شماره ۳۹۷ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۵ مهر
صفحه را ببند
وزارت دفاع اعلام کرد
کارگاه صنایع دفاع در محاصره آتش

آتش‌سوزی و انفجار در یک کارگاه تولید مواد آتش‌زا وابسته به سازمان صنایع دفاع 2 کشته بر جای گذاشت. به گزارش فارس،آخرین ساعات پایانی روز یکشنبه بود که انفجاری مهیب ساختمان‌های اطراف یک کارگاه تولید مواد ناریه را در شرق تهران لرزاند. حلقه‌های بزرگ آتش کارگاه را در محاصره خود قرار داده بودند. ساکنان ساختمان‌های اطراف اين مجتمع نظامی، از شدت نگرانی به بيرون از خانه‌های خود آمده بودند و نيروهای امنيتی و انتظامی نيز با حضور در خيابان‌های منتهی به مجتمع نظامی پارچين، عبور و مرور را در آنها مسدود کردند. تا این‌که نیروهای آتش‌نشانی مستقر در محل، عملیات اطفای حریق را آغاز کردند.
تحقیقات اولیه نشان می‌داد آتش‌سوزی تنها در محدوده کارگاه بوده و به همین دلیل 2 نفر از کارکنان این کارگاه که در میان حلقه‌های آتش حبس شده بودند به کام مرگ فرو رفته بودند. یک مقام مطلع در وزارت دفاع اعلام کرد شب گذشته در كارگاه مواد محترقه صنایع در شرق تهران آتش‌سوزی رخ داده است.
زوایای حادثه
در پی این آتش‌سوزی مرگبار یک مقام مطلع در وزارت دفاع گفت: این حادثه تنها به دلیل فعل و انفعالات شیمیایی مواد آتش‌زا رخ داده و جزو حوادث معمول و مرسوم در کارگاه‌های صنایع دفاع است.این مقام مسئول گفت: رویت نور سفید از شعاع 50کیلومتری صحت ندارد و اتفاق یکشنبه‌شب تنها یک آتش‌سوزی معمولی تلقی می‌شود. گفتنی است مسئولان وزارت دفاع درخصوص آتش‌سوزی شب یکشنبه پس از بررسی‌های لازم توضیحات بیشتری ارایه خواهند داد.


تعداد بازدید :  258