شماره ۱۰۱۰ | ۱۳۹۵ شنبه ۲۰ آذر
صفحه را ببند
ویترین ایران

متهمان سانحه قطار آزاد نشده‌اند
ایسنا| درحالی‌ که در ساعات اولیه روز گذشته خبری مبنی بر آزادی متهمان سانحه قطار سمنان با قید ضمانت منتشر شده بود، حمید درباغ عنبران مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق (۱) با تکذیب این خبر گفت: کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن بالاترین مرجع قانونی درخصوص اعلام‌نظر کارشناسی در زمینه حوادث ریلی است و براساس مستندات موجود نسبت به بررسی این مسأله اقدام و رأی خود را اعلام کرده است.

واردات «روغن پالم» به شرط استاندارد
تسنیم| براساس بخشنامه جدید گمرکی، بنا به درخواست سازمان‌های توسعه تجارت و استاندارد واردات روغن پالم منوط به اخذ مجوز از سازمان استاندارد شد. در این بخشنامه آمده است، براساس تصمیم سازمان توسعه تجارت و سازمان ملی استاندارد، اخذ مجوز استاندارد برای واردات روغن ذیل هر ردیف تعرفه‌ای الزامی است.

جزییات پرداخت تسهیلات اشتغال
تسنیم| اصغر نورالله‌زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به جزییات پرداخت تسهیلات اشتغال،گفت: مدت بازپرداخت این تسهیلات حداقل ۳‌سال و حداکثر ۵‌سال تعیین شده است. او حداکثر میزان پرداخت تسهیلات برای یک طرح را 5میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تسهیلات به صورت انفرادی نیست. بلکه به صورت پشتیبان پرداخت می‌شود. به گفته او، متقاضیان از زمان دریافت تسهیلات یک‌سال فرصت دارند تا طرح خود را اجرا کنند.

لامپ‌های کم مصرف سرطانزا نیست
ایلنا| پدرام مهدیان عضو سندیکای صنعت برق گفت: میزان جیوه استفاده شده در لامپ‌های کم‌مصرف 2.5 تا 3میلی‌گرم یعنی به اندازه یک نقطه روی کاغذ است و تا زمانی که لامپ شکسته نشود، نگرانی وجود ندارد اما پس از شکستن توصیه می‌شود که بدون تماس دست جمع‌آوری شده و درکیسه‌های سربسته دفع شود. او اظهار داشت: با توجه به این‌که صنعت الکترونیک درکشور ما اصلا پا نگرفته است، بیشتر اقلام مورد نیاز برای تولید یک لامپ وارداتی است. البته درتمام دنیا مواد اولیه لوازم الکترونیک از چین وارد می‌شود.

«آسمان» تحریم اتحادیه اروپا را رد کرد
اتحادیه اروپا، پرواز شرکت هواپیمایی «آسمان» را به دلیل رعایت استانداردهای ایمنی بر فراز آسمان کشورهای عضو این اتحادیه ممنوع کرد. اتحادیه اروپا، درحالی شرکت هواپیمایی «آسمان» ایران را به دلیل مشکلات ایمنی وارد لیست سیاه خود کرده که روابط عمومی این شرکت در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: هیچ پروازی به اتحادیه اروپا نداریم و فعلا نخواهیم داشت.
بر این اساس رویترز گزارشی منتشر کرده بود مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا هواپیمایی «آسمان» را به دلیل رعایت نکردن استانداردها و الزامات پروازی به اروپا، در لیست تحریم های خود قرار داده است. این در شرایطی است که اتحادیه اروپا پیش از این و بعد از اجرای برجام «ایران ایر» را از لیست تحریمی های خود خارج کرده بود.


تعداد بازدید :  115