شماره ۱۰۲۵ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۸ دي
صفحه را ببند
ورزش جهان

رونمایی فورد از خودروی رالی جدید|  سباستین اوژیه راننده 33ساله و فرانسوی تیم فولکس واگن که در فصل گذشته مسابقات رالی قهرمانی جهان به‌عنوان نخست رسید در فصل آینده برای تیم «فورد ام اسپورت» رانندگی خواهد کرد. شرکت خودروسازی فورد از «فیستا» مدل 2017 خود برای اوژیه رونمایی کرده، طرح نهایی این اتومبیل تا کمتر از یک‌ماه دیگر در نمایشگاه ماشین‌های اسپورت به نمایش درمی‌آید. اوژیه از‌سال 2013 تا کنون قهرمان مسابقات رالی جهان (WRC) است.
شکایت سم بزرگ از هری زنبور| مربی معزول انگلیس تنها یک بازی احتیاج داشت تا دوباره سر و کارش با فدراسیون انگلیس افتد. سم آلاردایس که در 3 ماه گذشته به دلیل «آموزش دور زدن قانون شخص سوم مالکیت به دلالان آسیای شرقی» توسط فدراسیون از هدایت تیم‌ملی انگلیس برکنار شد اکنون به‌عنوان مربی کریستال پالاس به لیگ جزیره بازگشته است. او در نخستین اقدام حاشیه‌ای‌اش از «هری زنبور» نماد این باشگاه شکایت کرده، این عروسک، «ویلفرد زاها» مهاجم ساحل‌عاجی پالاس را به خاطر تمارض مورد تمسخر قرار داد که به مذاق مربی تازه وارد کریستال اصلا خوش نیامد.
سیمئونه بهترین سرمربی جهان شد|  با وجود ناکامی اتلتیکو مادرید برای کسب جام در فصل گذشته و عملکرد ضعیف‌تر این تیم در فصل جاری، فدراسیون آمار و تاریخ فوتبال جهان (IFFHS)، دیه‌گو سیمئونه سرمربی آرژانتینی روخی‌بلانکو را به‌عنوان بهترین سرمربی فوتبال دنیا در‌سال 2016 معرفی کرد. سیمئونه درحالی به‌عنوان بهترین سرمربی جهان معرفی شده است که همتای فرانسوی او زین‌الدین زیدان که امسال با رئال‌مادرید افتخاراتی مانند قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، سوپرجام اروپا و جام باشگاه‌های جهان کسب کرده، یک رده پایین‌تر از او به‌عنوان دومین سرمربی برتر جهان انتخاب شده است. نکته جالب این‌که یتسو موسیمانه سرمربی ماملودی سان‌داونز که تیمش درحال حاضر در رتبه هفتم لیگ آفریقای جنوبی قرار دارد، رتبه دهم را در اختیار گرفته است.

 


تعداد بازدید :  195