شماره ۳۹۷ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۵ مهر
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

بن افلک از بیل مائر به دلیل توهین به اسلام و مسلمانان در یک شوی زنده شبانه آمریکایی، انتقاد تندي كرد.

نکوداشت مرحوم نامی پتگر، نقاش معاصر ایرانی چهارشنبه 16 مهر با حضور‌ هادی سیف، بهنام کامرانی و مرسده لسانی در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

گرامیداشت ششصدمین‌ سال تولد عبدالرحمان محمد جامی، شاعر و ادیب بزرگ ایرانی، با حضور امامعلی رحمان رئیس‌جمهوری تاجیکستان و جمعی از مقام‌های فرهنگی و سیاسی کشورهای ایران، هندوستان، تاجیکستان و افغانستان در تالار بزرگ تئاتر «اپرا و بالت» شهر دوشنبه روز یکشنبه 13 مهر ماه برگزار شد.

فیلم اروگوئه‌ای «یک شب بی ماه» توانست جایزه بهترین فیلم بخش بین‌الملل جشنواره بین‌المللی زوریخ را به خود اختصاص دهد.

مجموعه «هزار و یک داستان» به کارگردانی ریحانه کاوش تلفیقی از شعر و موسیقی و انیمیشن با بخش‌هایی رئال شامل حضور یک قصه‌گو و با همراهی موسیقی ملایم از شبکه پویا پخش می‌شود.

فیلم سینمایی «بدون مرز» امیرحسین عسگری در بخش مسابقه سینمای آینده آسیای بیست و هفتمین جشنواره فیلم توکیو و دو فیلم «مهاجر پرنده است» و «نینجای ایرانی» هم در جشنواره زنان مکزیک نمایش داده می‌شوند.

فیلم «شکاف» به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده این روزها توسط او تدوین می‌شود و دست‌اندرکاران تولید فیلم در نظر دارند آن را در جشنواره فجر به نمایش گذارند.

فیلم «انارهای نارس» به کارگردانی مجید رضا مصطفوی در بخش مسابقه سی‌وهشتمین جشنواره فیلم سائوپائولو کشور برزیل پذیرفته شده است و با فیلم‌های دیگری از سینمای جهان به رقابت خواهد پرداخت.

فیلم انیمیشن «درخت کهنسال» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی «فرنوش عابدی» به بخش مسابقه جشنواره ملبورن استرالیا راه یافت.

قطب‌الدین صادقی با نمایش خیابانی(فضای باز) «اصل 21» در نخستین جشنواره تئاتر خیابانی طلوع امید(بهزیستی) شرکت می‌کند.

آنسابل اپرای تهران، اپرای نمایشی «هانسل و گرتل» به کارگردانی‌ هادی قضات را ویژه بانوان و کودکان زیر 12‌سال از 16 تا 29 مهرماه در تالار رودکی به صحنه می‌برد.

فیلم «مستانه» به کارگردانی حسین فرح‌بخش که سحر دولتشاهی نقش اصلی آن را به عهده دارد.پاییز امسال در گروه سینما آفریقا به روی پرده می‌رود.

جشنواره بچه‌های ایرانی؛ عروسک ایرانی که با همکاری شبکه جهانی جام جم برگزار می‌شود، یک‌شنبه شب 13 مهرماه در برج میلاد تهران آغاز به کار کرد و آغازگر این مراسم هنرنمایی 2 عروسک 6 متری عمونوروز و همسرش بود که با استقبال بسیاری از سوی مخاطبان و به‌ویژه کودکان حاضر در مراسم مواجه شد.

گیتاری که «جان لنون» در زمان ضبط ترانه‌ گروه «بیتل‌ها» در دست ‌می‌گرفت، به قیمت تخمینی 600هزار پوند برای فروش گذاشته می‌شود.

مهدی سلطانی و پریناز ایزدیار به جمع بازیگران سریال «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی  پیوستند.

تمرین‌های نوازندگانی که قرار است در کنسرت «کیتارو» در تهران با این هنرمند شهیر ژاپنی همکاری کنند، آغاز شد. کیتارو 23 و 24 و 25 مهرماه در تالار وزارت کشور روی صحنه خواهد رفت.


تعداد بازدید :  372