شماره ۳۹۷ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۵ مهر
صفحه را ببند
گزارش

شهردار بندرعباس خبر داد:  ساخت فرهنگسرا در محلات بندرعباس
شهردار بندرعباس از ساخت فرهنگسرا در مناطق سه‌گانه این شهر خبر داد و گفت:  شهرداری بندرعباس نگاه ویژه و جدی‌تری نسبت به گذشته پیرامون مباحث فرهنگی و اجتماعی دارد.
به‌گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، عباس امینی‌زاده دراین‌باره اظهار کرد:  ورود شهرداری به مباحث فرهنگی با توجه به حیطه وظایفی که دارد، یکی از موضوعات مهمی است که در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به این‌که شهرداری بندرعباس پتانسیل انجام اقدامات فرهنگی و حمایت در این حوزه را دارد، افزود: بندرعباس در مباحث فرهنگی و هنری آوازه‌ای دیرینه دارد، به‌طوری که نام هنرمندان این دیار در سطح ملی و بین‌المللی شناخته شده است. شهردار بندرعباس خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از هنر و هنرمندان، در سالی که از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به نام «سال فرهنگ و اقتصاد، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نام‌گذاری شده، شهرداری بندرعباس خودش را موظف می‌داند توجه ویژه‌ای به مباحث فرهنگی داشته باشد.امینی‌زاده با بیان این‌که مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) موضوع «فرهنگ» را مهم‌تر از اقتصاد می‌دانند، تأکید کرد: ساخت فرهنگسرا در محلات بندرعباس موجب پرورش استعدادهای بالقوه می‌شود.وی ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری بندرعباس به مسائل فرهنگی توجه خاصی دارد و این امر شایسته این شهر است.

مديرعامل آبفاي هرمزگان خبر داد: 405ميليارد تومان فرصت سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي آب و فاضلاب
مديرعامل آبفاي هرمزگان گفت: افزون بر
 405 ميليارد تومان فرصت سرمايه‌گذاري براي بخش خصوصي در صنعت آب و فاضلاب استان وجود دارد.
مهندس«حسين خادمي» افزود: آبفاي هرمزگان با ارایه 10 پروژه آب و فاضلاب به ارزش بيش از 405 ميليارد تومان آمادگي خود را براي جذب سرمايه‌گذاري بخش خصوصي اعلام مي‌كند. وي افزود: اين پروژه‌ها شامل جمع‌آوري شبكه و احداث تصفيه‌خانه فاضلاب، اجراي خط انتقال آب و احداث آب شيرين‌كن است.
خادمي با اشاره به اينكه در بخش فاضلاب به دلايل زيست‌محيطي و بهداشتي، ضرورت اجراي طرح‌هاي اين بخش بيش از گذشته احساس شده است، گفت: تعداد 7 پروژه فاضلاب به ارزش 279 ميليارد تومان در پنج شهر پارسيان، بندرلنگه، حاجي‌آباد، درگهان و اجراي مدول دوم تصفيه‌خانه فاضلاب بندرعباس و همچنين پروژه احداث تصفيه‌خانه فاضلاب شهرك پيامبر اعظم و فاينانس داخلي بخشي از شبكه جمع‌آوري فاضلاب شهر بندرعباس آماده جذب سرمايه‌گذاري بخش خصوصي است. وي افزود: همچنين در بخش آبرساني، اجراي خط انتقال آب از بندر چارك به شهرهاي بستك و جناح به ارزش 64 ميليارد تومان و
 2 پروژه آب شيرين‌كن در شهرهاي پارسيان و چارك به ارزش 804 ميليارد تومان آماده واگذاري به بخش خصوصي است. خادمي با بيان اين كه استان هرمزگان از استان‌هاي پيشرو در بهره‌مندي از سيستم شيرين‌سازي آب دريا با استفاده از سرمايه‌گذاري بخش خصوصي بوده است، تصريح كرد: 90درصد پروژه‌هاي آب‌ شيرين‌کن كشور در اين استان درحال اجراست.  وي در پايان افزود: درحال حاضر 16پروژه آب شيرين‌كن در شهرها و جزاير استان (با حجم آب توليدي 42‌هزار و
575 مترمکعب در شبانه‌روز در سطح استان) و  يك پروژه فاضلاب از طريق سرمايه‌گذاري بخش خصوصي درحال بهره‌بر‌داري است و 3 پروژه آب شيرين‌كن و يك پروژه فاضلاب نيز در دست اجرا داريم.


تعداد بازدید :  349