شماره ۱۰۲۴ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۷ دي
صفحه را ببند
خبرنامه

معاون آموزش، پژوهش و فناوری هلال‌احمر مطرح کرد:  «خادم» چتر آموزش‌های همگانی در هلال اعتبار آموزش همگانی را تا 3برابر افزایش داده‌ایم
شهروند| معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر با اشاره به افزایش اعتبار آموزش‌های همگانی، خاطرنشان کرد: اعتبار آموزش همگانی را تا 3 برابر افزایش داده‌ایم و آموزش‌های همگانی و آموزش تخصصی و داوطلبان جدا از یکدیگر نیستند. ما زیر چتری زندگی می‌کنیم که در راستای سرمایه‌های اجتماعی است و مردم باید شیرینی حضور هلال‌احمر را لمس کنند. دکتر سید حمید جمال‌الدینی ظهر روز گذشته در جلسه دیدار با مربیان و آغاز طرح خادم در شهرستان بیرجند اظهار داشت: طرح خادم به معنی خانواده آماده در برابر مخاطرات است. وی با اشاره به این‌که آموزش همگانی 15 شاخص دارد که یکی از این شاخص‌ها کمک‌های اولیه است و تحت عنوان شاخص ملی معرفی می‌شود، گفت: تا پایان امسال 250‌هزار نفر در کشور به صورت پایلوت آموزش می‌بینند و در این راستا سهم خراسان جنوبی  از این آموزش‌ها 2‌هزار و 300 خانوار است.  جمال‌الدینی با بیان این‌که در طرح خادم 12 مرتبه به درِ منازل مراجعه می‌شود، اضافه کرد: در خراسان جنوبی هر چه همکاری مسئولان استانی بیشتر باشد تعداد افراد برای آموزش در این طرح پایلوت را می‌توان افزایش داد. وی تأکید کرد:   در ابتدا 500 نفر در کشور آموزش مقدماتی بحران دریافت کردند و درحال حاضر نیز دوره‌های آموزش پیشرفته آغاز شده که در این روش، سبک آموزش تغییر داده می‌شود. معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر درباره اجرای طرح خادم در کشور اظهار داشت: چتر آموزش‌های همگانی در هلال‌احمر، طرح خادم است. وی خراسان جنوبی را استانی زلزله‌خیز عنوان کرد و افزود: در ‌سال 30 زلزله بالای 3 ریشتر در این استان به وقوع می‌پیوندد که 10 سامانه زلزله‌نگاری در استان زلزله‌ها را ضبط می‌کند. جمال‌الدینی زلزله، سیل و خشکسالی را ازجمله بحران‌های خراسان جنوبی بیان کرد و یادآور شد:  تغییرات آب و هوایی هم  یک بحران محسوب می‌شود. معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر درباره تایید مرکز تحقیقات هلال‌احمر توسط وزارت بهداشت، گفت: به‌زودی 2 مرکز تحقیقات هلال‌احمر توسط وزارت بهداشت تأیید و ابلاغ می‌شود. همچنین مرکز پژوهش هلال‌احمر راه‌اندازی شده است. معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر با اشاره به افزایش اعتبار آموزش‌های همگانی، خاطرنشان کرد: اعتبار آموزش همگانی را تا 3 برابر افزایش داده‌ایم و آموزش‌های همگانی و آموزش تخصصی و داوطلبان جدا از یکدیگر نیستند. ما زیر چتری زندگی می‌کنیم که در راستای سرمایه‌های اجتماعی است و مردم باید شیرینی حضور هلال‌احمر را لمس کنند.

به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد
جلسه هماهنگی اعضای شورای مرکزی مجمع تخصصی کانون‌های هلال‌احمر و وزارت بهداشت

شهروند|‌نخستين جلسه شورای مرکزی مجمع تخصصی با حضور دکتر حسام‌الدین علامه، مدیرکل محترم فرهنگی وزارت بهداشت، امیر لـله‌گانی، معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان هلال احمر، دکتر جزنی، معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و اعضای منتخب شورای مرکزی مجمع برگزار شد. در این مراسم دکتر جزنی ضمن خوشامدگویی و ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، حضور کانون‌های هلال‌احمر در دانشگاه را برای جذب حداکثری دانشجویان ضروری برشمرد. در ادامه دکتر حسام‌الدین علامه گفت: از همین ابتدای راه مستندسازی کرده و یک برنامه آینده‌نگرانه داشته باشید. وی از اعضای مجمع خواست در حوزه فعالیت‌های عمومی مجمع، توانمندسازی اعضای مجمع، فعالیت‌های ترویجی برای سایر دانشجویان و عموم مردم، برگزاری مسابقات، نمایشگاه، تولید محصول و ارایه خدمات به صورت ویژه فعالیت کنند.وی همچنین در حوزه تخصصی مجمع هلال‌احمر توانمندی‌های امدادگری، فعالیت‌های بشردوستی برای اتباع خارجی و فرهنگ گفت‌وگو و وحدت و همدلی را از فعالیت‌های مهم این کانون‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی برشمرد. براساس این گزارش، امیر لـله‌گانی، معاون دانشجویی سازمان جوانان نیز در سخنان خود تشکیل مجامع کانون‌ها را مهم قلمداد کرد و ضمن تقدیر از تشکیل این مجمع در وزارت بهداشت، در رابطه با بستر شکل گرفته از اعضای داوطلب هلال احمر، خواستار بها دادن به کارهای تیمی و تشکیلاتی شد و فعالیت در راه کمک به هموطنان و تسکین آلام نیازمندان را مقدس شمرد. وی در ادامه در جهت راه‌های ارتباطی مجمع تخصصی وزارت بهداشت و مجمع دانشجویی سازمان جوانان بیان داشت که با تعامل و برگزاری جلسات مشترک می‌توان هم‌افزایی در فعالیت‌ها ایجاد کرد و راه را برای برنامه‌های مشترک هموار ساخت. در پایان این نشست اعضای مجمع کشوری کانون‌های هلال‌احمر وزارت بهداشت به بیان مشکلات کانون‌های دانشجویی هلال‌احمر پرداختند.


تعداد بازدید :  455