شماره ۱۰۲۴ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۷ دي
صفحه را ببند
روی خط خبر

رهبر انقلاب، درگذشتِ حجت‌الاسلام حسینی میانجی را تسلیت گفتند
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی درپیامی درگذشت عالم جلیل‌القدرحجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج سیدکاظم حسینی میانجی را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر معظم انقلاب اسلامی، متن پیام معظم له به این شرح است:  
بسم الله الرّحمن الرّحیم
درگذشت عالم جلیل‌القدر مرحوم حجة‌الاسلام والمسلمین آقای حاج سیّدکاظم حسینی میانجی را که سال‌ها در سمت نمایندگی امام(رض) و اینجانب در استان لرستان به انجام وظیفه الهی خویش مشغول بود، به خانواده و فرزندان و بازماندگان محترم و همچنین به مردم استان و ارادتمندان ایشان تسلیت می‌گویم و برای آن فقید سعید رحمت و مغفرت و رضوان الهی را مسألت می‌نمایم.
سیّدعلی خامنه‌ای
۶/ دی‌ماه/ ۱۳۹۵

وزیر دفاع:  مسأله حفظ عتبات در عراق مسأله امنیت ملی ما است
مهر| وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با طرح این سوال که علت حضور ما درسوریه و عراق چیست و این حضور آیا به نفع انقلاب و جبهه مقاومت بوده است یا خیر؟ گفت: ما امنیت منطقه را امنیت خودمان می‌دانیم و ناامنی و آشوب در منطقه، امنیت دیگران را هم متأثر می‌کند. سردار حسین دهقان در ادامه گفت:   جریان تکفیری- تروریستی که توسط آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها، عرب‌های مرتجع منطقه و حتی برخی از کشورها مثل ترکیه به وجود آمده، جریانی نیست که دایره عمل آن به سوریه، لبنان، یمن و عراق ختم شود؛ ماجرایی فراگیر است و نظام و امنیت جهانی را مورد خدشه قرار داده و تهدید می‌کند.
 به گفته وزیر دفاع برای ما درعراق حفظ عتبات مهم‌ترین مسائل بود. سیاست ما این بود که درمقابل آن سکوت نکنیم و این موضوع، مسأله امنیت ملی ما شد. بحث ما این بود که هیچ‌کس حق ندارد خارج از مرزهای عراق برای این کشور تعیین‌تکلیف کند و تجزیه عراق قابل پذیرش نیست، ائتلافی با هدایت آمریکا شکل گرفت که قرار بود با داعش بجنگد. چطور می‌شود کسی که جریانی را شکل داده و تغذیه کرده، می‌خواهد با آن بجنگد؟

علیرضا براتی:  انتخابات تمام‌‌الکترونیک در آستانه اجرایی‌شدن است
ایسنا|‌ معاون مرکز توسعه دولت الکترونیک و فناوری اطلاعات وزارت کشور، سرعت، صحت و دقت را از مهم‌ترین آثار انتخابات الکترونیکی دانست و از تلاش این وزارتخانه برای برگزاری انتخابات تمام‌‌الکترونیک انتخابات ریاست‌جمهوری 96 درصورت تأیید شورای نگهبان خبر داد.
علیرضا براتی با اشاره به فواید انتخابات الکترونیکی اظهار کرد:   انتخابات الکترونیک هزینه‌های جانبی مانند چاپ تعرفه و عوامل انسانی که تا چند روز پس از انتخابات در شعبه درگیر شمارش آرا هستند را کاهش می‌دهد، اما مهم‌ترین دستاورد و ویژگی انتخابات الکترونیک سرعت، صحت و دقت است، زیرا گاهی پیش می‌آید که حتی تا سه روز پس از انتخابات نتایج اعلام نمی‌شود، ولی با انتخابات الکترونیک حداقل تا یکی، دوساعت پس از انتخابات نتایج اعلام می‌شود.
او با اشاره به نخستین و مهم‌ترین تجربه انتخابات الکترونیک وزارت کشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی‌ سال ۱۳۹۰، اظهار کرد: در‌سال ۹۰، ۱۴ حوزه انتخابی ما با موافقت شورای نگهبان با این تجهیزات به صورت تمام‌‌الکترونیک برگزار و بلافاصله پس از پایان رأی‌گیری نتایج اعلام شد و کار حوزه‌ها به پایان رسید. پس از آن تجربه، ما نظرات صاحب‌نظران شورای نگهبان را جمع کردیم، تجهیزات را با کیفیت بهتر ساختیم و آماده‌ایم تا درصورت تأیید برای انتخابات‌ سال آینده از آنها استفاده کنیم. معاون مرکز توسعه دولت الکترونیک و فناوری اطلاعات وزارت کشور ادامه داد: ‌سال آینده دو انتخابات داریم، انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا که ناظر آن مجلس شورای اسلامی است و با توجه به رغبت و توجه مجلس امیدواریم انتخابات شوراها حتما الکترونیکی برگزار شود، البته علاقه‌مندیم هر دوی این انتخابات الکترونیکی شوند.

دلجویی نمایندگان استان یزد از معاون رئیس‌جمهوری
ایلنا|‌ نمایندگان استان یزد از حسینعلی ‌امیری معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری به دلیل اتفاقات اخیر درنماز جمعه یزد از وی دلجویی کردند. معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری درجلسه علنی روز دوشنبه مجلس به‌عنوان نماینده دولت برای بررسی لایحه برنامه ششم توسعه حضور یافت. بهروز بنیادی عضو شورای مرکزی فراکسیون امید نیز از تنظیم یک بیانیه حمایتی توسط نمایندگان مجلس از معاون رئیس‌جمهوری با 154 امضا خبر داده است. حسینعلی امیری معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری جمعه گذشته سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه یزد بود که هنگام سخنرانی وی برخی افراد حاضر درمصلی نمازجمعه با سردادن شعارهایی برای برهم‌زدن سخنرانی معاون رئیس‌جمهوری تلاش کردند.

 


تعداد بازدید :  434