شماره ۳۹۷ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۵ مهر
صفحه را ببند
یونسی:
ایجاد تضاد مذهبی بزرگ‌ترین خطری است که نظام را تهدید می‌کند

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها درباره تلاش سازمان‌یافته عده‌ای در داخل و خارج از کشور برای ایجاد تضاد و نزاع مذهبی در داخل کشور گفته است: عده‌ای در داخل ندانسته و یک عده‌ای در خارج آگاهانه تلاش می‌کنند که بالاخره تضاد مذهبی را ترویج کنند، یعنی اگر تضاد مذهبی ایجاد شود فساد مذهبی شکل می‌گیرد و این بزرگ‌ترین خطری است که نظام را تهدید می‌کند.
به گزارش فارس، علی یونسی با بیان این مطلب افزوده است:  افرادی می‌آمدند و پول خرج می‌کردند تا بدبینی مذهبی را ترویج کنند؛ شاید بیش از هر فرد دیگری صحبت کردم و کمتر مصاحبه‌ای بود که من در این خصوص صحبت نکرده باشم تأکیدم این بود که تضاد مذهبی منجر به نزاع مذهبی می‌شود.وی افزوده: عده‌ای که به نام دین و مذهب تلاش می‌کردند که بگویند تمامی اهل سنت وهابی هستند و همه وهابی‌ها تروریست‌اند، این خط غلط است چراکه اهل سنت ایران عاشق اهل بیت و هوادار جمهوری اسلامی ایران هستند و در راه جمهوری اسلامی هزاران شهید داده‌اند و امروز هم در دفاع از جمهوری اسلامی تردیدی ندارند. این‌که ما هم بیاییم میلیون‌ها اهل سنت را دشمن جمهوری اسلامی معرفی کنیم، همان چیزی است که داعش و اسرائیل و آمریکا می‌خواهد البته متأسفانه عده‌ای هم در کشور هستند که به این شیوه عمل می‌کنند.
یونسی با اشاره به اقدام اخیر وزارت اطلاعات در تعطیل کردن چند شبکه ماهواره‌ای غیرقانونی و وحدت‌شکن گفته است:  در ملاقات‌های مکرر خواستیم این کار صورت بگیرد و متأسفانه دیر انجام گرفت و هنوز هم کامل صورت نگرفته است؛ ما معتقدیم که این کار باید خیلی زود‌تر انجام می‌گرفت و بعد باید این حرکت را تفهیم کنند.دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها خاطرنشان کرده است: هدف دشمن از بیان چنین مسائلی و دامن زدن به تضادهای مذهبی برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی است. البته باز هم می‌گویم عده‌ای که برخی دسترسی‌ها را هم دارند به این مسائل دامن می‌زنند. شاهد این مطلب هم بولتن برخی ارگان‌ها و نهادهای مثلاً حاکمیتی است.یونسی تأکید کرده: ارگان‌های امنیتی، قضایی و نظامی بیایند حداقل این افراد را محدود کنند، چرا کسانی که به دنبال ایجاد نزاع مذهبی و قومیتی هستند باید آزادانه از رسانه‌های جمعی و ملی استفاده کنند؛ این افراد باید محدود شوند. البته من طرفدار اختناق نیستم ولی می‌خواهم بگویم که نباید اجازه داده شود این افراد از رسانه‌های همگانی ملی حرفی را بزنند که بهانه‌ای برای وهابیت شود، از من مکرر سوال شده که چرا شما می‌گویید اقوام ایران نه‌تنها تهدید نیستند بلکه فرصت هم هستند.


تعداد بازدید :  313