شماره ۱۰۲۵ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۸ دي
صفحه را ببند
در 2‌سال گذشته تنها 100‌میلیارد تومان
از بودجه 1100 میلیارد تومانی اختصاص یافته است
10 سال ، 350 زلزله در تهران

شهروند|  رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: از مجلس و دولت درخواست می‌شود كه با توجه به ارتباط مستقیم جمعیت هلال‌احمر با مردم، توجه بیشتر به بودجه این جمعیت داشته باشند. دکتر سید امیرمحسن ضیايی در جمع خبرنگاران استان خراسان جنوبی با اشاره به این‌که ازجمله برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر تجهیز هر استان به یک بالگرد بوده است، گفت: جمعیت هلال‌احمر 17بالگرد داشته که طی این مدت با اضافه‌شدن 6 فروند بالگرد، این تعداد در حال حاضر به 23 فروند رسیده است. البته همچنین تا 6 ماه آینده سه فروند بالگرد دیگر نیز به ناوگان امدادهوایی جمعیت هلال‌احمر اضافه می‌شود. وی با اشاره به استقرار بالگرد امدادی هلال‌احمر در هر استان اظهار داشت: در برخی از  استان‌ها 15 روز بالگرد داریم و در حال حاضر بالگردها به صورت منطقه‌ای استان‌ها را پوشش می‌دهند. رئیس جمعیت هلال‌احمر درباره استقرار بالگرد امدادی هلال‌احمر در خراسان ‌جنوبی تصریح کرد: در صورت تکمیل آشیانه بالگرد، یک فروند بالگرد به صورت استقرار و خدمات‌دهی 15 روزه در هر ماه در اختیار این استان قرار می‌گیرد.
تقویت تجهیزات امدادی
 استان خراسان جنوبی
دکتر ضیايی با اشاره به این‌که خراسان‌ جنوبی با مشکلات زیادی از بابت حوادث مواجه است، بیان کرد: این استان با مشکلات خشکسالی، کمبود منابع آب و زلزله به‌عنوان خطر بالقوه مواجه است که باید برای مقابله با این حوادث، تقویت شود که برای تقویت این استان نیازمند به پایگاه پشتیبانی بزرگ هستیم و احداث این پایگاه به اعتبارات نیاز دارد. وی یادآور شد: با توجه به مشکلات چند ‌سال اخیر کشور در بحث بودجه در 2 ‌سال گذشته از 1100‌میلیارد تومان اعتباری که به جمعیت هلال‌احمر اختصاص یافته تنها 100میلیارد تومان آن پرداخت شده است. به گفته رئیس جمعیت هلال‌احمر، امیدواریم با کمک مجلس و دولت تا پایان امسال بخشی از منابع را دریافت كرده و در بودجه 96 نیز وضع بهتری داشته باشیم. رئیس جمعیت هلال‌احمر تأکید کرد: با توجه به وضع بودجه‌ای حال حاضر جمعیت هلال‌احمر، خراسان‌جنوبی نسبت به سایر استان‌ها بیشترین تخصیص را داشته است.
دکتر ضیايی هدف از سفر به خراسان‌ جنوبی را بازدید از وضع استان و دیدار با مقامات عنوان کرد و گفت: در حال‌حاضر با بازدیدهای انجام‌شده وضع زیرساختی هلال‌احمر در خراسان جنوبی و پایگاه‌های آن وضع خوبی دارد. وی با اشاره به این‌که در استان خراسان جنوبی از کمک خیرین نیز استفاده و پایگاه‌ها راه‌اندازی شده‌ است، تأکید کرد: بنا داریم خدمات بیشتری را به این استان اختصاص دهیم و چند پروژه جمعیت تا پایان‌ سال راه‌اندازی كرده و شاهد افتتاح آن باشیم.
رئیس جمعیت هلال‌احمر درباره اختصاص سگ‌های نجات به پایگاه‌های رسمی کشور یادآور شد:   تا پایان‌ سال تمامی پایگاه‌های رسمی کشور به سگ‌های نجات مجهز خواهند شد.
بر اساس آمار، وقوع 350 زلزله با مرکزیت تهران طی 10‌سال گذشته
دکتر ضیايی با بیان این‌که طبق آمار 10سال گذشته 350 زلزله با مرکزیت تهران البته با شدت کم را داشته‌ایم، افزود: این امر را در برخی استان‌های دیگر نیز شاهد بوده‌ایم که در مواجهه با این پدیده یکی از مشکلات بزرگ، زیرساخت‌ها و ساختمان‌هایی با مقاومت کم است. وی تصریح کرد: امکان حل این مشکل را در مدت زمان کوتاه نداریم و باید طی ساخت‌و‌سازهای طولانی مدت، مقاوم‌سازی انجام و ساختمان‌های حیاتی نیز مقاوم شوند.
به گفته رئیس جمعیت هلال‌احمر،  این کار از وظایف جمعیت هلال‌احمر نبوده اما در این راستا در خصوص مباحث آموزشی موارد لازم ارایه شده است. وی اضافه کرد: در این زمینه انبارها نیز باید تکمیل شود و در حال حاضر وضع انبارها مناسب و نزدیک به  استانداردهای جهانی است.
هلال‌احمر مهم‌ترین دستگاه امدادی کشور در بحث امداد‌و‌نجات
رئیس جمعیت هلال‌احمر با تأکید بر این‌که این جمعیت از بزرگترین و قدرتمندترین جمعیت‌های دنیا و جزو پنج جمعیت بزرگ دنیا محسوب می‌شود و اعتبار و آبروی زیادی از نظر فنی در بین مجامع دنیا دارد، عنوان کرد: جمعیت هلال‌احمر در داخل کشور نیز از مهم‌ترین دستگاه‌های اجرایی در بحث امداد‌و‌نجات است. وی با اشاره به این‌که مانند سایر قسمت‌ها بیشتر با کمبود اعتبار مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: از دولت و مجلس تقاضا می‌شود كه بیشتر به بودجه این سازمان توجه كند چراکه مستقیما در ارتباط با مردم است.


تعداد بازدید :  206