شماره ۳۹۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۴ مهر
صفحه را ببند
2 استان،4 شهر و 3 روستا در محاصره سیل

شهروند| باران‌های پاییزی 2 استان،4 شهر و 3 روستای کشور را در محاصره سیل قرار داد.
باران پاییزی از 10 تا 12 مهرماه بارید و زندگی شهرنشینان و روستاییان را مختل کرد. امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر با حضور به موقع در مناطق سیل‌زده به امدادرسانی دست زدند. بارندگی در مناطق مختلف کشور تا صبح روز یکشنبه باعث سیل و آبگرفتگی در 4شهر چالوس، نوشهر، رامسر، ارومیه و آبگرفتگی خانه‌های روستاهای خرمنه علیا، سفلی و هوزکتی شد.
حسین درخشان، سخنگوی سازمان امدادونجات هلال‌احمر در رابطه با این حادثه گفت:  70 امدادگر در قالب 13تیم به 170نفر در سراسر کشور امدادرسانی کردند.

امدادونجات در آذربایجان غربی
در پی ورود سامانه بارشی به کشور و بارش شدید در شهرها و روستاهای آذربایجان‌غربی زنگ آماده‌باش برای امدادگران هلال‌احمر به صدا درآمد. تیم‌های امدادی و جست و جوگر هلال‌احمر برای کمک به حادثه‌دیدگان به مناطق سیل‌زده اعزام شدند.
علی‌اکبر جوانمرد، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ارومیه  در رابطه با این حادثه به «شهروند» گفت: «بارش باران که از ساعت اولیه بامداد روز جمعه یازدهم مهرماه در اغلب شهرستان‌های آذربایجان‌غربی از جمله ارومیه آغاز شده بود جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر و منازل تعدادی از ساکنان این شهرستان را درپی داشت. علی‌اکبر جوانمرد در ادامه افزود:  هرچند این بارش خوشحالی کشاورزان و باغداران را درپی داشت ولی در 5منطقه شهرستان ارومیه سیل، آبگرفتگی معابر و منازل و همچنین گرفتاری تعدادی خودرو را شاهد بودیم.
وی از آبگرفتگی 15خانه در اثر این بارش‌ها خبر داد و اظهار کرد: در پی گزارشات مردمی، اکیپ‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر به نقاط مختلف شهر اعزام شدند و در جریان این عملیات‌ها 15خانه از محاصره آب نجات یافت و با تلاش امدادگران 56خانوار به زندگی عادی خود برگشتند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ارومیه در ادامه بیان داشت:  همچنین در این عملیات از سطح معابر ارومیه 52 خودرو گرفتار در آب، رهاسازی شد.
گفتنی است در این عملیات، جمعیت هلال‌احمر شهرستان ارومیه با استفاده از 6تیم امدادونجات، خودروی امدادی و دستگاه موتورپمپ و لجنکش به کار گرفت و در کنار ناوگان موتوری شهرداری ارومیه و آتش‌نشانی به یاری همشهریان و رفع آبگرفتگی معابر، خانه‌ها و بازگشایی خیابان‌ها اقدام شد.»

امدادرسانی در مازندران
به‌دنبال وقوع سیل در مناطق مختلف کشور، استان مازندران نیز از این حادثه طبیعی درامان نماند و جاری شدن سیل در شهرستان‌های چالوس، نوشهرو رامسر امدادگران هلال‌احمر آن منطقه را به حالت آماده‌باش درآورد. به گزارش روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر مازندران، ولی‌پور مدیرعامل هلال‌احمر استان با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی روز جمعه در استان گفت:  بر اثر بارش شدید باران، شهرستان‌های چالوس و نوشهر و رامسر و همچنین ۳ روستای خرمنه علیا، سفلی و هوزکتی، متاثر و گرفتار سیل و آبگرفتگی شدند.
وی اظهار کرد:  امدادگران در محل سیل و آبگرفتگی حضور پیدا کرده و به ۱۴۰نفر امدادرسانی کردند. همچنین با کمک امدادگران ۲۵واحد مسکونی که گرفتار آبگرفتگی شده بودند، ‌از آب تخلیه شدند.
به گفته ولی‌پور در عملیات امدادرسانی به سیل‌زدگان ۷تیم امدادی شامل ۳۵نفر به همراه ۵دستگاه پمپ و لجن‌کش به سیل‌زدگان امدادرسانی کردند.


تعداد بازدید :  135