شماره ۳۹۷ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۵ مهر
صفحه را ببند
خدا را شکر کارشناس شاخ و دم ندارد

شهرام شهيدي طنزنویس

از اتاق فرمان یکسری چیزهایی به آدم می‌گویند که اگر آدم می‌خواست آنها را افشا کند همه‌اش بیب می‌شد. به‌هرحال وقتی به آدم از اتاق فرمان پیشنهاد سازنده‌ای می‌دهند باید بی‌چون و چرا پذیرفت. خب اسمش روی اتاق هست. به‌هرحال فرمان دادند سیاه‌نمایی بس است. کمی باید در جهت تطهیر ذهن سیاهتان قدم بردارید. این شد که ما هم ماست را جهت سفیدکاری برداشتیم و همه جا را ماستمالی کردیم. ببخشید سفیدنمایی نمودیم.
همیشه که نمی‌شود ما دنبال گمشده‌ها بگردیم. یک‌بار هم از پیداشده‌ها بگوییم.
آگهی دوره فرار مغزها: حدود صد کارشناس از محل زندگی خود خارج شده‌اند و تاکنون به آغوش خانواده‌شان بازنگشته‌اند. لطفا به محض دیدن این مغزها فورا قصابی محل را خبر کنید.
آگهی دوره رجعت: مغز کیلویی چند است؟ حدود 70‌میلیون کارشناس در ایران کنار هم به خیر و خوشی زندگی می‌کنند. به چه کارشناسی نیاز دارید؟ اعزام کارشناس و کارشناس‌ارشد با مدرک و بی‌مدرک در اسرع وقت
سند شماره 22969 - الف – ص اداره آمار: بدینوسیله به اطلاع می‌رساند طبق آخرین سرشماری به‌عمل‌آمده از نفوس کشور یک صد و پنجاه‌درصد جمعیت ایران کارشناس فوتبال، یکصد و هشت درصد کل جمعیت ایران، کارشناس سیاسی و یک صد و بیست و سه‌درصد از جمعیت کشور، کارشناس امور تصادفات هستند.
کارت ویزیت یک کارشناس محلی: مشکل خود را به من بسپارید. فوق تخصص کلیه شامل کلیه امورات و شئونات از ازدواج و طلاق تا بحران‌های اتمی جهان و کارشناس مسئول در امور قطع گاز اروپا و بیمه شخص ثالث به بالا و حقوق به‌ویژه و بالاخص حقوق بشر از نگاه شعبون بی‌مخ. نگران امورات خود نباشید. آسوده بخوابید که من بیدارم.
گفت‌وگوی دو نفر که خودرویشان با هم تصادف کرده:
راننده اول: مشتی بد پیچیدی‌ها. زدی به ما
راننده دوم: خدمتتان عارضم که فکر کنم حق با شماست. حواسم نبود. شرمنده
شخص ثالث: چی میگی داداش؟ خودش مقصره... ایناها ببین گلگیرش را
راننده دوم: شما بی‌خیال این آقا بشو. قرمز هم پوشیدی معلومه پرسپولیسی هستی و همدرد
راننده اول: ‌ای گفتی... هرچند که تیم ما امسال...
شخص ثالث: پنالتی آقا. پنالتی نمی‌گیرن که. تعویض‌های درخشان هم اصلا مناسب نبود.
راننده دوم: چه فیلمی داریم‌ها. افسر هم نمی‌آید الان به سینما نمی‌رسم. می‌خواستم بروم ماهی و گربه را ببینم. فیلم تحسین‌شده جشنواره...
شخص ثالث: فیلم نیست که... نرو آقا فیلم باید خنده‌دار باشه، بزن‌بزن باشه...
بیانیه اتاق بازرگانی: هموطنان گرامی اینک که توفیق دست داده و به تولید انبوه کارشناس وطنی رسیده‌ایم از کلیه دوستانی که آمادگی صادر‌شدن دارند دعوت می‌شود با کارت ملی خود به این اتاق مراجعه نمایند. البته حتما می‌دانید صدور کارشناس صدور مغز نیست و تعرفه جدا دارد.
تمثیل: می‌گویند روزی یک گنجشک بر فراز کله کسی پرواز می‌کرد و حین پرواز بر سر مرد رهگذر کارخرابی کرد. رهگذر خدا را شکر کرد. گفتند چرا خدا را شکر کردی؟ جواب داد خدا را شکر کردم که گاو پر نداشت بپرد والا الان چه بلایی سرم آمده بود. حالا هم ما خدا را شکر می‌کنیم که این همه کارشناس در کشور داریم. چه ربطی داشت؟ ربطش گم شده و قرار نیست دیگر ما دنبال همه عناصر مفقوده بگردیم. شما خودتان بگردید پیدایش کنید. درست است که کارشناس جماعت شاخ و دم ندارد. اما اگر داشت چه می‌شد!


تعداد بازدید :  384