شماره ۳۹۷ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۵ مهر
صفحه را ببند
چینی‌ها صدرنشین گیشه سینمای جهان

فیلم کمدی «رفقای جدا» ساخته «نینگ‌هائو» که ماه پیش در جشنواره فیلم تورنتو به روی پرده رفت، نمایش موفقی در سینماهای سراسر جهان تجربه کرد و با فروش 38‌میلیون دلاری مجموع فروش خود را به 93‌میلیون دلار رساند.
به گزارش ایسنا، فیلم «دختر گمشده» جدیدترین ساخته «دیوید فینچر» با بازی «بن افلک» و «روزاموند پایک» نیز با فروش 24/6‌ میلیون دلاری از محل سینماهای 39 کشور جهان پرفروش‌ترین فیلم آمریکای شمالی شد.
سینماهای روسیه نیز در بیش از‌هزار سالن سینما فروش 2/9‌میلیون دلار برای فیلم جدید «فینچر» رقم زدند و آلمانی‌ها نیز 2/8‌میلیون دلار در 51 سالن سینما برای کمپانی فاکس به ارمغان آوردند.
فیلم «دونده مارپیچ» که دو هفته پیاپی پرفروش‌ترین فیلم سینمای جهان بود با اضافه کردن 16/5‌میلیون دلار در 61 کشور جهان مجموع فروش خود را به بیش از 119‌میلیون دلار ارتقاء داد و در سومین هفته نمایش فروش خود را در 486 سالن سینمای کره‌جنوبی به 16/7‌میلیون دلار افزایش داد.
فیلم اکشن و علمی تخیلی «طلوع سیاره میمون‌ها» نیز این هفته 1/2‌میلیون دلار از شش بازار باقی مانده بدست آورد و مجموع فروش خارجی خود را به 491‌میلیون دلار رساند.
فیلم «برابر کننده» با بازی «دنزل واشنگتون» نیز 13‌میلیون دلار در 70 کشور جهان فروخت تا مجموع فروش خود را در هفته‌های آغازین نزدیک به 40‌میلیون دلار کسب کرده باشد.
در نهایت فیلم ابرقهرمانی «نگهبانان کهکشان» با اضافه کردن 2/4‌میلیون دلار در 33 کشور جهان مجموع فروش خارجی و جهانی خود را به ترتیب به 330 و 653‌میلیون دلار افزایش داد.


تعداد بازدید :  329