شماره ۱۰۲۴ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۷ دي
صفحه را ببند
کشف اجساد غیرنظامیان اعدامی در حلب

ایسنا|  نیروهای ارتش سوریه که در حال پاکسازی محله‌های شرقی حلب هستند هر روز با کشفیات جدیدی روبه‌رو می‌شوند که از جمله آن کشف اجساد ۲۱ غیرنظامی اعدامی به دست تروریست‌ها و خودرویی با دو تن مواد منفجره بوده است.
دکتر زاهر حجو، مدیر پزشکی قانونی در حلب به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت: بخش‌های مربوطه اجساد ۲۱ غیرنظامیانی که گروه‌های تروریستی قبل از خروج از محله‌های شرق حلب آنها را اعدام کرده‌ بودند، کشف کردند. این اجساد در زندان‌های گروه‌های تروریستی در محله‌های السکری و الکلاسه کشف شد که تحقیقات نشان داد آنها از مسافت نزدیک گلوله‌باران شده بودند. در بیستم ماه جاری میلادی ده‌ها تن خود را از محله‌های شرقی حلب به مراکز استقرار ارتش در منطقه جسر الحج رساندند. آنها از زندان‌های تروریست‌ها فرار کرده بودند. تروریست‌ها از هزاران تن در این محله‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کردند. همچنین یگانی از ارتش و نیروهای مسلح سوریه طی حملات توپخانه‌ای ارتش خطوط امدادرسانی تروریست‌ها در حومه شرقی حلب را نابود کردند. در این عملیات ۵۰ تروریست داعش کشته شدند.
یگان‌های مهندسی در ارتش سوریه نیز در جریان پاکسازی محله‌های شرقی حلب بعد از تخلیه آن از تروریست‌ها یک خودروی‌ بمب‌گذاری شده با دو تن مواد منفجره را کشف کردند که متعلق به تروریست‌ها در محله السکری در حلب بود. یگان‌های ارتش دو روز پیش مقادیر زیاد سلاح در داخل مدارس، تاسیسات و سازمان‌های خدماتی در محله الزبدیه در شهر حلب کشف کردند. به گفته منابع نظامی سوری، برخی از فرماندهان مخالفان سوریه از جمله فرمانده گردان توحید الأمه در استان درعا واقع در جنوب این کشور نیز خود را تسلیم نیروهای ارتش کردند.
طی ماه‌های گذشته استان درعا شاهد حل و فصل اوضاع صدها تن از مخالفان بوده است. منابع نظامی از وجود مذاکرات میان فرماندهان نظامی ارتش سوریه و نمایندگان افراد مسلح خبر دادند و تأکید کردند که این مذاکرات به پایان خود نزدیک شده است. رسانه‌ جنگ در سوریه نیز اعلام کرد، ارتش سوریه با داعش در شرق ایستگاه چهارم در غرب پالمیرا (تدمر) در حومه شرقی حمص درگیر شد که تعدادی نیز کشته و زخمی شدند.
از سوی دیگر، هیئت‌های مدنی، پزشکی و امدادرسانی در دو شهرک مضایا و الزبدانی در ریف دمشق طرحی چهار بندی را برای حل و فصل وضعیت‌شان که تحت محاصره نیروهای ارتش سوریه و هم‌پیمانانشان است، مطرح کردند. این طرح در راستای حفظ آتش‌بس و توقف عملیات نظامی است و همچنین خروج غیرنظامیان به هر جایی که بخواهند و حفظ امنیت کسانی که تمایل به ماندن دارند، نیز بازگشت ارتش سوریه به مقرهای خود قبل از سال ۲۰۱۱ ، بازگشت ساکنان به منازلشان و راه اندازی سازمان‌های دولتی را شامل می‌شود.

 


تعداد بازدید :  283