شماره ۳۹۷ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۵ مهر
صفحه را ببند
از اتهام به یووه تا سناتوری روماریو

شهروند| جدال رم و یوونتوس به اندازه جنگ‌های گلادیاتوری یک دهه قبل 2 تیم جنجالی شد و کاپیتان توتی که بهتر از هر یک از 22 بازیکن میدان دوشنبه ‌شب، دوران کالچو پولی و احتمالا جفای داوران به تیمش را به یاد دارد با نطق‌های آتشین، تریبون‌ها را به تسخیر خود درآورد.
کاریکاتورهای ونگر و مورینیو
درباره دلیل درگیری فیزیکی ونگر و مورینیو اختلاف نظر زیادی وجود دارد. عده‌ای می‌گویند مورینیو بابت ورود ونگر به حریمش عصبانی شد و گروهی اعتراض‌های سرمربی آرسنال را عامل ایجاد درگیری می‌دانند اما در شرایطی که ونگر حاضر به عذرخواهی نیست و مورینیو هم اقدام خودش در گرفتن کراوات همتایش را درست می‌داند. کاریکاتورهایی از این درگیری، صفحات روزنامه‌های ورزشی انگلیس را پر کرده است؛ تصاویری که مملو از تحقیر 2 مربی کارکشته است.
روماریو سناتور شد
بهترین بازیکن‌ سال 1994 فوتبال دنیا با کسب 63.39‌درصد آرا به‌عنوان نماینده حزب سوسیال برزیل وارد مجلس سنای ایالت ریودوژانیرو شد. روماریوکه پیش از این در مجلس فدرال برزیل هم حضور داشت به خاطر دفاع از حقوق معلولان و اعتراض به هزینه‌های کمرشکن میزبانی جام‌جهانی، نزد مخالفان پرتعداد دولت فعلی برزیل طرفداران بی‌شماری دارد.
سوپرجام ایتالیا این بار در دوحه
سوپر جام ایتالیا روز اول دی امسال در دوحه بین یوونتوس و ناپولی انجام می‌شود. هنوز استادیوم محل برگزاری بازی مشخص نشده اما به‌هرحال محرز است که برخلاف ادعای قبلی این بار هم بازی سوپر جام جایی خارج از ایتالیا انجام می‌گیرد. پیش از این بارها شاهد انجام سوپر جام سرزمین چکمه‌ای در کشورهایی مانند قطر و چین بودیم.
توتی: یووه با داوران قهرمان می‌شود
فرانچسکو توتی، اسطوره رم پس از شکست 3 بر 2 تیمش مقابل یوونتوس با اذعان به ناداوری داورها، حرف‌های جالبی زد: «اسکودتوی امسال برای یوونتوس است. آنها همیشه با تقلب جام را به دست می‌آورند و امسال هم این اتفاق رخ می‌دهد. اگر بیشتر از این حرف بزنم، محروم می‌شوم.» رودی گارسیا، سرمربی رم هم از خجالت رقیب درآمد: «نمی دانم چرا در تورین، محوطه جریمه بزرگتر از همیشه است. این بازی و این نوع داوری به حیثیت فوتبال ایتالیا ضربه زد.» اما واکنش بپه ماروتا، مدیر ورزشی یوونتوس را بخوانید: «یوونتوس در طول تاریخ تاوان چیزهایی را داده است که در رخ دادن آنها هیچ تقصیری نداشته است. تردید درباره تصمیمات داوری ممکن است در هر مسابقه‌ای وجود داشته باشد. هرساله عده‌‌ای هستند که یوونتوس را زیر ذره‌بین قرار می‌دهند و به دنبال جوسازی علیه ما هستند.»

 


تعداد بازدید :  414