شماره ۳۹۷ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۵ مهر
صفحه را ببند
روی خط خبر

بیش از 700 پرونده سوءاستفاده و تخلف دولت قبل درحال رسیدگی است
رئیس هیأت بدوی بررسی تخلفات دولت گذشته گفت: دولت مصمم است تا میزان مفاسد در دستگاه‌های اجرایی را کاهش دهد و با آنها مبارزه کند و از سوی دیگر، برحسب قانون موظف به این کار است. گزارش و دستور آقای روحانی دراین‌باره نیز بر همین اساس بود هرچند که آن گزارش و دستور به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد.
به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام محمد اشرفی‌اصفهانی درخصوص آخرین رسیدگی‌ها به تخلفات دولت گذشته در هیأت‌های بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست‌جمهوری گفت: بیش از هفتصد پرونده سوءاستفاده و تخلف اداری در هیأت‌های بدوی رسیدگی به تخلفات اداری درحال بررسی و رسیدگی است. وی درباره سازوکار رسیدگی به پرونده تخلفات در هیات‌های بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست‌جمهوری اظهار داشت: ما پرونده‌هایی که مربوط به تخلفات اداری است و از سوی سازمان بازرسی کل کشور برایمان ارسال می‌شود مورد بررسی قرار می‌دهیم و براساس قانون برای متخلفان احکامی چون توبیخ، انفصال و محرومیت از مشاغل دولتی صادر می‌شود.

آزادی همسر خبرنگار آمریکایی
روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست مدعی شد همسر خبرنگار بازداشت‌شده واشنگتن‌پست که از ماه ژوئیه با همسرش در بازداشت به سر می‌برد، آزاد شده است.  به گزارش باشگاه خبرنگاران، واشنگتن‌پست به نقل از شوهر خواهر «یگانه صالحی» همسر «جیسون رضائیان» اعلام کرد او هفته گذشته با سپردن وثیقه آزاد شده است. صالحی که خبرنگار پیشین روزنامه نشنال امارات است، مجوز فعالیت در ایران را از دست داده است. خانواده‌ خانم صالحی در بیانیه‌ای اعلام کردند:  ما از آزادی یگانه به قید ضمانت سپاسگزاریم.

احمد خاتمی: تخریب دولت کار نادرستی است
سیداحمد خاتمی روز گذشته در دیدار با داود نمازی مشاور وزیر کشور در امور روحانیت و ائمه‌جمعه و جماعات، تخریب دولت را کاری نادرست خواند و تأکید کرد: به بهانه تخریب نخست‌وزیر انگلیس حق نداریم رئیس‌جمهوری را بکوبیم. دیدار رئیس‌جمهوری با نخست‌وزیر انگلیس به درخواست دیوید کامرون بوده و در آن دیدار حرف‌های محکمی زده شده. ما حق نداریم به بهانه این‌که نخست‌وزیر انگلیس حرف نامربوط زده، رئیس‌جمهوری کشورمان را بکوبیم. این درست نیست.به گزارش مهر، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری حمایت از دولت را وظیفه خود دانست و تأکید کرد: ما موظفیم از دولت حمایت کنیم و شعار هم نمی‌دهیم و کمک هم نمی‌خواهیم بلکه براساس تکلیف‌مان از دولت حمایت می‌کنیم ولی دولت باید از خودش هم حمایت کند.

سعیدلو در واکنش به اظهارات ترکان: دقیقاً بگویید چه اموالی را باید برگردانیم
معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دولت نهم در واکنش به اظهارات اخیر اکبر ترکان، مشاور ارشد رئیس دولت یازدهم، گفت که آقای ترکان باید دقیقا بگوید کدام اموال از سوی مسئولان دولت نهم و دهم بازگردانده نشده است؟ علی سعیدلو در گفت‌وگو با میزان بعد از گذشت 23 روز از اظهارات اکبر ترکان، مشاور ارشد روحانی مبنی بر این‌که دولت سابق هنوز برخی از اموال را بازنگردانده است و دولت یازدهم در این‌خصوص به قوه قضائیه شکایت کرده است، اظهار کرد: آقای ترکان باید دقیقا بگوید کدام اموال بازگردانده نشده است؟ این اموال از کدام قسمت رفته و حالا بازگردانده نشده، آیا از استانداری بلوچستان، فارس، تهران یا جاهای دیگر بوده است؟ آخرین رئیس سازمان تربیت بدنی با تأکید بر این‌که دولت یک حوزه گسترده است، خاطرنشان کرد: باید آقای ترکان مشخص کنند که این اموال از دفتر فلان وزیر، اداره کل فلان استان، اداره ترابری فلان شهرستان یا جاهای دیگر بوده است.
 
فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی طبق قانون بررسی می‌شود
وزیر دادگستری از بررسی بحث فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی طبق قانون خبر داد.به گزارش ایلنا، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در حاشیه مراسم ترحیم شب هفت همسر حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در پاسخ به سوالی درباره پرونده ریحانه جباری گفت: مهلتی داده‌ایم که ان‌شاءالله گذشت شود.وزیر دادگستری همچنین در مورد فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی نیز گفت: این مسأله طبق قانون بررسی می‌شود و تحت پیگرد است.

درگذشت قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور
ولی‌الله خبره قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور دار فانی را وداع گفت. به گزارش فارس، ولی‌الله خبره قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور صبح دیروز دار فانی را وداع گفت. اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری در پیامی درگذشت قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور را تسلیت گفت.


تعداد بازدید :  329