شماره ۱۰۲۴ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۷ دي
صفحه را ببند
ویترین خانواده

هشدار نسبت به افزایش عرضه سکه‌های تقلبی

ایسنا|‌درحالی‌ که عمده سکه‌های موجود دربازار به صورت بسته‌بندی و وکیوم‌شده توسط صرافی‌ها و طلافروشی‌ها فروخته می‌شود، رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تأکید کرد که هیچ دستورالعملی مبنی بر فروش سکه به صورت وکیوم‌شده وجود ندارد و بسته‌بندی سکه‌ها لزوما به معنی اصل‌بودن آنها نیست. محمد کشتی‌آرای- رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر هم گفت: هیچ دستورالعملی مبنی بر این‌که سکه‌ها باید به صورت وکیوم‌شده به فروش برسند، وجود ندارد. گفتنی است، برخی کارشناسان معتقدند که باید هنگام خرید، سکه را از بسته‌بندی آن خارج کرد و وزن آن را سنجید تا نسبت به اصل‌بودن آن اطمینان حاصل شود.

اختلاف چند میلیونی نرخ مصوب آرایش عروس با دریافتی آرایشگاه‌ها

ایلنا|‌درحالی ‌که آرایشگاه‌ها گاهی 5‌میلیون تومان برای آرایش عروس از مراجعان درخواست می‌کنند، نرخی که اتحادیه برای این کار تعیین کرده، 650‌هزارتومان است. طبق گفته‌های رئیس سازمان تعزیرات حکومتی 10‌هزار آرایشگاه غیرمجاز درتهران فعالیت می‌کنند  ابراهیم درستی مدیر بازرسی اتاق اصناف تهران می‌گوید که برخی از آرایشگران در واحدهای مسکونی خود اقدام به این کار کرده‌اند که اصناف و اتحادیه اجازه ورود به منزل مسکونی را ندارند، در نتیجه از نظارت اصناف مصون هستند.

گوشت قرمز، 40‌هزار تومان شد

ایسنا|‌چند ماهی است که قیمت گوشت قرمز رو به افزایش است و اکنون به کیلویی حدود ۴۰‌هزارتومان در بازار مصرف رسیده که طبق اعلام وزارت کشاورزی، حداکثر قیمت عرضه این محصول ۳۴‌هزارتومان است و فروش بیش از این قیمت، گران‌فروشی است. محمدرضا ملاصالحی رئیس مرکز اصلاح‌نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: هم‌اکنون قیمت دام زنده سبک با کیفیت بالا کیلویی حدود ۱۴‌هزارتومان است که با این قیمت حداکثر قیمت نهایی برای گوشت قرمز گوسفندی در بازار و برای مصرف‌کنندگان ۳۴‌هزارتومان است، درحالی‌ که هم‌اکنون هر کیلوگرم گوشت قرمز گوسفندی (شقه بدون دمه) به حدود ۴۰‌هزارتومان در بازار رسیده است. او با بیان این‌که هر کیلوگرم دام زنده سبک پس از حدود سه‌سال با افزایش نسبی قیمت مواجه شده است، افزود: با احتساب این افزایش قیمت که حدود 8‌درصد می‌شود، حداکثر قیمت منطقی برای هر کیلوگرم لاشه با دنبه حدود ۲۸‌هزارتومان است و با احتساب ۲۰‌درصد سود توزیع‌کنندگان این محصول نهایتا کیلویی ۳۴‌هزارتومان باید به دست مصرف‌کنندگان برسد که این نشان‌دهنده سودجویی و دلالی در این بازار است.


تعداد بازدید :  425