شماره ۳۹۷ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۵ مهر
صفحه را ببند
عدد خبر

۱۵ پله‌  کاهش رتبه فضای کسب و کار ایران در ۴ سال

سید حمید کلانتری معاون تعاون وزیر کار با تأکید براینکه درحال حاضر رتبه ایران ۱۵۲ در فضای کسب و کار است، افزود: سال 2014 رتبه کسب و کار ایران که توسط بانک جهانی به دست می‌آید از بین 189 کشور 152 بوده است؛ حال آن‌که این رتبه در ‌سال 2010 وضع بهتری داشته و ما در رتبه 137 بودیم.

700 ‌میلیارد دلار درآمد با یک‌درصد برداشت بیشتر نفت

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت اظهار داشت: اگر بتوانیم یک‌درصد از منابع نفتی کشور را بازیافت کنیم، 700‌میلیون بشکه خواهد شد که ارزش آن در حدود 700‌میلیارد دلار است. وی تصریح کرد: درحال حاضر تفاوت فروش عمده نفت با نرخی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد 80‌درصد است که باید کاهش یابد.

50 ‌هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می‌شود

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: برنامه‌ریزی برای ایجاد 50‌هزار فرصت شغلی انجام شده است. روستاها ظرفیت مناسبی برای ایجاد شغل دارند و می‌توانند معضل مهاجرت را ساماندهی کنند و اگر عمران روستاها مورد توجه باشد می‌تواند به جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها کمک کند.

22‌ درصد رشد تجارت خارجی در نیمه اول 93

ولی‌الله افخمی‌راد رئیس سازمان توسعه و تجارت با بیان آن‌که این میزان حجم تجارت همچنان مورد رضایت نیست، ابراز امیدواری کرد تا پایان ‌سال حجم مبادلات خارجی کشور به حدود 110‌میلیارد دلار افزایش یابد. همچنین حجم تجارت خارجی کشور در شش ماهه نخست ‌سال‌جاری با 22‌درصد رشد به بیش از 53‌میلیارد دلار رسید.

 


تعداد بازدید :  349