شماره ۱۰۲۵ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۸ دي
صفحه را ببند
طرح جدید آدیداس برای ایران چیست؟
شرکت آلمانی با طرح پیشنهاد برای تیم‌ملی ایران موافقت کرد

شهروند| از همان روزهایی که مسئولان تیم‌ملی از لباس‌های آدیداس شاگردان کی‌روش رونمایی کردند بحث طرح پیراهن مورد بحث بسیاری از منتقدان قرار گرفت، برخی معتقد بودند این لباس‌ها بیش از اندازه ساده هستند درحالی که آدیداس که اسپانسر لباس تیم‌های بزرگی منچستریونایتد، رئال‌مادرید و بایرن‌مونیخ است درطراحی لباس این باشگاه‌ها خلاقیت‌های فراوانی به خرج داده و هرساله آن را تغییر می‌دهد تا بتواند فروش بیشتری داشته باشد.
طرح‌های جنجالی
این نخستین‌بار نیست که طرح لباس‌های تیم‌ملی سوژه منتقدان می‌شود، پیش از این هم وقتی از علی کفاشیان، رئیس وقت فدراسیون فوتبال از لباس‌های جیووا رونمایی کرد، بسیاری معتقد بودند؛ طرح ساده این لباس‌ها در شأن ایران نیست و وقتی برای طراحی آن گذاشته نشده است. رونمایی از لباس رژه کاروان تیم‌ملی هم در زمان خود جنجال‌های فراوانی را به پا کرد تا جایی که مسئولان کمیته المپیک مجبور شدند آن‌ را تغییر داده و با طرح لباس دیگری راهی این رقابت‌ها شوند. حالا طرح پیراهن ساده تیم‌ملی که نقش یک یوز هم روی آن دیده می‌شود، مورد پسند هواداران و مسئولان قرار نگرفته و زمزمه‌های تغییر این لباس شنیده می‌شود. مهدی تاج که نشان داده به انتقادات توجه زیادی دارد، درپی مسائل مطرح‌شده تصمیم گرفت یک طرح را به آدیداس سفارش داده و لباس‌های جدیدی را برای دیدار ایران و قطر در فروردین 96 آماده کند. ظاهرا این طرح مورد تأیید آدیداس قرار گرفته و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، شاگردان کی‌روش با لباس‌های جدیدی در مقابل حریف خود قرار خواهند گرفت.
درخواست‌های ایران از آدیداس
فدراسیون ایران سه درخواست هم از آدیداس داشته که درحال بررسی است. امیر عابدینی، رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال درباره این درخواست‌ها گفت: «اولین بحث این است که آنها همه رده‌های تیم‌های ملی را تأمین کنند. دوم بحث پاداش برای تمام رده‌های سنی مطرح شد یعنی این‌که اگر به جام‌جهانی صعود کردیم آدیداس یک پاداشی را به تیم‌های ما بدهد. سومین درخواست ما این بود که داوران ما نیز از این برند برای قضاوت استفاده کنند یا به‌طور مثال برای رقابت‌های لیگ از توپ آدیداس استفاده کنیم و حتی با امتیازی که این برند آلمانی برای باشگاه‌های ایرانی درنظر می‌گیرد، باشگاه‌ها نیز بتوانند از آدیداس استفاده کنند». براساس اخبار منتشرشده ظاهرا آدیداس اعلام کرده؛ به ‌زودی این درخواست‌ها را بررسی و درباره آنها تصمیم‌گیری خواهد کرد، این اتفاق می‌تواند راه جدیدی برای باشگاه‌های ایرانی در راه درآمدزایی باشد، آنها این بار می‌توانند لباس‌های اصل خود را که یک برند معتبر تولید کرده به هواداران بفروشند و از این راه هزینه‌های خود را تأمین کنند.

 


تعداد بازدید :  187