شماره ۱۰۲۴ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۷ دي
صفحه را ببند
اقتصاد مجازی

حضور رمال‌ها در تلگرام و اینستاگرام
 ایسنا| «دعانویسی برای ازدواج» این نخستین عبارتی است که بعد از درج کلمه دعانویسی در جست‌وجوگر گوگل پدیدار می‌شود. در رتبه بعدی «طلسم ازدواج فوری» است. این دو مورد از کلیدواژه‌های پربیننده‌ای است که رمالان و دعانویسان با آن درفضای مجازی کاسبی می‌کنند. تعداد اعضای کانال تلگرام دعانویسان گاهی به چند‌هزار عضو می‌رسد و قیمت دعانویسی تا یک‌میلیون تومان نیز می‌رسد. این درحالی است که پلیس فتا پیش از این گفته است با فعالیت‌های غیرقانونی فضای مجازی و ازجمله دعانویسی مبارزه می‌کند اما گویا بازار رمالان در تلگرام و اینستاگرام داغ‌تر از این حرف‌هاست.

نگرانی فیس‌بوک از محبوبیت پیام‌رسان هندی
 فارس| در ماه‌های اخیر یک پیام‌رسان هندی موسوم به Hike Messenger درحال افزایش محبوبیت است و این امر پیام‌رسان‌های رقیب مانند واتس‌اپ را که در تملک فیس‌بوک می‌باشد، نگران کرده است. به گزارش‌ آی‌تک پست این پیام‌رسان هم تبادل پیام از طریق اینترنت بدون پرداخت هزینه را ممکن می‌کند. واتس‌اپ که جزو محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های موبایلی است، هم‌اکنون بیش از یک‌میلیارد کاربر ماهانه دارد و 16‌درصد از کاربران آن هم هندی هستند، اما رقیب هندی واتس‌ اپ توانسته حدود 100‌میلیون کاربر به دست آورد و 95‌درصد از کاربران این پیام‌رسان هم هندی هستند.

سیم‌کارت‌های مجهول‌الهویه یک‌طرفه می‌شوند
 تسنیم| محمود واعظی وزیر ارتباطات با اشاره به مهلت یک‌ماهه برای احراز هویت مشترکان موبایل گفت: ۹ دی‌ماه آخرین مهلت دارندگان سیم‌کارت‌های مجهول‌الهویه برای اعلام مشخصات است و پس از این تاریخ سیم‌کارت مجهول‌الهویه یک‌طرفه خواهد شد. او تأکید کرد: دراین مدت ازطریق پیامک به مالکان این سیم‌کارت‌ها اطلاع‌رسانی شده است.


تعداد بازدید :  285