شماره ۱۰۲۴ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۷ دي
صفحه را ببند
مجله اشپیگل درباره پشت پرده‌های فوتبال جهان دست به افشاگری زد
فساد ترامپ و رئیس‌جمهوری قزاقستان!

شهروند| کمپین افشاگری 12 روزنامه معتبر اروپایی که در رأس آنها نشریه اشپیگل قرار دارد در تازه‌ترین گزارش خود از پرونده‌ای رونمایی کرده که نشان می‌دهد برخی از مقامات سیاسی مثل ترامپ و رئیس‌جمهوری قزاقستان به واسطه حضور در شرکت‌های نقل و انتقالات فوتبالی ثروت زیادی را جمع کرده‌اند.
رابطه عارف با ترامپ
شرکت چندملیتی «دوین» که کار نقل و انتقال بازیکنان در فوتبال اروپا را به عهده دارد را شاید بتوان یکی از بزرگترین ارکان مافیا دنیای فوتبال دانست. خانواده عارف مالکان قزاقستانی این شرکت حتی با سیاستمدارانی مثل رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه و دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا هم رابطه گرمی دارند. اشپیگل درباره دلایل موفقیت خانواده عارف نوشته است: آنها در پاناما، مالت و جزایر ویرجین بریتیش پولشویی می‌کنند. توفیق عارف ۶۳ ساله که یکی از مالکان شرکت دوین است از شرکای تجاری دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری جدید آمریکاست که در ساخت «برج ترامپ» نقش داشته، این برج یکی از مشهورترین و گران‌ترین برج‌های تجاری دنیا به شمار می‌رود.
پرس راضی به انتقال نشد
این مجله در ادامه افشاگری خود از پیشنهاد غیراخلاقی به پرز پرده برداشته و نوشته است: «7 اگوست 2013، رئال‌مادرید باید در یک بازی دوستانه در میامی به مصاف چلسی رفت. این بازی چندان مهم نبود اما به نظر می‌رسید بازی مهم‌تر در یک هتل شیک شب قبل از بازی در جریان بود. شرکت سرمایه‌گذاری دوین یک‌سال قبل‌تر حق انتقال بازیکنی از سویا به نام جفری کوندوگبیا را در اختیار گرفته بود. اگر باشگاهی 20‌میلیون یورو پیشنهاد می‌داد، براساس قرارداد، سویا باید می‌پذیرفت. دوین در جست‌وجوی تیمی بود که برای این بازیکن 20‌میلیون بپردازد. رئال‌مادرید ثروتمند بهترین فرصت بود به همین خاطر خانواده عارف سراغ مدیر این باشگاه یعنی فلورنتینو پرز رفتند اما او اعلام می‌کند که فقط ۱۵‌میلیون یورو برای این بازیکن می‌پردازد. مسئولان شرکت دوین می‌دانستند سویا با این رقم راضی به فروش کوندوگبیا نمی‌شود به همین خاطر سراغ موناکو رفتند و انتقال انجام شد.»


تعداد بازدید :  285