شماره ۳۹۷ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۵ مهر
صفحه را ببند
احمد محیط‌طباطبایی:
موزه‌های کشور برای بازدید کودکان رایگان شد

شهروند| تمامی کودکان و نوجوانان کشور می‌توانند به مناسبت هفته ملی کودک و در روزهای 16 تا 17 مهر امسال از موزه‌ها به همراه خانواده‌های خود به صورت رایگان دیدن کنند.
«احمد محیط‌طباطبایی» مشاور ارشد پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری دیروز با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران گفت:  صلح و امنیت، بازی و خانواده، تعلیم و تربیت باکیفیت، میراث فرهنگی و حفظ طبیعت، شادی و معنویت، حقوق و رسانه و ایمنی و سلامت برای همه کودکان روزهای نامگذاری شده برای هفته کودک است.
او که به مناسبت آغاز گرامیداشت هفته ملی کودک (در هفته جاری) در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت با اشاره به شعار امسال مبنی بر«سلام من کودکم» گفت:  کودکان سرمایه‌های آینده یک کشورند که با توجه به داشتن جمعیت آماری بالا از مهم‌ترین مخاطبان موزه‌ها به شمار می‌آیند. او ازجمله برنامه‌های این هفته را برگزاری نشست‌های علمی و پژوهشی ویژه کودکان، نمایش‌های عروسکی، نمایشگاه‌های عکس کودکان در قالب اقوام ایرانی، افغان، کتاب‌های مناسب کودکان، لوازم کودک و اسباب‌بازی، عروسک‌های مدرسه موش‌ها، موزه نیروی هوایی و آب و فاضلاب عنوان کرد. او از برپایی نمایشگاه‌های موزه و کتابخانه مجلس (نسخ خطی کودکان و نوجوانان)، مردم‌شناسی نظنز، عروسک‌های دست‌ساز، علوم و فناوری، من اگر یک بمب بودم و معرفی کودکان ادیان توحیدی در ایران نام برد. محیط‌طباطبایی برگزاری تور گردش در موزه و برپایی کارگاه‌های آشنایی با انیمیشن و قصه‌گویی، باستان‌شناسی، نجوم و ستاره‌شناسی، هفت‌سنگ، تیله‌بازی و آشنایی با رباتیک به‌عنوان دیگر برنامه‌های این هفته نام برد.


تعداد بازدید :  403