت: در این مدت توسعه شبکه نیز با 5‌هزار و 336 متر، توسط لوله‌هایی با قطر 63، 90، 160، 200 و 210 میلی‌متر انجام شده است. وی از دیگر برنامه‌های عملی شده در بخش تأمین آب را احداث 5‌هزار و 280 متر خط انتقال و از مدار خارج کردن یک‌هزار و 200 متر شبکه موازی بیان کرد و افزود: در این راستا، حفر 6حلقه چاه و تجهیز 5 حلقه چاه نیز اجرایی شده است. مدیر امور آبفای شهرستان قدس از دیگر اقدامات برای تأمین آب شرب این شهرستان، به تملک 22 قطعه زمین برای حفر چاه‌های جدید اشاره کرد. بهشتی تصریح کرد: برای رهایی از شرایط موجود و برخورداری از ضریب ایمنی اطمینان بخش جهت تأمین مداوم و درازمدت آب با کیفیت، باید با برنامه‌ریزی اصولی و تأمین منابع مالی، سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی برای دستیابی به منابع آب سطحی جدید و ایجاد تأسیسات مورد نیاز صورت پذیرد. وی استفاده مجدد از منابع آبی و تصفیه فاضلاب را به‌عنوان یکی از راهکارهای موجود دانست و گفت: در بخش فاضلاب 7‌هزار متر شبکه انتقال احداث شده و یک‌هزار و 500 انشعاب فاضلاب برای شهروندان نصب شده، همچنین خاکبرداری از مخزن 5‌هزار مترمکعبی سرخه حصار نیز آغاز شده است. وی تأمین آب شرب و به موازات آن توسعه آموزش همگانی و فرهنگ‌سازی در جهت اصلاح الگو و رفتار مصرفی مشترکین و پرهیز از مصارف غیرضروری را از اهداف آبفای قدس برشمرد و گفت: باید با افزایش امکانات و ایجاد راهکارهای لازم، تجهیزات کاهنده مصرف را با هدف جلوگیری از هدر رفتن آب گسترش دهیم.

 


تعداد بازدید :  71