شماره ۳۹۷ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۵ مهر
صفحه را ببند
خبر

آیت‌الله ‌هاشمی در دیدار جمعی از مسئولان وزارت ورزش و جوانان: تضعیف پایه‌های کشور در نزاع‌های سیاسی از مصادیق ضداخلاقی‌ است
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، پرهیز از نزاع را از روشن‌ترین اخلاقیات اسلامی خواند و گفت: سست شدن پایه‌های جامعه اسلامی در نزاع‌های مذهبی و تضعیف پایه‌های کشور در نزاع‌های سیاسی یکی از مصادیق ضد اخلاقی‌هاست که متاسفانه هر دو مورد را در روزگار خود می‌بینیم. به گزارش ایلنا،‌ هاشمی‌رفسنجانی در دیدار جمعی از مسئولان معاونت ساماندهی امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان، اظهار کرد: پیروان دینی که 60 کشور دنیا را با یک‌میلیارد و 700میلیون جمعیت جهان دارند، به خاطر اختلافات مذهبی دارند همدیگر را می‌کشند و منابع مسلمانان را هدر می‌دهند و این بهترین معنی برای «فشل» بودن است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام توجه به بحران اخلاقی را ضروری خواند و گفت: باید آسیب‌شناسی علمی کرد و دامنه مصادیق اخلاقی را گسترش داد تا جامعه به جای توجه به موضوعات عمیق، گرفتار ظاهرسازی‌ها نشود. او آزادی و محدودیت را دو اصطلاح مهم و ضروری برای مطالعه مسائل جوانان توصیف کرد و گفت: افراط و تفریط در هر دو موضوع، مطالعات را از مسیر درست منحرف می‌کند و به تبع آن جوانان به جای میدان‌داری منطقی، منزوی می‌شوند.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی شرح وظایف معاون اول قوه قضائیه را ابلاغ کرد
شرح وظایف و اختیارات معاون اول قوه قضائیه توسط آیت‌الله آملی‌لاریجانی، در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای ابلاغ شد. این درحالی است که در سال‌های گذشته وظایف و اختیارات معاون اول قوه قضائیه به تفصیل ابلاغ و منتشر نشده بود. آیت‌الله آملی‌لاریجانی در مراسم معارفه مسئولان قوه قضائیه در سوم شهریور گفته بود: در این دوره از مدیریت یک تغییر نگرشی در اداره امور داریم و همراه با تغییر معاون اول، برخی از اختیارات رئیس قوه قضائیه ازجمله جلسه با معاونان، رؤسای سازمان‌های قوه قضائیه و رؤسای دادگستری‌ها به وی تفویض می‌شود و تصمیم نهایی با رئیس قوه قضائیه است، به تعبیری معاون اول قوه قضائیه جانشین و قائم‌مقام رئیس قوه قضائیه است.
به گزارش خبرگزاری میزان، در ابلاغ ریاست قوه قضائیه خطاب به معاون اول این قوه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای آمده است: «با توجه به سیاست‌های راهبردی قوه قضائیه و در جهت هماهنگی بیشتر بخش‌های ستادی و اجرایی و تسریع در انجام وظایف مقرره در قوانین، وظایف و اختیارات معاون اول قوه قضائیه ابلاغ می‌شود.» در ادامه این نامه، محورهای وظایف و اختیارات معاون اول قوه قضائیه بدین شرح ذکر شده است: ارایه راهکارهای روشن و عملیاتی جهت پیگیری و اجرای موارد مذکور در حکم انتصاب مقام معظم رهبری و نظارت بر اجرای آن پس از تصویب رئیس قوه قضائیه، بررسی و تأیید پیشنهاد‌های معاونت راهبردی درخصوص شرح وظایف و تشکیلات واحدهای اداری قوه قضائیه و سازمان‌های تابعه، تصویب ایجاد شعب دادسرا و دادگاه، ریاست جلسات کمیسیون نقل و انتقال قضات، بررسی فرآیند تأمین و توزیع اعتبارات مصوب قوه قضائیه، بررسی و تأیید پیشنهادهای معاونت منابع انسانی درخصوص تبدیل وضع قضات از آزمایشی به رسمی، تشکیل شورای معاونان و مراکز تابعه، تشکیل شورای سازمان‌های تابعه، اتخاذ تصمیم درخصوص مواد 356 و 424 قانون مجازات اسلامی، اتخاذ تصمیم مقتضی در مورد تبصره 2 ماده 495 راجع به اعطای برائت به طبیب در موارد فقدان یا عدم دسترسی به ولی خاص، اتخاذ تصمیم درخصوص اجرای احکام سلب حیات در پرونده‌های مواد مخدر و...

حجت‌الاسلام تقوی: جلسات وحدت اصولگرایی هیچ ارتباطی به انتخابات مجلس دهم ندارد
عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این‌که همایش وحدت اصولگرایان هیچ ارتباطی به انتخابات مجلس دهم ندارد، گفت:  هدف ما تنها ایجاد همگرایی بین اصولگرایان است. به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی در حاشیه مراسم هفتمین روز درگذشت همسر نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در جمع خبرنگاران درباره همایش وحدت اصو‌لگرایان که در روز 19 مهر برگزار می‌شود، گفت: این همایش براساس تشکیل جلسات همگرایی میان اصولگرایان شکل گرفته و بنده تلاش کردم تا این همایش تشکیل شود.وی افزود: هدف ما از برگزاری چنین برنامه‌هایی، تنها ایجاد وحدت و همگرایی بین اصولگرایان است و ما به جریانی سوق نداریم و تنها طرفدار ایجاد وحدت بین اصولگرایان هستیم. عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: تأکید بر همگرایی و وحدت، شعار اصلی همایش اصولگرایان در نوزدهم مهرماه خواهد بود. وی با بیان این‌که سازوکار ایجادشده در میان اصولگرایان با تشکیل جلسات وحدت اصولگرایی هیچ ارتباطی به انتخابات مجلس دهم ندارد، تصریح کرد: هدف ما از برگزاری این همایش تنها ایجاد همگرایی است، زیرا در شرایط فعلی آنچه جریان اصولگرایی به آن احتیاج دارد، همگرایی است.


تعداد بازدید :  352