شماره ۳۹۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۴ مهر
صفحه را ببند
... باران در سواحل مازندران

برابر آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هوا‌شناسی، از روز گذشته دمای هوا در نوار شمالی و نیمه شرقی کشور افزایش داشته است اما از امروز، به تدریج با تقویت جریان‌های شمالی در سواحل دریای خزر مجددا شاهد بارش باران و کاهش نسبی دما و مواج شدن سواحل جنوبی خزر خواهیم بود. این وضعیت به طور متناوب تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت. طی ۲ روز آینده در برخی از مناطق جنوب استان سیستان و بلوچستان، ارتفاعات استان کرمان و برخی از مناطق هرمزگان در بعد از ظهر تا اوایل شب شاهد افزایش ابر، وزش باد، رگبار پراکنده و رعد و برق خواهیم بود.
همچنین طی روزهای آینده با نفوذ جریانات و سامانه خنک شمالی، مناطق شمال غرب کشور نیز با کاهش دما مواجه می‌شوند. براساس نقشه‌های پیش‌یابی هوا‌شناسی از امروز شاهد ابرناکی، رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد در مناطق شمال غرب کشور و سواحل دریای خزر خواهیم بود. طی روز جاری و فردا بارش در شهرهای شمالی استان‌های گیلان، آذربایجان شرقی و اردبیل شدت خواهد گرفت که تحت تاثیر این پدیده دریای خزر نیز مواج خواهد شد. تحلیل داده‌های هوا‌شناسی بیانگر رشد ابر همراه با رگبار موقت باران، گاهی با رعد و برق و وزش شدید باد از بعد از ظهر امروز و فردا در استان‌های شمالی و غربی کشور است. به همین دلیل آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها در این نواحی پیش‌بینی می‌شود و ضروری است که اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.
بیشینه دما در تهران برای روز دوشنبه ۲۸ و کمینه دما ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است و در این روز هوای پایتخت کمی ابری و در بعضی از ساعات همراه با وزش باد و رشد ابر در ارتفاعات خواهد بود. اهواز مرکز استان خوزستان با بیشینه دمای ۴۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی ۲ روز گذشته استان‌های اردبیل و چهارمحال‌وبختیاری، خنک‌ترین و استان‌های خوزستان و ایلام گرم‌ترین استان‌های ایران بوده‌اند.
بنا بر اعلام معاون نظارت و پایش اداره کل محیط‌زیست استان تهران، کیفیت هوای پایتخت طی روز گذشته بر اساس شاخص‌های کیفیت هوا، در شرایط نسبتاً سالم قرار داشته است. شاخص کیفیت آلاینده‌های منواکسید کربن، ازن، دی‌اکسید نیتروژن و دی‌اکسید گوگرد طی روز گذشته در تهران به ترتیب روی اعداد ۲۰، ۹، ۴۰ و ۱۹ قرار گرفته است. شاخص کیفیت هوای تهران درباره آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون و ۵/۲میکرون به ترتیب روی اعداد ۴۴ و ۵۷ قرار دارد.


تعداد بازدید :  146