شماره ۱۰۱۰ | ۱۳۹۵ شنبه ۲۰ آذر
صفحه را ببند
تراکتورسازی با شکست تیم منصوریان به صدر جدول لیگ برتر رسید
استقلال، زیر سایه قلعه‌نوعی
دیدار پدیده- پرسپولیس به دلیل بارش شدید برف لغو و به امروز موکول شد

شهروند|  هفته سیزدهم لیگ برتر پنجشنبه و دیروز با برگزاری 7 بازی پیگیری شد که در مهم‌ترین مسابقه تراکتورسازی با نتیجه دو بر یک استقلال را از پیش رو برداشت و صدرنشین شد؛ البته بازی پدیده و پرسپولیس نیز به تعویق افتاد.
استقلال به پرسپولیس لطف نکرد
استقلال چهارمین باخت پی‌درپی خود در ورزشگاه آزادی را مقابل تراکتور متحمل شد. آبی‌های پایتخت دیروز درحالی به مصاف تراکتور رفتند که چشمان نگران پرسپولیس هم به بازی آنها دوخته شده بود. شکست یا تساوی در این دیدار بهترین نتیجه برای پرسپولیس بود که می‌توانست خیال این تیم در صدر جدول را آسوده کند اما پیروزی تراکتورسازی مقابل استقلال این تیم را با یک بازی بیشتر موقتا به صدر جدول برد. پیروزی در این دیدار نه‌تنها برای تراکتور باعث صدرنشینی شد بلکه امیر قلعه‌نوعی را برای دومین‌بار پیاپی در ورزشگاه آزادی مقابل استقلال پیروز کرد. بازی با فشار تراکتورسازی شروع شد اما اخباری، دروازه‌بان ملی‌پوش این تیم با اشتباه زودهنگام خود شوک عظیمی به تیم وارد کرد. استقلال روی این اشتباه با فرصت‌طلبی کاوه رضایی در دقیقه 6 به گل رسید اما قابل پیش‌بینی بود که تیم منصوریان نمی‌تواند این تک‌گل زده را حفظ کند. در دقیقه 14 فرزاد حاتمی این شانس را داشت که بازی را به تساوی بکشاند اما موقعیت خوبش را از دست داد. استقلالی‌ها می‌توانستند روی اشتباه اخباری در دقیقه 20 به گل برسند ولی از موقعیت خود استفاده نکردند. تراکتور در نیمه اول این بازی شباهتی به تیم همیشه هجومی نداشت و استقلالی‌ها با تک‌گل کاوه رضایی با پیروزی به رختکن رفتند، اما در نیمه دوم بازی متفاوت شد. تیم امیر قلعه‌نوعی هجومی‌تر به زمین آمد تا هم گل خورده را جبران کند هم بتواند گل برتری را بزند و 3 امتیاز این بازی حساس را به دست بیاورد. ورود کرار جاسم به زمین نیز بر همین اساس بود. حملات تراکتور و کرنرهای بی‌شمار این تیم روی دروازه استقلال بالاخره جواب داد و در دقیقه 54 فرزاد حاتمی درحالی‌که فاصله کمی با مهدی رحمتی و دروازه استقلال داشت، روی غفلت مدافعان توانست گل تساوی را به ثمر برساند. شاگردان منصوریان بعد از دریافت گل تساوی مثل بازی‌های قبلی نشان دادند که برنامه‌ای برای رسیدن به گل ندارند. آنها بی‌هدف سانتر می‌کردند و شوت می‌زدند اما اخباری که با بستن بازوبند کاپیتانی روحیه خوبی به‌دست آورده بود را نمی‌شد با این ضربات شکست داد. هواداران تراکتور که بعد از گل تساوی با شور بیشتر تیمشان را  تشویق می‌کردند، روی روند بازی هم تاثیرگذار بودند و انگیزه بازیکنانشان را بالا بردند؛ برعکس استقلالی‌ها که بعد از گل خوردن دیگر نای تشویق تیمشان را نداشتند. در دقیقه 68 تراکتور تیر نهایی را به قلب استقلال شلیک کرد. فرزاد حاتمی درحالی‌که مدافعان استقلال به هوای آفساید ایستادند و اشتباه بچگانه‌ای در آفسایدگیری مرتکب شدند، با 3 بازیکن دیگر تیمش با رحمتی تک‌به‌تک شد و گل دوم را زد. استقلال بعد از دریافت گل دوم هم برنامه‌ای برای حمله نداشت و طبق عادت همیشگی خود در لیگ امسال نتوانست از گل زودهنگامی که به ثمر رساند، مراقبت کند. بعد از پایان بازی، بازیکنان تراکتور در ورزشگاه دور افتخار زدند و اخباری هم به خاطر دلجویی از هواداران سر اشتباهش به سمت آنها رفت. در پایان بازی منصوریان هم برد را به قلعه‌نوعی تبریک گفت. بردی که فارغ از رساندن تراکتور به صدرنشینی برای سرمربی این تیم جنبه حیثیتی داشت. تراکتور با این برد 27 امتیازی شد و به صدر رسید و استقلال با همان 18 امتیاز در رده هفتم قرار گرفت.
برف، بازی پرسپولیس و پدیده را لغو کرد
پیش‌بینی هواشناسی مشهد کاملا درست از آب درآمد و بارش برف شدید در مشهد بازی پرسپولیس و پدیده را به تعویق انداخت. بارش برف در منطقه شاندیز به اندازه‌ای بوده که زمین شرایط مناسب برای برگزاری بازی فوتبال را نداشت و به همین دلیل با نظر داور بازی این دیدار 24 ساعت به تعویق افتاد تا امروز ساعت 14 در همین ورزشگاه برگزار شود. از ابتدا قرار بود این دیدار روز پنجشنبه برگزار شود اما با درخواست دو تیم یک روز به تعویق افتاد. همان‌طور که هواشناسی پیش‌بینی کرده بود، برف سنگینی بارید و عجیب اینجاست که چرا با وجود پیش‌بینی هواشناسی این بازی در روز جمعه برگزار شد. بازی پرسپولیس و پدیده امروز درحالی در ورزشگاه ثامن برگزار می‌شود که چمن بر اثر بارش برف شرایط خوبی ندارد و با توجه به سرمای شدید زمین سفت می‌شود و کار دو تیم را سخت می‌کند. البته سوال اینجاست که چرا مسئولان هیأت فوتبال مشهد نتوانستند از صدمه دیدن چمن به دلیل بارش برف جلوگیری کنند. ظاهرا مسئولان هیأت فوتبال مشهد به‌خوبی روی چمن را نپوشاندند که وزش باد و بارش برف باعث شد کاورها از روی چمن بلند شود و برف روی زمین ببارد. گفتنی است؛ سرمربیان و بازیکنان هر دو تیم از شرایط بد زمین و کیفیت نامناسب آن ناراضی هستند و معتقدند کیفیت بد زمین روی بازی تأثیر می‌گذارد. با توجه به تعویق این بازی، هر دو تیم از الان خواستار به تعویق افتادن بازی‌هایشان در هفته چهاردهم هستند تا بتوانند یک روز بیشتر استراحت کنند. سازمان لیگ هنوز واکشنی به این درخواست نشان نداده است.
برتری فولاد در دربی خوزستان
روز پنجشنبه هم 3 بازی برگزار شد. سایپا در آبادان صنعت نفت را که تا اینجای لیگ شگفتی‌ساز ظاهر شده با تک گل علی زینالی شکست داد. ماشین‌سازی در ادامه ناکامی‌هایش با نتیجه 2 بر یک مقابل ذوب‌آهن شکست خورد. تک‌گل ماشین‌سازی را بایرامی و دو گل ذوب‌آهن را علی حمام و مرتضی تبریزی به ثمر رساندند. نفت تهران هم در خانه با نتیجه یک بر یک مقابل گسترش متوقف شد. گل گسترش را محسن حسینی و گل نفت را رضا اسدی به ثمر رساندند. در دربی خوزستان که بین دو تیم فولاد و استقلال خوزستان برگزار شد، باز هم شاگردان پورموسوی شکست خوردند. فولاد در این دیدار با درخشش ساسان انصاری پیروز به تدریج به صدر جدول نزدیک شد. فولاد با این پیروزی 19 امتیازی شد و در رده پنجم قرار گرفت. استقلال خوزستان هم در رده دهم ایستاد. سپاهان که در هفته‌های اخیر نتوانسته بود نتایج خوبی به‌دست بیاورد، در نقش جهان پیروزی پرگلی را جشن گرفت. صبا که استاد خارج کردن تیم‌ها از بحران است، دیروز در دیدار با سپاهان 4 گل دریافت کرد تا ویسی بعد از هفته‌ها یک نفس راحت بکشد. صبا با این شکست سنگین 6باخته شد و در رده پانزدهم جدول جا خوش کرد. گل‌های سپاهان را علی محمدی، حسین پاپی، و مهرداد محمدی (2 گل) به ثمر رساندند. در دیدار پیکان و سیاه‌جامگان هم اتفاقات عجیبی رخ داد. از دقیقه 86 به بعد با مصدومیت مهدی شیری و خارج شدن او از زمین پیکان 10 نفره به بازی ادامه داد چون همه تعویض‌های خود را هم از دست داد. دروازه‌بان سیاه‌جامگان هم در دقیقه 60 مصدوم و گلر دوم تیم جانشین او شد. این دروازه‌بان هم در دقیقه 90 اخراج شد و چون سیاه‌جامگان تعویض نداشت این تیم هم 10 نفره شد. همین موضوع به ضرر سیاه‌جامگان تمام شد و این تیم با دریافت گل در دقیقه 95 توسط مرتضی آقاخان مقابل پیکان شکست خورد.

 


تعداد بازدید :  141