شماره ۳۹۷ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۵ مهر
صفحه را ببند
نکته مهم در مورد کاشت مو

|  دکتر جاوید حسینی  |   متخصص پوست و مو    |

متقاضیان کاشت مو نباید به تبلیغات کاذب درخصوص کاشت مو توجه کنند. چیدمان هنرمندانه‌ گرافت‌ها بیشترین اهمیت را از نظر مطلوب‌ شدن نتیجه‌ پیوند‌ مو دارد.  
معیارهای انتخاب متخصص پوست ‌و ‌مو برای انجام پیوند موی طبیعی اهمیت دارد. در انتخاب متخصص پوست و مو برای انجام کاشت ‌موی طبیعی باید به‌ نکاتی خاص توجه شود.  فردی که تصمیم به کاشت مو می‌گیرد باید در نظر داشته باشد که آیا پزشک مورد نظر، وی را در زمینه‌ جنبه‌های زیبایی‌شناسی و نتایج هنرمندانه‌ کاشت ‌مو راهنمایی می‌کند یا این‌که فقط به مسائل پزشکی قضیه اشراف دارد.  
به یاد داشته باشید که اگر پیوند مو را به 3 بخش تقسیم کنیم، سهم علم پزشکی و تخصص پوست و مو فقط یک سوم است.  یک‌سوم دیگر آن درگیر ذوق هنری و زیباشناسی ذاتی پزشک است و پس از آن وجدان و رعایت اخلاق پزشکی نیز یک‌سوم مابقی را تشکیل می‌دهد.  باید توجه داشت که آیا پزشک برای جلسات احتمالی بعدی کاشت مو با شما صحبت می‌کند و به بیان دیگر نگران وضع فرد در آینده نیز هست و برنامه‌ریزی بلندمدت برای شما می‌کند یا این‌که فقط به این فکر است که برای این جلسه کار شما را انجام دهد و شما را به حال خود رها کند.  لازم است پزشک در مورد مشکلات و عوارض جانبی کاشت مو هم با فرد صحبت‌ کند و آن‌قدر شهامت داشته باشد که به برخی‌ از متقاضیان کاشت موی طبیعی جواب منفی دهد یا آن‌که انجام کاشت مو در آنها را به تعویق بیندازد. پزشک باید با حوصله با فردی که تمایل به کاشت مو دارد، صحبت کند و به تمام سوال‌ها و ابهامات وی پاسخ دهد.  
درباره برخی تبلیغات مبنی‌بر کاشت 12 تا 16‌هزار تار مو در یک جلسه باید گفت، متقاضیان کاشت مو نباید به تبلیغات کاذب درخصوص کاشت مو توجه کنند. هرگز به این اعداد دل خوش نکنید و درواقع این مطلب را از مصادیق بارز کلاهبرداری در ‌حیطه‌ پزشکی بدانید، چراکه شما به ‌هیچ‌ عنوان نمی‌توانید تعداد موهای کاشته شده را بشمارید. در این زمینه چیدمان هنرمندانه‌ گرافت‌ها بیشترین اهمیت را از نظر مطلوب‌ شدن نتیجه‌ پیوند‌ مو دارد و تعداد موهای کاشته‌شده در مرحله بعدی قرار دارد.  
اگر پزشک به‌ صورت قطعی و بدون هرگونه ریسک در مورد نتیجه‌ کاشت مو، به ‌شما اطمینان و ضمانت صد‌در‌صد می‌دهد، باید در‌ مورد کار وی شک کنید، چراکه هیچ مطلبی در پزشکی به‌ویژه پزشکی‌زیبایی دارای قطعیت کامل نیست.  
هیچگاه به ‌تبلیغات رسانه‌ای، مطبوعات، پیک‌های ‌تبلیغاتی، رادیو و تلویزیون و به‌ویژه ماهواره اعتماد نکنید و فکر نکنید هرکس در ‌مجله مطلبی می‌نویسد یا در رادیو و تلویزیون صحبت می‌کند، دارای صلاحیت‌های لازم است. متوجه باشید که مطالب و گفته‌های پخش شده در‌ شبکه‌های ماهواره‌ای کذب محض است، زیرا هیچ کنترل علمی روی محتویات این برنامه‌ها وجود ندارد و هرکس با هر‌ مدرکی می‌تواند با پرداخت پول خودش را دکتر معرفی و تبلیغات کند.  

 


تعداد بازدید :  290