شماره ۳۹۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۴ مهر
صفحه را ببند
اخبار

اهدای لوح تقدیر رئیس‌جمهوری به یکی از  جانبازان۷۰ درصد
رئیس‌جمهوری با تجلیل از ایثارگری و فداکاری جانبازان ۸‌سال دفاع مقدس، گفت:  صبر و استقامت رفیع جانبازان و خانواده‌های آنان، برای همه ما یک درس بزرگ است. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی چهارشنبه هفته گذشته، با حضور در منزل محمدرضا خردمندنسب جانباز ۷۰درصد، اظهار کرد: خداوند به کسانی که به جبهه رفتند و توانستند در جبهه فداکاری، ایثار و رشادت کنند تا برای انقلاب کاری انجام دهند توفیق والایی را عطا می‌کند.  وی با اشاره به این‌که «صبر و استقامت را باید از شهدا و جانبازان بیاموزیم»، خاطرنشان کرد: همه ملت ایران می‌دانند، اگر فداکاری رزمندگان نبود، ما هم استقلالی نداشتیم و امروز شما مشاهده می‌کنید که کشورهای منطقه درحال حاضر چه وضعی دارند.

پیام تبریک رئیس‌جمهوری به مناسبت عید سعید قربان
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در پیامی فرارسیدن عید سعید قربان را به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و سران کشورهای مسلمان تبریک گفت. به گزارش ایلنا، متن پیام حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی به سران کشورهای اسلامی بدین شرح است: فرارسیدن عید سعید قربان، زیباترین جلوه ایثار و عبودیت را به جنابعالی، دولت و ملت‌های مسلمان تبریک می‌گویم. امیدوارم به میمنت این عید بزرگ و با الهام از پیام وحدت اسلامی در تجلی‌گاه حج، بیش از گذشته شاهد تحکیم وحدت و دوستی و ارتقای صلح و امنیت میان ملت‌های مسلمان و رفاه و آرامش برای همگان باشیم. از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت جنابعالی، بهروزی و سرافرازی دولت و ملت‌های مسلمان را مسألت دارم.

رئیس قوه قضائیه: با تشدید نظارت‌ها نخواهیم گذاشت چهره دستگاه قضایی مخدوش شود
آملی‌لاریجانی اظهار کرد: اجرای قضای اسلامی نیازمند وجود مقدماتی است و کار قضات نیز در برخی موارد با دشواری مواجه است. به گزارش خبرگزاری میزان، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در جلسه شورای قضایی استان خراسان رضوی در مشهد خاطرنشان کرد: امروز دستگاه قضایی با مشکلات متعددی مواجه است، اما ازجمله وظایفی که هم اکنون برعهده داریم انجام اقدامات آینده‌نگرانه است و تربیت نیروی کارآمد است. رئیس دستگاه قضا تلاش برای سلامت دستگاه قضایی را یکی از سیاست‌های مهم قوه قضائیه دانست و افزود:  در این زمینه نیز براساس
 ساز و کارهای موجود نظارت مؤثرتر و مستمری در زمینه حسن انجام امور صورت می‌پذیرد و ان‌شاءالله با تشدید نظارت‌ها نخواهیم گذاشت چهره دستگاه قضایی مخدوش شود.

شهرام جزایری آزاد شد
شهرام جزایری از زندان آزاد شد. یک مقام قضایی درگفت‌و‌گو با ایسنا، از آزادی شهرام جزایری از زندان اوین خبر داد. وی گفت:  شهرام جزایری پس از تحمل دوران محکومیت خود صبح جمعه 11 مهرماه از زندان اوین آزاد شد. در همین حال، غلامحسین اسماعیلی، رئیس‌کل دادگستری استان تهران ضمن ابراز بی‌اطلاعی از آزادی شهرام جزایری به ایسنا گفت:  من به‌طور خاص این موضوع را پیگیری نکرده‌ام.  اما قبلاً هم گفته بودیم هرکس که محکومیتش تمام شده باشد از زندان آزاد می‌شود.

خاتمی:   به تیم هسته‌ای کشورمان خداقوت می‌گوییم
امام جمعه موقت تهران از مذاکرات هسته‌ای در چارچوب تعیین‌شده از سوی رهبر معظم انقلاب و با رعایت خطوط قرمز حمایت کرد و گفت: به مسئولان مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان خداقوت می‌گوییم. به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران در دانشگاه تهران به موضوع مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت:  این‌که برخی گفته‌اند هر توافقی بهتر از عدم توافق است نامش پذیرش ذلت است؛ توافقی که توام با ذلت باشد توافقی ننگین و قابل قبول این ملت نیست. امام جمعه موقت تهران در ادامه حضور رئیس‌جمهوری در سازمان ملل و اظهارات وی را مفید دانست و تأکید کرد:  نباید انتقاد از اظهارات سخیف نخست‌وزیر انگلیس سبب شود اظهارات و اقدامات مفید رئیس‌جمهوری محترم در سازمان ملل نادیده گرفته  شود.

رژیم صهیونیستی گزارشگر شبکه خبر را بازداشت کرد
نیروهای رژیم صهیونیستی، جهاد البدوی گزارشگر شبکه خبر را بازداشت کردند. به گزارش واحد مرکزی خبر، نیروهای رژیم صهیونیستی گزارشگری را که برای شبکه خبر کار می‌کرد در شهر الخلیل بازداشت کردند. جهاد البدوی درحالی‌که درحال گزارش درباره حمله ارتش اسراییل به اردوگاه فلسطینی بود،بازداشت شد.


تعداد بازدید :  190