شماره ۱۰۲۴ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۷ دي
صفحه را ببند
ذره‌بين

محکوم به قصاص در یزد از اعدام رهایی یافت
ایرنا|قاتلی که در آستانه اجرای حکم قصاص قرار گرفته بود با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و با گذشت اولیای دم در مروست از اعدام رهایی یافت.  
پس از کشف یک جسد با دست و پای بسته در مقابل یک درمانگاه در شهر مروست، مراتب جهت شناسایی مقتول و دستگیری عامل جنایت در دستور کار مسئولان قضائی، امنیتی و انتظامی قرار گرفت.
با تلاش گسترده مأموران و بررسی شواهد و ادله جرم و انجام تحقیقات میدانی، سرانجام قاتل دستگیر و پس از بازجویی فنی و حرفه‌ای لب به اعتراف گشود و به قتل اعتراف کرد.
مراحل اولیه تحقیق توسط رئیس دادگاه بخش مروست به نیابت از جانشین دادستان انجام و سپس پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان ارسال شد و پس از رسیدگی و جمع بندی، رأی به قصاص نفس صادر شد.
دیوانعالی کشور پس از بررسی پرونده و روند رسیدگی از لحاظ شکلی و ماهوی، رأی دادگاه کیفری استان را تأیید و درحالی‌که همه چیز برای اجرای حکم آماده بود، با تلاش شورای حل اختلاف زندان مرکزی یزد، شورای حل اختلاف مروست و تعدادی از ریش سپیدان و معتمدان محلی، رضایت شاکیان  پرونده گرفته شد و این قاتل از اعدام رهایی یافت.

توقیف وانت پیکان با 10‌میلیون تومان جریمه
ایسنا|وانت پیکانی با  10‌میلیون تومان جریمه رانندگی در بزرگراه امام علی(ع) از سوی مأموران پلیس متوقف شد.
حوالی ساعت 12 روز دوشنبه  مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی مستقر در بزرگراه امام علی(ع) یک وانت پیکان را به دلیل تخلف متوقف کرده و در استعلام سوابق متوجه شدند که این وسیله نقلیه 9‌میلیون و 975‌هزار تومان جریمه پرداخت نشده دارد. 169 تخلف رانندگی برای این وانت پیکان به ثبت رسیده که سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و صحبت با تلفن همراه در صدر جرایم راننده متخلف وانت پیکان بوده است.
رئیس مرکز اجراییات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان این‌که مأموران نسبت به توقیف و اعزام این وانت پیکان به پارکینگ اقدام کردند، گفت:  تا زمان پرداخت مبلغ جریمه این خودرو در توقیف خواهد بود. جبارزاده با اشاره به قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی افزود:  طبق ماده 8 این قانون تمامی خودروها و وسایل نقلیه دارای بیش از يك میلیون تومان جریمه در صورت رویت مأموران پلیس متوقف و روانه پارکینگ می‌شوند و تا زمان پرداخت مبلغ جریمه در پارکینگ خواهند بود.  این درحالی است كه صبح دیروز  نیز جبارزاده از توقیف سواری پراید با 8‌میلیون تومان تخلف خبر داده بود.

دستگیری قاتل سریالی استرالیایی پس از ۲۰ سال
پرونده پیچیده و طولانی قتل‌های سریالی در استرالیا پس از ۲۰‌سال به نتیجه رسید. این قاتل سریالی در ناپدید شدن سه زن در یکی از مناطق غربی استرالیا نقش داشته که بقایای اجساد دو تن از آنان مدتی بعد پیدا شد درحالی‌که قربانی سوم همچنان مفقود است. این پرونده یکی از طولانی‌ترین و پیچیده‌ترین تحقیقات جنایی در استرالیا بوده که صدها افسر پلیس طی چندین‌سال در تلاش برای به نتیجه رساندن آن بوده‌اند. در حال حاضر قاتل ۴۸ ساله متهم به قتل دو زن و تعرض به دو زن دیگر است.  پلیس استرالیا جزییاتی در مورد چگونگی شناسایی و دستگیری متهم منتشر نکرده است.


تعداد بازدید :  481