شماره ۱۰۲۵ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۸ دي
صفحه را ببند
روی خط خبر

معاون سیاسی وزیر کشور اعلام کرد: تدوین دستورالعمل عضویت دبیران کل احزاب ملی و استانی در کمیسیون احزاب
ایرنا| معاون سیاسی وزیر کشور از تمامی گروه‌های فاقد مجوز و پروانه فعالیت که قصد برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های انتخاباتی دارند، خواست قانون را رعایت و برای اخذ مجوز به کمیسیون ماده 10 احزاب مراجعه کنند. علی‌اصغر احمدی، با اشاره به فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی برای انتخابات ‌سال آینده افزود: این‌که احزاب یا شخصیت‌هایی به‌عنوان نگاه به آینده به‌ویژه برای حضور آحاد ملت درجریان انتخابات و اظهار وجود درعرصه انتخابات تلاش‌هایی می‌کنند به حکم قانون مادامی که بعد تبلیغاتی نداشته باشد، این رایزنی طبیعی است.
وی ادامه داد: در هرجامعه‌ای که انتخاباتی مثل ریاست‌جمهوری، مجلس یا شوراها می‌خواهد شکل بگیرد، طبیعی است عده‌ای دنبال رایزنی و مذاکره هستند که چه کسانی نامزد شوند و چه کسانی نشوند. احمدی افزود: در کمیسیون ماده 10 احزاب درحال فراهم کردن مقدماتی هستیم تا در خدمت فعالان سیاسی باشیم، احزابی که دارای شناسنامه و پروانه هستند حسب قانون می‌توانند دو یا چند حزب درکنار هم قرار بگیرند و با رعایت چارچوب قانون بتوانند اظهار وجود کنند. وی ادامه داد: یک نفر از دبیران کل احزاب ملی و یک نفر از دبیران کل احزاب استانی به انتخاب خود آنان بدون حق رأی عضو کمیسیون خواهند بود که دستورالعمل مربوط به نحوه انتخاب این دونفر را قانونگذار به پیشنهاد کمیسیون و تصویب وزارت کشور گذاشته است و روز گذشته این دستورالعمل پیشنهادی مطرح و نقطه نظرات مورد بررسی قرار گرفت و رفع نواقص انجام شد. معاون سیاسی وزیر کشور همچنین گفت: قرار شد این دستورالعمل ویراستاری مجدد انجام شود تا در جلسه بعدی بتوانیم آن را نهایی کنیم و زمینه حضور یک منتخب از دبیران کل احزاب ملی و یک منتخب از دبیران کل احزاب استانی را بدون حق رأی داشته باشیم.

به منظور پیگیری مصوبات سفرهای استانی کاروان تدبیر و امید
استانداران کرمانشاه و کهگیلویه وبویراحمد با روحانی دیدار کردند

ایلنا| استانداران کرمانشاه و کهگیلویه وبویراحمد روز گذشته به‌طور جداگانه با رئیس‌جمهوری دیدار و گزارشی را از اقدامات و عملکرد سه‌ساله استان و تصمیمات اتخاذ شده در روند اجرا و عملیاتی کردن پروژه‌ها و مصوبات سفر کاروان تدبیر و امید به این استان‌ها ارایه کردند. حسن روحانی در این دیدارها بر ضرورت اتمام طرح‌های نیمه تمام عمرانی و اجرایی و عملیاتی شدن مصوبات سفرهای استانی کاروان تدبیر و امید و همچنین لزوم توجه به توسعه سرمایه‌گذاری و اقتصاد دانش بنیان به منظور رونق اقتصادی و اشتغالزایی جوانان تحصیلکرده در این استان‌ها تأکید و دستورات لازم برای سرعت بخشیدن به این روند را صادر کرد. رئیس‌جمهوری همچنین بر تلاش مضاعف استانداران در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در این استان‌ها تأکید کرد.

با حکم سردار جعفری
حسین نجات جانشین رئیس سازمان اطلاعات سپاه شد

ایسنا| سردار حسین نجات، با حکم سرلشکر جعفری، جانشین رئیس سازمان اطلاعات سپاه شد. سردار حسین نجات، با حکم سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، جانشین رئیس سازمان اطلاعات سپاه شد. درحال حاضر، حجت‌الاسلام حسین طائب، ریاست این سازمان را برعهده دارد. سردار حسین نجات، پیش از این معاون فرهنگی و اجتماعی فرمانده سپاه بود که اکنون سردار محمدرضا نقدی جایگزین او شده است.

شلیک موشک «مرصاد» و «یا زهرا» به سمت پهپاد هدف
فارس| سامانه موشکی مرصاد درجریان رزمایش مشترک پدافند هوایی به سمت یک هدف متحرک در آسمان شلیک کرد. در دومین روز از رزمایش مشترک پدافند هوایی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)، سامانه موشکی مرصاد به سمت هدف متحرک در آسمان جنوب کشور شلیک کرد. این تمرین برای حراست از اماکن حساس و حیاتی درجنوب کشور انجام شد و سامانه مرصاد توانست هدف متحرک هوایی که یک پهپاد هدف بود را مورد اصابت قرار دهد.

قاضی‌زاده‌هاشمی خبر داد: تعیین سیاست‌های انتخاباتی صدا و سیما درجلسه شورای نظارت  
ایسنا|یک عضو شورای نظارت بر صداوسیما از تشکیل جلسه این شورا برای سیاست‌گذاری درباره انتخابات آینده ریاست‌جمهوری خبر داد. احسان قاضی‌زاده‌هاشمی اعلام کرد: جلسه بعدی شورای نظارت بر صداوسیما به تصمیم‌گیری درمورد سیاست‌های کلی انتخابات و رسانه ملی اختصاص دارد. او اضافه کرد: درجلسه دوشنبه آینده این شورا درمورد سیاست‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آینده در صداوسیما تصمیم‌گیری خواهد شد.


تعداد بازدید :  328