شماره ۳۳۸ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲ مرداد
صفحه را ببند
سید حسن خمینی در همایش «فلسطین؛ پاره تن اسلام» :
انتفاضه ملت فلسطین مولود انقلاب ایران است
همه با هم در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنیم

یادگار امام با ابراز تأسف از حوادث اخیر در غزه گفت: فساد اسرائیل آمیخته با تجمیع اندیشه ای است که خود را قوم برگزیده می‌بیند و به خود حق می‌دهد که دیگران را زیر دست و شهروند درجه دوم ببیند و همین نوع نگاه مایه آن اندیشه فسادانگیز است.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در همایش «فلسطین؛ پاره تن اسلام» که به همت اتحادیه بین المللی سازمان های غیر دولتی حامی ملت فلسطین و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به به حوادث اخیر جهان اسلام اظهار داشت: روزهای بسیار تلخ و سختی را می‌گذرانیم و مصیبت های بزرگی در جهان اسلام جریان دارد که با یک نمونه آن به طور فاجعه آمیز در فلسطین مواجه هستیم.
وی با تأکید بر اهمیت چنین نشست و بیان اینکه که اگر هزار کار دیگر هم داشتم از هر نقطه ای که بودم خود را باز هم به این جلسه می‌رساندم، با اشاره به تاریخچه اندیشه صهیونیستی که در تمام دوره ها آمیخته به خون بوده است، افزود: دولت های عربی در دوره های مختلف تاریخی نتوانسته اند مواجهه با این پدیده را مدیریت کنند و مجموعه سرزمین های اسلامی نیز به خاطر ضعف های مختلف نتوانستند با یکدیگر وحدت کنند و در نتیجه به تعبیر امام غده سرطانی اسرائیل شکل گرفت.
یادگار گرامی امام خمینی دوره جدید مبارزات ملت فلسطین را بازگشت اندیشه دینی برای آزادی این سرزمین دانست و اظهار داشت: پس از آغاز این دوره، فلسطین دیگر یک خاک و یک نقطه جغرافیایی مربوط به یک قوم رانده شده یا یک یک شهروندان آواره شده نیست، بلکه مسجدالاقصی، قبله گاه اول و نقطه کانونی تمام مسلمانان است که علت ایجاد این دوره جدید مبارزه در تاریخ مبارزات فلسطین وقوع انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی است.
وی در همین خصوص به دسته بندی انقلاب ها اشاره کرد و یادآور شد: معمولا انقلاب ها در دنیا چند دسته هستند؛ یک دسته سیاسی هستند و در نتیجه نهایتا فقط یک نظام سیاسی تغییر می‌کند. دسته دیگر  اجتماعی بوده و موجب زیر و رو شدن جامعه و تغییر بافت های آن می‌شوند. برخی دیگر هم به تعبیر جامعه شناسان تاریخ ساز هستند و موجب شکل گیری گفتمان و پارادایم های جدید می‌شوند و عینک های پیش چشم مردم را تغییر می‌دهند. انقلاب سرزمین ما جزو این دسته بود و  یک تغییر گفتمان در سراسر دنیا را ایجاد کرد.
سید حسن خمینی یادآور شد: تا قبل از انقلاب ما دین از نگاه چپ ها افیون توده ها و از دید راست ها یک شیء عبادی و سازگار با ایندیویدوالیسم(فردگرایی) و سرمایه داری غربی بود. اما این بار دین به جامعه آمد و لذا بازگشت دین به حوزه های فردی، سیاسی و اجتماعی حرکت بزرگ انقلاب اسلامی ایران است.
یادگار امام با تأکید بر اینکه بذر بیداری اسلامی در سال 1357 گذاشته شد، به گسترش رنگ و بوی دینی در مبارزات ملت فلسطین اشاره کرد و افزود: اینکه در میانه جامعه فلسطین شهادت و استشهاد معنا پیدا می‌کند ریشه در نگاه تاریخ ساز انقلاب ما دارد و انتفاضه ملت فلسطین مولود انقلاب ایران است؛ لذا امروز می‌بینیم که در فلسطین انقلاب پدید می‌آید و ما مانند کسی هستیم که مولود خود را در آنجا می‌بیند.
سید حسن خمینی با ابراز نارضایتی از اختلافات پدید آمده در جوامع اسلامی هشدار داد: بزرگترین لطف به اسرائیل، اختلافات در جهان اسلام است و اندیشه های افراطی ای که در عراق، سوریه و شمال آفریقا می‌بینیم نمونه های این اختلافات هستند، همچنان که در رسانه ها به جای درگیری همواره خبر درگیری گروههای مختلف اسلامی با یگدیگر را می‌شنویم؛ اما آنچه در غزه مشاهده می‌شود بازگرداندن مبارزات اسلامی به جایگاه خودش است، زیرا این مبارزات در سایه اختلافات گم شده بود و باید دانست که آنچه باید بدان توجه کرد جنایات اسرائیل است.
وی با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس تأکید کرد: ان شاء الله همه با هم در راهپیمایی این روز جهانی شرکت کنیم.
در این مراسم دکتر زهرا مصطفوی دختر گرامی امام خمینی و دبیرکل اتحادیه بین المللی سازمان های غیر دولتی حامی ملت فلسطین، احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، دکتر فاطمه طباطبایی همسر مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی و همسران جمعی از شخصیت های سیاسی کشور از جمله خانم صاحبه عربی همسر رئیس جمهور، عفت مرعشی همسر آیت الله هاشمی رفسنجانی، معصومه خدنگ همسر محسن رضایی، خانم فدایی همسر معاون اول رئیس جمهور و نیز حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی معاون اجتماعی-فرهنگی شهرداری تهران، فاطمه هاشمی رفسنجانی، حجت الاسلام و المسلمین محمد شریعتی دهاقان و... حضور داشتند .


تعداد بازدید :  67