شماره ۳۹۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۴ مهر
صفحه را ببند
اعلام نام بازیکنان حاضر در اردوی پرتغال و حاشیه‌هایش
هدف؛ تغییر نسل

گروه ورزش| لیست نهایی تیم‌ملی فوتبال برای حضور در اردوی پرتغال اعلام شد و مطابق همیشه انتقادهای متعددی در این خصوص مطرح شده است. البته لیست اعلام‌شده از سوی کارلوس کی‌روش در برخی نقاط واقعا جای انتقاد دارد اما می‌شود از لیست کنونی این استنباط را کرد که سرمربی پرتغالی تیم‌ملی می‌خواهد به وعده‌اش درباره تغییر نسل تیم‌ملی ایران عمل کند.
23 بازیکن نهایی
حقیقی، بیرانوند، فروزان، ‌ بیک‌زاده، غفوری، حسینی، منتظری، امیرحسین صادقی، پورعلی‌گنجی، پولادی، نکونام، تیموریان، عبدالله‌زاده، ابراهیمی، حاج‌صفی، حیدری، رفیعی، انصاری‌فرد، جهانبخش، شجاعی، آزمون، قوچان‌نژاد، امیری و دژاگه 23 بازیکنی هستند که بامداد یکشنبه تهران را به مقصد لیسبون ترک کردند.
ابهامات لیست کی‌روش
در لیست نفرات تیم‌ملی نام بازیکنانی قرار دارد که می‌توان شبهه‌های زیادی را به وجود آورد. به‌عنوان مثال دعوت از مهرداد پولادی که بعد از جام‌جهانی حتی یک بازی رسمی نیز انجام نداده و درحال حاضر در هیچ تیمی توپ نمی‌زند، جای سؤال دارد. همچنین در پست دروازه نیز تیم‌ملی دستخوش تغییرات زیادی شده است. نفراتی مثل مکانی، داوری، احمدی، لک و رحمتی - که بعد از مدت‌ها در لیست اولیه تیم‌ملی نامش وجود داشت - جایی در بین بازیکنان دعوت شده نداشتند. ضمن این‌که نفراتی مثل خلعتبری، شجاع خلیل‌زاده، بیت آشور، شریفی، رضا حقیقی و... نیز راهی به اردوی پرتغال پیدا  نکردند.
پرسپولیس و صدرنشین، بدون نماینده
نکته قابل توجه در این لیست عدم دعوت از بازیکنان شایسته تراکتورسازی و البته پرسپولیس است. تیم فوتبال تراکتورسازی با جوانان شایسته خود توانسته صدر جدول لیگ برتر را به خود اختصاص دهد اما هیچ‌کدام از بازیکنان جوان این تیم نتوانستند نظر مساعد سرمربی تیم‌ملی را جلب کنند. جمشید نظمی، مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در این خصوص به «شهروند» می‌گوید: «نمی‌دانم معیارهای کادرفنی تیم‌ملی برای انتخاب بازیکنان چیست. تیم ماکه ضرر نمی‌کند، این کی‌روش است که از نداشتن بازیکنان تراکتورسازی آسیب می‌بیند.» از این مسأله گذشته تیم پرسپولیس برای اولین‌بار هیچ نماینده‌ای در تیم‌ملی ندارد.
پوست‌اندازی تیم ملی
کارلوس کی‌روش بعد از امضای قرارداد جدید با فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده بود که قصد دارد بازیکنان جوان را به تیم‌ملی بیاورد و آرام‌آرام نسل کنونی تیم را تغییر دهد. حالا به نظر می‌رسد او با دعوت از بازیکنانی نظیر فروزان، بیرانوند، غفوری، پورعلی‌گنجی، عبدالله‌زاده، ابراهیمی، رفیعی، امیری و ... به وعده‌اش عمل کرده است.
کی‌روش: به نام تیم توجه نمی‌کنم
با وجود تمام انتقادهایی که از لیست اخیر تیم‌ملی می‌شود، شنیدن صحبت‌های کی روش می‌تواند جالب توجه باشد. سرمربی تیم‌ملی در این خصوص گفته است: «وقتی من برای تیم‌ملی بازیکن انتخاب می‌کنم به نام باشگاه توجه نمی‌کنم بلکه براساس بازی بازیکنان آنها را دعوت می‌کنم. این‌جا تیم‌ملی است و درهای آن همیشه باز است و ما 24 بازیکن با خودمان به اردو می‌بریم اما مسلما تعداد بازیکنان حاضر در پرسپولیس، سپاهان و استقلال هم محدود است و آنها هم 200 بازیکن ندارند. تیم‌ملی 24 بازیکن دارد که درحال حاضر من اعتقاد داشتم اینها باید در اردو باشند.»


تعداد بازدید :  154