شماره ۱۰۱۰ | ۱۳۹۵ شنبه ۲۰ آذر
صفحه را ببند
سجاد استکی، آقای گل کنونی لیگ‌قهرمانان هندبال اروپا
فدراسیون نمی‌داند در چه تیمی بازی می‌کنم!

محمد آقایی‌فرد- شهروند|  حضور در صدر جدول گلزنان لیگ قهرمانان اروپا به‌عنوان نخستین آسیایی، نام سجاد استکی را بر سر زبان‌ها انداخته است. ملی‌پوش ایرانی دیناموبخارست حالا با پیشنهادهای متعددی از بزرگترین تیم‌های دنیا مواجه شده و حتی زمزمه‌های حضورش در بارسلونا هم به گوش می‌رسد. از طرف دیگر پس از استعفای محسن طاهری، سرمربی سابق تیم‌ملی‌هندبال، تکلیف این تیم هنوز روشن نیست و حتی تلاشی هم برای انتخاب سرمربی انجام نمی‌شود. سجاد استکی در گفت‌و‌گو با «شهروند» درباره شرایط خودش در هندبال اروپا و برخی مسائل دیگر صحبت کرده است.
 حذف دیناموبخارست از لیگ قهرمانان اروپا قطعا خبر خوبی نیست ولی مهم‌ترین اتفاق برای ما درخشش یک ایرانی در این مسابقات است. شرایط تیم را چطور می‌بینی؟
شرایط تیم در لیگ قهرمانان اروپا خوب نیست و حذف شدیم. بازی‌های خوبی ارایه کردیم ولی به‌هرحال همه تیم‌های قوی در لیگ قهرمانان حاضر هستند و ما را حذف کردند.
 با 68 گل در صدر جدول گلزنان قرار داری ولی یک رقیب دانمارکی داری که به شدت تعقیبت می‌کند. با توجه به حذف از لیگ قهرمانان، احتمال آقای گلی‌ات کمتر شده است. تحلیل خودت از جدول گلزنان چیست؟
من فعلا در صدر جدول هستم ولی برمینگ، بازیکن هولستبرو دانمارک و یک بازیکن از پاری‌سن‌ژرمن در کنارم حضور دارند. تیم دانمارکی مثل ما حذف شده ولی پاری‌سن‌ژرمن  به مرحله بعدی صعود کرده است.
 منظورت گانشمر است؟
بله؛ او همراه با تیمش به مرحله بعدی صعود کرده و قطعا باز هم گلزنی خواهد کرد، بنابراین احتمال این‌که جای من را بگیرد، وجود دارد. باید صبر کرد و دید درنهایت چه کسی آقای گل لیگ ‌قهرمانان اروپا می‌شود.
 آقای گلی در لیگ قهرمانان اروپا چه حسی دارد؟
خوب، خیلی خوب! در رنکینگ آقای گل هستم و حس فوق‌العاده‌ای دارم که در نخستین تجربه‌ام در بازی‌های باشگاه‌های اروپایی خوب گل بزنم و امیدوارم ‌سال آینده هم این روند را ادامه بدهم.
 به مدافعان پیشنهاد می‌کنی چگونه سجاد استکی را مهار کنند؟
(با خنده) واقعا در این حد نیستم که مدافعان نتوانند کنترلم کنند. خدا را شکر که زحمات هم‌تیمی‌هایم را به گل تبدیل می‌کنم. تلاش من این است که بهترین بازی‌ام را ارایه بدهم و به چیز دیگری فکر نمی‌کنم.
 البته هم‌تیمی‌هایت هم حسابی همکاری می‌کنند و باعث شدند بدرخشی.
قطعا همین‌طور است، نباید از کنار زحمات سایر بازیکنان هم به سادگی گذشت. آنها به‌خوبی توپ را به من می‌رسانند که می‌توانم گل بزنم.
 نمی‌خواهی درباره رقم قراردادت با دیناموبخارست صحبت کنی؟
 اجازه بدهید در این‌باره صحبتی نکنم. رقم قرارداد شخصی است و مبلغ را نگویم بهتر است.
 احتمال دارد‌ سال آینده مبلغ قراردادتان بیشتر شود؟ مثلا ممکن است ‌سال آینده گران‌ترین بازیکن دیناموبخارست باشی؟
صد‌درصد وقتی بازی بهتری ارایه دهی، قراردادت بالاتر می‌رود و به تیم‌های بهتری می‌روی. این یک اصل کلی است و درباره من هم صدق می‌کند.
 به آقای گل مسابقات چه جایزه‌ای داده می‌شود؟
اطلاعی ندارم چون امسال نخستین ‌سال حضور من در لیگ قهرمانان اروپاست و خیلی اطلاع ندارم که پاداشی برای آقای گلی تعیین کرده‌اند یا خیر. قطعا ‌سال آینده می‌توانم جواب این سوال‌تان را بدهم چون تجربه حضور در این مسابقات را دارم.
 ظاهرا خیلی از تیم‌ها به دنبال جذبت هستند، شنیده‌ایم از بارسلونا، پاریس‌سن‌ژرمن، موتورز و چند تیم دیگر پیشنهاد رسمی داری.
پیشنهاد رسمی نه ولی یک‌سری تیم‌ها از آلمان و فرانسه پیشنهاد داده‌اند. تیم‌های بزرگی هم که نام بردید هنوز قطعی چیزی نگفته‌اند ولی اگر پیشنهاد بدهند چرا که نه؟ آرزوی هرکسی است که در تیم‌های بزرگ بازی کنند. اگر صددرصد بخواهند حتما می‌روم و بازی می‌کنم.
 در فوتبال طرفدار رئال‌مادرید هستی یا بارسلونا؟
من طرفدار رئال‌مادرید هستم ولی خب، رئال هندبال ندارد و نمی‌توانم به این تیم بروم.
 پس بنویسیم یک رئالی به بارسلونا خواهد رفت؟
بنویسید اگر پیشنهاد رسمی بدهند به بارسلونا می‌روم.
 به نظر می‌رسد انتخابت در یکی، دو ‌سال اخیر عاقلانه بوده، این‌بار هم با مشورت و عاقلانه تصمیم خواهی گرفت یا هرچه دلت بگوید انجام می‌دهی؟
هنوز فصل تمام نشده و در پایان این فصل برای آینده‌ام تصمیم می‌گیرم.
 چه زمانی به صورت جدی پیشنهادها را بررسی خواهی کرد؟ خیلی‌ها منتظرند با لباس بارسلونا در میدان بازی کنی.
موضوع اصلی این است که پیشنهاد جدی نشده چون هنوز فصل تمام نشده، کریسمس هم در پیش است. با توجه به تعطیلی پیش‌رو و پایان فصل لیگ قهرمانان اروپا برای ما، قطعا در این فصل اتفاقی نمی‌افتد و باید صبر کنیم تا ببینیم فصل بعد چه اتفاقی رخ می‌دهد.
 قراردادت با دیناموبخارست جوری هست که بتوانی از این تیم جدا بشوی؟
من تا پایان این فصل با دینامو قرارداد دارم و نمی‌توانم به تیم دیگری بروم ولی در پایان فصل بازیکن آزاد هستم و می‌توانم جدا شوم.
 چه خبر از تیم‌ ملی؟ چرا بعد از استعفای طاهری، سرمربی جدید تعیین نمی‌شود؟
اصلا خبری از تیم‌ملی ندارم و بهتر است راجع به آن صحبت نکنم.
 ولی به‌عنوان یک بازیکن تیم ‌ملی حق دارید بدانید چه کسی سرمربی خواهد بود.
واقعا نمی‌دانم فدراسیون چه تصمیمی درباره تیم‌ ملی گرفته و چه زمانی قرار است سرمربی تعیین شود.
 کسی از فدراسیون با شما تماس گرفته و درخشش‌تان را در لیگ قهرمانان اروپا تبریک گفته؟
اصلا خبری از وضع ما ندارند و حتی نمی‌دانند نتیجه بازی‌ها چیست، حتی فکر می‌کنم نمی‌دانند من در چه تیمی بازی می‌کنم. بعید می‌دانم که خبری از آقای گلی من داشته باشند. نه زنگ زدند و نه به روش دیگری تبریک گفتند.


تعداد بازدید :  348